Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla ikuinen ientulehdus?

Vierailija
14.01.2022 |

Ihan sama, paljonko tikutan ja lankaan ja harjaan, ikenet on aina sellaiset arat ja joku väli vuotaa verta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jo liikapuhdistusta?

Vierailija
2/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskiven poisto milloin viimeksi?

Sen jälkeen Paroex hammastahnaa apteekista. Sitä on kahta voimakkuutta, ostat molempia.

Ensin pari viikkoa sillä vahvemmalla ja kun ikenet tervehtyneet niin siirryt ylläpitoon miedommalla aineella.

Ole hyvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaanko hammaskiveä säännöllisesti?

Vierailija
4/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa langata ikeniin asti vaan niin ettei osu.

Vierailija
5/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi paroex-tyyppiset tujut tahnat ovat aivan kuolema vatsamikrobeille. En tosiaankaan suosittele. Juu, ajavat asiansa suussa, mutta kuten yleensäkin, näiden kehittelyssä ei ole katsottu yhtään kokonaisuutta eli sitä, että sen suu-nimisen röörin toisessa päässä on vatsa ja suolisto ja noi tahnat tuhoaa mikrobeja siellä, samoin jo suussa olevia ruuansulatusmikrobeja. Itse sain niin hirveät oireet parodontax-hammastahnasta, että röyhtäilin ja piereksin menemään monta päivää, ja päälle tuli vielä tosi pelottava kestosuolanmaku suuhun. nyt parin viikon jälkeen tämä on alkanut helpottamaan. ikenet ei tosiaan vuoda verta mutta kokonaiseterveyden kannalta tilanne meni kyllä huonompaan suuntaan.

Vierailija
6/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hammaslääkäri on antanut neuvoksi?

Vierailija
7/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hammaslääkäristä ole tullut apua?

Vierailija
8/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sähköhammasharja. Mulla Braun. Lankauksen lisäksi yritän huolehtia että harjaan myös ikenet. Joskus koulussa opetettiin lapsena ettei saa ikeniä hangata niin siitä jäi tapa varoa sitä.

Mulla oli jonkin vuoden käytössä huono sähköhammasharja ja hammaskiveä piti poistaa 2 x vuodessa. Nyt 1 kerta kahdessa vuodessa riittää ja silloinkin vain muutamasta hampaasta.

Vierailija
9/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kestoarat ikenet, eivät kestä jatkuvaa harjausta. Siksi harjaan tosi varovasti ja kevyesti. Hyvä konsti on purskutella suolavedellä useita kertoja päivässä, se lievittää tulehduksia. Ja harjaksi todella pehmeä lastenharja. Suurin osa aikuisten harjoista liian isoja meidän naisten hampaille, ei saa käänneltyä kunnolla suussa ja tarkkuus kärsii. Tilalle pikkuinen pehmeä lastenharja, niin saa hellemmin tarkempaa jälkeä. Myös sähköhammasharjaan pieni lasten harjaspää, niin paranee tulokset, hellempää mutta samalla tarkempaa

Vierailija
10/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös paha ientulehdus, jota parhaillaan hoidan. 

Hammaskiveä oli runsaasti, joka tietenkin poistettiin. Sen jälkeen sain ohjeistuksen, että tulee ostaa sähköhammasharja, puhdistaa hammasvälit langalla päivittäin, mielummin useampaan kertaan. Lisäksi tuo parodontax hammastahna ja corsodyl- suuvesi hammaspesussa käytettäväksi.

Verenvuoto on kuulemma alkuun vain positiivinen juttu, ikenet puhdistuvat ja lika "työntyy" ulos, jolloin verenvuotokin on runsaampaa. En tiedä olenko yhtään edistyksellisempi ja onko ientulehdus paranemaan päin mutta olen noudattanut ihan hyvin annettuja ohjeita. 

Huomenna hammaslääkäriin aika jälleen. Toivottavasti tulisi positiivista palautetta. 

Vierailija
11/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Kokeile imeskellä Rainbow-merkkisiä purumaitohappokapseleita. Lisäävät suun hyvien bakteerien määrää.

Vierailija
12/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistetaanko hammaskiveä säännöllisesti?

1-2 krt vuodessa käyn suuhygienistillä.

Vierailija
13/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... onkohan nin että  sinulla on jokin kestotulehdus suussa? Sano asiasta hammaslääkärille joka ottaa näytteen niiin saat sopivan antibiootin vaivaan.

Vierailija
14/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lankaa tai käytä hammastikkuja vaan puhdista välit hammasväliharjalla.

Vierailija
15/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parodontiitti on nykyään tosi yleistä. Ja sitä hoidetaan tehostetulla suuhoidolla ja -hygienialla.

2 krt/pvä hampaiden harjaus tehokkaalla (paljon kierroksia) sähköhammasharjalla ja fluorihammastahnalla, hampaiden lankaus (hammasväliharjat olisi parhaita mutta lankaus on hyvä jos harjat ei mahdu hammasväleihin) 2x päivässä puoli tuntia harjauksen jälkeen ja GUM Paroex suuvesi (se miedompi päivittäin) ja saman firman vahvempi kuureina jos tulehdus aktivoituu syystä tai toisesta.

Vierailija
16/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho tuossa sattui ajatushärö, siis suuvesi puoli tuntia harjauksen ja lankauksen jälkeen. Mutta sekin siis kahdesti päivässä.

T. 15

Vierailija
17/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastahnaa ei saa huuhdella vedellä pois. Se vain sylkäistään pesun jälkeen mutta ei huuhdotaan kuin hammasharja. Suurin osa ihmisistä ei tätä tiedä.

Vierailija
18/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on silloin tällöin ientulehdus.  Tehokas hoito siihen  on Corsodyl.  Purskuttelen sillä illalla,

ja useimmiten yksi purskutuskerta riittää.

Vierailija
19/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Vuodesta toiseen sama vika että ikenet vuotaa harjaamisesta. Kuitenkaan röntgenissä ei näy mitään pahempia  tulehduksia ainakaan eikä hampaat ole myöskään mihinkään pudonneet. Eikä mitään pahaa hajua. Olen ajatellut että tämä nyt on joku ominaispiirre. 

Vierailija
20/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla joskus tulee vähän verta ikenistä jos olen äskettäin syönyt jotain tietynlaista ruokaa tai muuta. Outoa kun muuten ei ole verenvuotoa, joten sen täytynee johtua siitä että olen allerginen jollekin ja sitten ikenet reagoivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi