Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se tarkoittaa, että koronapassi poistettiin käytöstä? Eihän sitä mihinkään poistettu!

Vierailija
14.01.2022 |

Kyllähän sitä vieläkin kysellään vaikka missä, mitä tarkoittaa siis että koronapassi poistettiin käytöstä Suomessa?

Ja voisiko joku selittää, miten tähän tilanteeseen liittyy se ettei esimerkiksi vesipulloa saa myydä mukaan tai kahvia ostaa take-awayna? Kai nyt jokainen ymmärtää, että siinä menettää tuloja vain se myyjä/ yrittäjä, mutta mitään terveyteen liittyvää siinä ei ole.

Suomalaiset vaan rakastaa näitä sääntöjä. Kun sanotaan, että punapaitaisille et myy kahvia, niin kiusa se on pienikin kiusa ja pääsee esittämään vähän ylemmän tason henkilöä kun ei suostu myymään kahvia. Ettekö te näe tätä pelleilyn määrää?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että koronapassilla ei voi enää ohittaa rajoituksia. Eli aiemminhan passin idea oli se, että ravintola ei saanut tarjoilla esim. klo 22 jälkeen, paitsi jos vaati asiakkailta koronapassin, jolloin sai tarjoilla vapaasti. Nyt passia saa halutessaan käyttää vain niissä paikoissa, joissa ei ole mitään rajoituksia voimassa - vapaaehtoisesti paikan omisitajan/vastuuhenkilön päätöksellä. Mutta baari/ravintola menee kiinni rajoitusten mukaan sekä passittomilta että passillisilta.

Vierailija
2/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pässi passi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poistettu, vaan sen käyttö keskeytettiin tietyiltä odin. Mutta rikö itä edelleen joissakin ulkomaille matkustamiseen liittyvissä asioissa tarvita. Suomalainen saa toki asuinmaahansa aina palata.

Vierailija
4/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunnan on pakko totella esimiesten ohjeita, olivat ne sitten typeriä tai ei, tai muuten lähtee duuni. Aina on niitä asiakkaita, jotka "kielivät", jos näkevät jotain säännöistä poikkeavaa käytöstä.

Valita yrityksen johtoon ja esimiehille, ja mahdollisimman julkisesti, jos haluat että toiveesi menee perille asti. Niin se Lauri Tähkäkin teki.

Vierailija
5/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se poistettiin, kysy vaikka rokotevastustajilta.

Vierailija
6/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua ihmetyttää miten kritiikittömästi ihmuset nielevät kaikki hullut asiat koronan ympärillä.

Vierailija
7/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha. Itse kannatat moista? Oma kantani taas on, että ei taida ihan toimia...

Vierailija
8/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua ihmetyttää miten kritiikittömästi ihmuset nielevät kaikki hullut asiat koronan ympärillä.

Multa on uhmaikä jäänyt jo taakse, ei jaksa kiukutella ja riehua joka asiasta.

Vierailija
9/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti:

kun koronapassi oli käytössä, baarin sai pitää auki, jos baari kyseli koronapassia asiakkailtaan. Jos ei kysellyt, baari meni kiinni rajoitusten mukaiseen aikaan.

Nyt kun koronapassi ei ole käytössä, baari menee kiinni rajoitusten mukaiseen aikaan, eikä auta, vaikka asiakkailla olisi jokaisella koronapassi.

Vierailija
10/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minun mielipidettäni kysyt, niin se antaa valheellisen turvallisuuden tunteen, kun kuvitellaan että passillisella ei voi olla koronaa. Ihan sama mulle kysytäänkö sitä vai ei, koska mulla on näyttää se tarvittaessa, mutta eihän se osoita muuta kuin että mulla on rokotukset kunnossa.

Vierailija
11/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minun mielipidettäni kysyt, niin se antaa valheellisen turvallisuuden tunteen, kun kuvitellaan että passillisella ei voi olla koronaa. Ihan sama mulle kysytäänkö sitä vai ei, koska mulla on näyttää se tarvittaessa, mutta eihän se osoita muuta kuin että mulla on rokotukset kunnossa.

