Pitäisikö muka viimeisillään raskaana saada "äitienpäivä"?
Eli la ylitetty hyvin ja menen tiistaina käynnistykseen. En omasta mielestäni ole ansainnut mitään kukkia taikka pullia, kun en äiti ole. Äitiys alkaa mielestäni siitä kun se lapsi on maailmassa. Onneksi mies ei muista mitenkään tai kukaan muukaan.
Kommentit (38)
Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun joku viettää äitienpäivää raskaana ollessaan. Onneksi ei ap:n mies ole erehtynyt onnittelemaan saati sitten kukkia ostamaan, johan se olisi vuosisadan tragedia.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:36"] No minulla ei vieläpä ole paljaalla pistetty menemään, vaan lapsettomuushoidoilla. Sitä suuremmalla syyllä en ole rv 41 mikään äiti. Ap.
[/quote]Et sinä kyllä sitten ole mikään äiti senkään jälkeen, kun lapsi on maailmassa.
[/quote]
En olekaan. Ap.
[/quote]
No hyvä, että ymmärrät sen.
Aijaa. Kun raskaana ollessani kävimme neuvolassa, monta kertaa neuvolantäti tuli kysyneeksi "mitenkäs äiti on voinut?" Miksiköhän se semmoisia kyseli jos en kerran ollut äiti. Itse kyllä koin olevani syntymättömän lapseni äiti :D
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:46"]
Niimpä. Mitä sitten jos se lapsi kuolee synnytyksessä? Ei kun Hups, lahjat ja kortit takaisin kun ei susta äitiä tullutkaan.
[/quote]
Sehän on silloin synnytetty lapsi, eli synnyttäjä on äiti. Niin kauan ei ollut, kun lapsi oli kohdussa, vaikka lapsi silloin vielä eli.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:48"]Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun joku viettää äitienpäivää raskaana ollessaan. Onneksi ei ap:n mies ole erehtynyt onnittelemaan saati sitten kukkia ostamaan, johan se olisi vuosisadan tragedia.
[/quote]
No ei vuosisadan tragedia, mutta huvittavaa se kyllä olisi. En itse tiedä kyllä ketään, joka olisi raskaana ollessa viettänyt äitienpäivää. Ap.
No vähän niin ja näin. Musta on ihan ok jos haluaa juhlistaa äitienpäivää vaikka on "vasta raskaana", mutta itseni kohdalla ei näin tehty. Olin äiti vasta kun vauva oli syntynyt :)
Eikö olisi kannattanut adoptoida, silloin sulla olisi nyt oikea olemassa oleva lapsi ?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:52"]Eikö olisi kannattanut adoptoida, silloin sulla olisi nyt oikea olemassa oleva lapsi ?
[/quote]
Ei ole kuule mitään mahiksia adoptiota saada. Olin menossa neuvontaan ennen raskautta, mutta se kaatui heti omaan mahdottomuuteensa koko prosessi. Ap.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:33"]Eli la ylitetty hyvin ja menen tiistaina käynnistykseen. En omasta mielestäni ole ansainnut mitään kukkia taikka pullia, kun en äiti ole. Äitiys alkaa mielestäni siitä kun se lapsi on maailmassa. Onneksi mies ei muista mitenkään tai kukaan muukaan.
[/quote]
Taidat olla vajaa useammallakin elämänalueela, olen vielä ensimäisellä kolmanneksella mutta jo onniteltiin, ja otin jyllä onnittelut ilolla vastaan vaikka takaraivossa on pelko että jotain voi vielä mennä pieleen kun on riskiaika , ja eka ultrakin viikon päästä.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:36"]No ei tulisi mieleen kyllä raskaana äitienpäivää viettää ellei sitten ole lapsia ennestään :D Olisihan se aika huvittavaa. Ja mihin se raja sitten vedettäis, jos tekee edellisenä päivänä positiivisen testin niin saako seuraavana päivänä juhlia äitienpäivää? Sitten kun on käynyt ekassa ultrassa? Sitten kun on puolessa välissä?
[/quote]ei vittu sinunlaisia idiootteka, sulla ei toivonmukaan ole lapsia, eikä tule..
Ei tosiaan, sääliksi käy sitä lapsi raukkaa, kun noin tunnelylmä ihminen äitinä., kyllä minulle äitiyden ja rakkauden tunteet tuli väkisinkin jo ensimmäisellä kolmanneksella .
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:38"]Minä sain mieheltäni äitienpäivälahjoja jo silloin kun vasta odotin esikoistani, itse en osannut odottaa mitään. Mieheni kyllä käyttää pienimmänkin syyn ostaakseen minulle lahjoja. :)
[/quote] <3
Mutta olenko mä teidän mielestä äiti kun mun lapsi kuoli kohtuun? Saanko juhlia äitienpäivää?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:59"]
Ei tosiaan, sääliksi käy sitä lapsi raukkaa, kun noin tunnelylmä ihminen äitinä., kyllä minulle äitiyden ja rakkauden tunteet tuli väkisinkin jo ensimmäisellä kolmanneksella .
[/quote]
Ai, mä en tiennytkään että äitienpäivän peruste on äitiyden ja rakkauden tunteet :D
Saahan pariskunnat juhlia mitä tykkäävät ja milloin tykkäävät, sehän on vaan iloinen asia jos keksitään juhlan aiheita. Mutta siinä kohtaa menee mun mielestä pieleen jos raskaana oleva olettaa automaattisesti että mies järkkää hänelle äitienpäivän ja loukkaantuu jos mies ei tajua näin toimia.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:35"]Kyseessä on tosiaan äitienpäivä, ei synnyttäneiden päivä. Ihanko oikeasti et ole mielestäsi äiti? [/quote] Ei synnyttäneiden, vaan niiden joilla on lapsi/lapsia. Ap.
[/quote]
Juuri niin. Jos lapsesi kuolee, et ole äiti. Joten ei kannata vinkua äitienpäivälahjoja.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:01"]
Mutta olenko mä teidän mielestä äiti kun mun lapsi kuoli kohtuun? Saanko juhlia äitienpäivää?
[/quote]
Minun mielestäsi olet ÄITI. Olen hyvin pahoillani puolestasi! Kamala kun täällä niin pahasti kirjoitellaan. Mutta minun sympatiat saat ja toivotan Hyvää Äitienpäivää Sinulle (Lapsesi menettänyt) Äiti!
Minun lapsistani 2 on jo aikuisia, nuorimmat 15 ja 12 ja vasta nyt alkaa Äitienpäivä olemaan minulle tärkeä päivä. Arvoastan ja kunnioitan kaikkia Äitejä ja toivotan paljon ONNEA ja RAKKAUTTA!
Jos joku haluaa viettää äitienpäivää juuri positiivisen testin tehtyään, niin keneltä se on pois? Löysätkää pipoa, aina on syy juhlia!