vanhempani eivät anna minulle passiani.
ollut heillä ''säilössä'' kun olin alaikäinen, mutta näköjään ovat kiintyneet siihen liiaksi.
Olen täysi-ikäinen, mutta eivät suostu antamaan sitä. En kuulemma tarvitse sitä mihinkään. Kun enhän minä ole mihinkään lähdössä- En ole jaksanut alkaa tappelemaan, muttei kohta taida olla muita vaihtoehtoja. Tuntuu vaan typerältä alkaa riehumaan periaatteessa ''vain'' passin takia.
Voinko soittaa poliisille tästä vai mitä hemmettiä pitäis tehdä. Salaa ei ole sitä mahdollista nyysiä.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:49"]
Onko se vanha edes voimassa? Ne viimeisimmät myönnetyt 10 vuoden passit taitavat mennä umpeen ihan lähiaikoina.
[/quote]
Viimeisimmät 10 vuodeksi myönnetyt ovat voimassa 2018 saakka.
Mitä? Älä nyt uudesta passista mene maksamaan, jos passisi on voimassa. Jos olet aikuinen, niin tietenkin passisi tulee olla omassa hallussasi!
Olen järkyttynyt! Olen kahden täysi-ikäisen lapsen äiti, ja siitä lähtien omien asioidensa ja asuapapereidensa hoitaminen on kuulunut heille itselleen!
Oisi mielenkiintoista kuulla ap, että millaisia vanhempaai muuten ovat: ovatko ylisuojelevia vai mihin tuo passinjemmaus perustuu.
Uskimatonta. Jos eivät anna passia, sano, että sinun on pakko sitten ottaa yhteyttä viranomaisiin. Herranjestas, olet aikuinen!
Ei sitä uutta passia ilmaiseksi saa. Miksi et mene vanhemmillesi ja ota passia?
On laitonta ottaa toisen henkilöllisyystodistus.
Siis meinaakovat ne sun vanhempasi, että tuolla tavalla ( ei anna passia sinulle, vaikka olet täysi-ikäinen) vallankäyttöä, omistavansa sinut? Hei haloo! Mullakin kolme jo täysi-ikäistynyttä lasta, mutta jokaisen olen päästänyt maailmalle, näin kirjaimellisesti sanottuna. Lapset ovat lainaa vain, eikä heitä voi sitoa lapsuudenkotiinsa pöydän jalkaan kiinni, vaikka kuinka haluaisi..
Uusi passi maksaa joten sano vanhemmillesi että soitat poliisille jos ei muu auta.
Et tietenkään odottele, että passille tulee tarvetta, vaan hankit sen NYT. Jos vanhemmat eivät anna, silloin siitä passista tapellaan. Idioottimainen tuo 6:n nk. "neuvo". Menet poliisiasemalle, ja kerrot, että vanhempasi eivät anna passiasi, ja teet ohjeiden mukaan joko rikosilmoituksen tai käyt hakemassa passin väkisin, jolloin on partiolla mahdollisuus vähän keskustella vanhempiesi kanssa ja tehdä heistä raportti. Sitten katsotaan, naurattaako vanhempiasi vielä.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:49"]
Onko se vanha edes voimassa? Ne viimeisimmät myönnetyt 10 vuoden passit taitavat mennä umpeen ihan lähiaikoina.
[/quote]
[/quote]
Taitaa kyllä olla 2016, koska haimme silloin lapselle passin, juuri ennen kuin niiden saanti loppui.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:49"]
[/quote]
[/quote]
Taitaa kyllä olla 2016, koska haimme silloin lapselle passin, juuri ennen kuin niiden saanti loppui.
[/quote]
Siis haimme sen 2006
Onpas idiootit vanhemmat sulla... vai oliko tää taas provo.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:38"]
Et tietenkään odottele, että passille tulee tarvetta, vaan hankit sen NYT. Jos vanhemmat eivät anna, silloin siitä passista tapellaan. Idioottimainen tuo 6:n nk. "neuvo". Menet poliisiasemalle, ja kerrot, että vanhempasi eivät anna passiasi, ja teet ohjeiden mukaan joko rikosilmoituksen tai käyt hakemassa passin väkisin, jolloin on partiolla mahdollisuus vähän keskustella vanhempiesi kanssa ja tehdä heistä raportti. Sitten katsotaan, naurattaako vanhempiasi vielä.
[/quote]
6 "neuvoi" noin siksi, että jos täysi-ikäinen asuu vielä vanhempiensa kanssa, tilanteeseen on turha aiheuttaa lisäkitkaa viranomaisilla. Toki jos nuori aikuinen elää omillaan, voisi rikosilmoitusta harkita. Vanhemmat saattaisivat jopa luopua passista ihan vain rikosilmoituksella uhkaamisella.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:20"]
Voit soittaa poliisille, hehän ovat käytännössä varastaneet passisi.
[/quote]
Paitsi että hätäkeskuksen resurssien tuhlaamin tällaisella asialla ei ole korrektia. Rikosilmoituksen tekeminen (onnistuu netissä) sen sijaan voisi tulla kyseeseen, elleivät vanhemmat suosiolla luovuta passia. Tosin jos passille ei juuri nyt ole välitöntä tarvetta, en alkaisi tapella siitä mitenkään virallisesti.
[/quote]
Poliisilla on pitkä liuta virka-aikaan vastaavia 029-alkuisia puhelinnumeroja, eli kyllä sinne voi soittaa muutenkin kuin hätäkeskuksen kautta. Mutta tokihan sen rikosilmoituksen voi verkossakin täyttää, jos haluaa.
Kuulostaa mun vanhemmilta. Meillä väännettiin mm. puhelinliittymästä, jonka halusin omiin nimiini ja maksaa itse laskut. Edelleenkin yrittävät kytätä, mutta mä en anna siihen mahdollisuuksia.
m