Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronarokotus ja kuukautiset

Vierailija
14.01.2022 |

Otin eilen kolmannen koronarokotteen. Tänään aamulla alkoi kuukautiset, ekaa kertaa pitkään aikaan. Imetän 10 kk ikäistä vauvaa, ja edellisistä kuukautisista on pitkä aika, noin puolitoista vuotta. Päähän särkee kovasti, enkä yleensä kärsi päänsärystä.

En ole rokotekriittinen, päinvastoin! On vaan vaikea kuvitella että nämä olisivat nyt sattumaa. Onko muuten huomanneet jotain kummallista liittyen rokotteeseen ja kuukautisiin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerrottakoon että esikoista imettäessä kuukautiset alkoivat vasta kun lopetin imetyksen, ja silloinkin siihen meni monta kuukautta.

Ja ymmärrän ettei näillä välttämättä ole mitään korrelaatiota, mutta mielenkiintoista pohtia.

-Ap

Vierailija
2/10 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toisen rokotteen jälkeen kierto meni täysin sekaisin, voi olla 12-40 vrk, runsasta vuotoa, välivuotoja. Tätä ennen täysin säännölliset ilman välivuotoja. Tänään otin kaikesta huolimatta kolmannen rokotteen vaikka jännittääkin aika lailla miten tämä tulee vaikuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/10 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla, 40 v naisella, loppui kuukautiset koronaan (delta). Ennen tulleet säännöllisesti ja syön pillereitä. Sairastumisesta on nyt vasta reilu pari kuukautta, mutta vähän jo huolestuttaa. Muut vaivat esim. koronasta seurannut kuukauden keuhkoputkentulehdus on parantunut ja voin jo muuten ihan hyvin. Onko muita joilla on jäänyt kuukautiset sairastumisen jälkeen? Aiheesta on vielä hyvin vähän tutkimusta.

Rokotuksista ei itsellä tullut mitään muuta kuin käsi hieman kipeä.

Vierailija
5/10 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toisen rokotteen jälkeen kuukautiset tulleet kahden viikon välein nyt jo kaksi kertaa. Muuta selittävää tekijää en keksi, miksi kierto yhtäkkiä lyheni.

Vierailija
6/10 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tunnettu tieto, että rokotteet voivat vaikuttaa kuukautiskiertoon, ihan kuten monet infektiotkin. Keho reagoi naisilla herkästi näin, mutta vaikutus on tilapäinen eikä siitä tarvitse huolestua. Itselläni ei ole ollut kolmen koronarokotteen jälkeen missään vaiheessa mitään kuukautishäiriöitä enkä tunne ketään, jolla olisi ollut, mutta esim. täällä olen niistä lukenut.

Vierailija
7/10 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina olleet täysin säännölliset kuukautiset, kierto 28-29 päivää. Ensimmäisen (ja 3 kk päästä toisen) rokotteen jälkeen kiertojen pituudet ovat olleet 32, 17, 16, 25, 25 ja nyt taas 32 päivää.

Joko rokote aiheutti tämän, tai esivaihdevuodet alkoivat samaan aikaan kuin eka piikki pistettiin.

M45

Vierailija
8/10 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaako kilpirauhasongelmat vuotohäiriöitä?

Vierailija
9/10 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kuukautiset alkoivat heti kuun vaihteessa, eli noin 18 päivää edellisistä. Toki, edelleen voi olla kierto sekaisin synnytyksen ja imetyksen jälkeen mutta ikinä ennen ei ole ollut näin lyhyttä kiertoa. Kerrottakoon että olen 29-vuotias, tuskin vaihdevuodet selittää asiaa.

-Ap

Vierailija
10/10 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kerrottakoon että esikoista imettäessä kuukautiset alkoivat vasta kun lopetin imetyksen, ja silloinkin siihen meni monta kuukautta.

Ja ymmärrän ettei näillä välttämättä ole mitään korrelaatiota, mutta mielenkiintoista pohtia.

-Ap

Mulla alkoi esikoisen kanssa heti  4 viikkoo synnytyksen jälkeen.Mutta olin kyllä muutenkin tosi hyvin palautunut .

Mutta uskon onhan siitä paljon juttua ollut, että rokotukset on aiheuttaneet menkkoihin häiriöitä. 

Itselläni on aina ollut tosi säännöllinen kierto, tiedän suunnilleen kellon tarkasti miten menkat alkaa. Ja näin on ollut koko sen 32 vuotta, minkä ajan minulla on kuukautiset ollut. Mitään hormonaalista ehkäisyä en ole ikinä käyttänyt, onkohan sen ja rokotevaikutusten yhteydestä tietoa ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi