Koska ymmärsit ettei mies aijo kosia.
Olen ollut avoliitossa nyt viisi vuotta, eikä mies ole vieläkään kosinut. Mies tiesi jo seurustelun alkuaiokoina, että haluan naimisiin ja lapsia. Kolme vuotta odotin sanomatta mitään, neljäntenä vuotena aloin puhumaan asiasta. Mies sanoi haluavansa naimisiin ja lapsia "turha stressata". Otin asian esille ensin hienotunteisesti ja lopulta syyllistyin hieman painostamaan, riitahan siitä tuli. Nyt olen ollut asiasta jo pitkään hiljaa. Tuntuu, että kaikki unelmat on murskana ja itseänikin on alkanut ahdistamaan avioliitto. Tuntuu pahalta ajatella ettei mies koe tärkeäksi kosia vaikka tietää asian olevan minulle erittäin tärkeä. Mies tuntuu pitävän minua itsestäänselvyytenä. Pullat kyllä suostuisi laittamaan uuniin! Itse en voi kuvitellakaan lasten hankkimista ennen avioliittoa. Kysymys siis kuuluu onko kohtalotovereita tai koska ymmärsit ettei mies aijo kosia?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 16:08"]
Kahden asunnon pitäminen ei ollut järkevää, koska olimme aina toisen asunnolla. ap
[/quote]
Eli olet auttanut miestä säästämään rahaa. Ja kuitenkaan mies ei ole valmis menemään naimisiin. Ei kuulosta ihan tasapuoliselta.
Miksi naiset suostuvat tällaiseen??? Ei sillä, että kaikkien olisi pakko mennä naimisiin. Mutta jos itselle se naimisiinmeno on tärkeää, niin miksi suostua mihinkään muuhun? Miehen ei tarvitse maksaa vuokraa ja saa ilmaista pillua. Mitä nainen saa tässä diilissä?
Onneksi näitä vastaavanlaisia aloituksia tulee aina säännöllisin väliajoin. Toivottavasti nämä saavat edes muutaman naisen miettimään, kannattaako lähteä siihen avoliittoansaan.
Seurustelimme 9 vuotta. Halusin kipeästi naimisiin, mutta 9v yhdessäolon jälkeen miehen ollessa työmatkalla tajusin ettei mies ikinä aio kosia.
Kun mies tuli työmatkalta, menimme ulos syömään ja tämä kosi.
Ollaan kumpikin 27 vuotiaita. ap