vanhempani eivät anna minulle passiani.
ollut heillä ''säilössä'' kun olin alaikäinen, mutta näköjään ovat kiintyneet siihen liiaksi.
Olen täysi-ikäinen, mutta eivät suostu antamaan sitä. En kuulemma tarvitse sitä mihinkään. Kun enhän minä ole mihinkään lähdössä- En ole jaksanut alkaa tappelemaan, muttei kohta taida olla muita vaihtoehtoja. Tuntuu vaan typerältä alkaa riehumaan periaatteessa ''vain'' passin takia.
Voinko soittaa poliisille tästä vai mitä hemmettiä pitäis tehdä. Salaa ei ole sitä mahdollista nyysiä.
Kommentit (33)
Ilmoitat passin varastetuksi kun käyt hakemassa uutta passia.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:49"]Onko se vanha edes voimassa? Ne viimeisimmät myönnetyt 10 vuoden passit taitavat mennä umpeen ihan lähiaikoina.
[/quote]
Vuoden kuluttua menee mun 10 v passi vanhaksi.
Sano vaan vanhemmillesi suoraan, että jos eivät anna sitä, ilmoitat sen varastetuksi. Ei heillä ole viranomaisiin nähden mitään valtaa sinuun.
helpointa kun menisit vanhempiesi kotiin kun he eivät ole siellä, ja pengot kaapit ja paikat ylösalaisin ja OTAT vaan omasi pois, ei ole heillä nokan koputtamista asiaan.
Onko edes voimassa enää? Hanki uusi.
Voit soittaa poliisille, hehän ovat käytännössä varastaneet passisi.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:20"]
Voit soittaa poliisille, hehän ovat käytännössä varastaneet passisi.
[/quote]
Paitsi että hätäkeskuksen resurssien tuhlaamin tällaisella asialla ei ole korrektia. Rikosilmoituksen tekeminen (onnistuu netissä) sen sijaan voisi tulla kyseeseen, elleivät vanhemmat suosiolla luovuta passia. Tosin jos passille ei juuri nyt ole välitöntä tarvetta, en alkaisi tapella siitä mitenkään virallisesti.
Ilmoittaudut poliisiaseman passinhakujonoon ja haet uutta. Sano vaikka, että vanha on tuhoutunut/kadonnut/varastettu. Ei ongelmaa.
Heidät mitään tietämättä voit ilmoittaa vanhan passin kadonneeksi ja hakea uutta.
Sinulla lienee ajokortti, jolla olet voinut henkilöllisyyttäsi todistaa kotimaassa? Kyllä meillä ainakin nuori tarvi usein passia ennen kun sai ajokortin, baariin menessään, ylioppilaskirjoituksiin mennessään, pankkiasioilla jne.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:26"]Sinulla lienee ajokortti, jolla olet voinut henkilöllisyyttäsi todistaa kotimaassa? Kyllä meillä ainakin nuori tarvi usein passia ennen kun sai ajokortin, baariin menessään, ylioppilaskirjoituksiin mennessään, pankkiasioilla jne.
[/quote]
Mulla ainakin oli mopokortti.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:26"]Sinulla lienee ajokortti, jolla olet voinut henkilöllisyyttäsi todistaa kotimaassa? Kyllä meillä ainakin nuori tarvi usein passia ennen kun sai ajokortin, baariin menessään, ylioppilaskirjoituksiin mennessään, pankkiasioilla jne.
[/quote]
Ei kaikilla nuorilla ole ajokorttia, ei munkaan 19 - vuotiaalla ole. Entäs, jos ap: lla on ihan kuule henkkarit?
Voit sanoa vanhemmillesi, että sinulla on oikeus hakea uutta passia ja ilmoittaa vanha kadonneeksi/varastetuksi, joten heillä ei ole mitään syytä pitää nykyistä passia.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:26"]Sinulla lienee ajokortti, jolla olet voinut henkilöllisyyttäsi todistaa kotimaassa? Kyllä meillä ainakin nuori tarvi usein passia ennen kun sai ajokortin, baariin menessään, ylioppilaskirjoituksiin mennessään, pankkiasioilla jne. [/quote] Ei kaikilla nuorilla ole ajokorttia, ei munkaan 19 - vuotiaalla ole. Entäs, jos ap: lla on ihan kuule henkkarit?
[/quote]No harvemmin on, jos on passi. Yleensä se on jompikumpi.
haet uuden passin ja ilmoitat, että vanha on kadonnut.
Ihmeellistä vallankäyttöä vanhemmiltasi - sinuna en tappelisi asiasta, hae vain uusi passi. Vanhemmillesi voit sitten sanoa, että vanhan passin voi hävittää, koska ei ole enää voimassa :)
Onko se vanha edes voimassa? Ne viimeisimmät myönnetyt 10 vuoden passit taitavat mennä umpeen ihan lähiaikoina.
No sano vanhemmillesi että ilmoitat passisi kadonneeksi, ja että jos poliisit tulevat tekemään kotietsinnän ja löytävät sen niin vanhempasi saavat syytteet varastamisesta ja pääsevät rikosrekisteriin.
Onko passiasia edennyt? Toivottavasti vanhemmat ovat tajunneet ilman poliisien sekoittamista touhuun...