Rokotukset parantaa turvallisuutta, vaikka ei takaa sitä. Ne vähentää tartuntoja. Sitähän tässä yritetään tehdä koko ajan. Jokainen tajuaa, ettei tartuntoja saada täysin loppumaan . Jokainen myös tajuaa, että tartuntoja on pakko rajoittaa, koska terveydenhuolto eikä mikään muukaan kestä suurta määrää sairastuneita. Ei auta että kaikki sairastaa taudin , koska sen voi sairastaa uudelleen.

Aluksi asiat oli selkeitä. Nyt joka taholta tulee eri ohjeet ja toimittajat uutisoivat asioita epäselvästi. Monelle ei ole käsitteet selkeitä esim eristys ja karanteeni yms.

Vierailija
12/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kuvittelee ettei passillisella ei voi olla koronaa? Mielestäni ei kukaan ole niin höhlä.

Vierailija
13/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin eilenkin yhden porukan käytöstä sokos hotellin ravintolassa. Sisään tullaan maskit naamalla, pöydässä maskit lätätään siiden pöydälle joka on oksettava tapa, syödään, juodaan ja rupatellaan, mennään wc ja laitetaan maski naamalle ja taas maski pois pöydässä. Siis jumal........ eihän tuossa touhussa ole mitään järkeä.

Vierailija
14/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. ravintolat saa kysyä koronapassia kunhan se vaatii sitä koko ajan kun on auki.

Vierailija
15/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tyypillinen suomalainen, nöyrä ja tottelet mitä viranomaiset sanoo ainoana totuutena.

Vierailija
16/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta esim. ravintolat saa kysyä koronapassia kunhan se vaatii sitä koko ajan kun on auki.

Ravintolat saavat itse päättää, jos kysyvät ja milloin kysyvät. Esim maanantaisin klo 13-15 kysytään passia ja muulloin ei.

Vierailija
17/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tyypillinen suomalainen, nöyrä ja tottelet mitä viranomaiset sanoo ainoana totuutena.

Itse myönnän suoraan että menen helpoimman kautta. Kun haluan mennä ravintolaan ja museoon, niin ainoa mahdollisuus tehdä niin on näyttää se koronapassi.  Eli jos rupean änkyroimään vastaan, niin sitten en pääse noihin paikkoihin. En näe mitään syytä miksi kieltäisin itseltäni noita iloja jonkun periaatteen takia. Itsellenihän minä siinä hallaa teen, en kenellekään muulle. 

Vierailija
18/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä mistään "ainoasta totuudesta" ole kysymys. Vaan siitä, että koronatilanne on se mikä se on, eikä siihen auta yhtään, vaikka spämmään vauvan ja facebookin täyteen. Mulla on muutakin tekemistä kuin ulista asioista, joihin en itse pysty vaikuttaa. Pystyn aivan hyvin olla muutaman kuukauden menemättä baariin ja kuntosalille, elämä ei siihen romahda. That's it.

Vierailija
19/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse myönnän suoraan että menen helpoimman kautta. Kun haluan mennä ravintolaan ja museoon, niin ainoa mahdollisuus tehdä niin on näyttää se koronapassi.  Eli jos rupean änkyroimään vastaan, niin sitten en pääse noihin paikkoihin. En näe mitään syytä miksi kieltäisin itseltäni noita iloja jonkun periaatteen takia. Itsellenihän minä siinä hallaa teen, en kenellekään muulle. 

Mä ajattelen tätä periaatteen kautta enkä siksi käytä passia vaikka olisin siihen rokotettuna oikeutettu. En halua edistää enkä hyväksy yhteiskuntaa, jossa sillä tavalla rajataan ihmisten perusoikeuksia, jopa vieläkin vaikka on todettu ettei passi edes toimi koronan leviämisesn ehkäisyssä. Siksi boikotoin enkä ota ja käytä passia. Jos suurin osa muistakin tekisi näin, passi olisi pian historiaa.

Vierailija
20/35 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelen tätä periaatteen kautta enkä siksi käytä passia vaikka olisin siihen rokotettuna oikeutettu. En halua edistää enkä hyväksy yhteiskuntaa, jossa sillä tavalla rajataan ihmisten perusoikeuksia, jopa vieläkin vaikka on todettu ettei passi edes toimi koronan leviämisesn ehkäisyssä. Siksi boikotoin enkä ota ja käytä passia. Jos suurin osa muistakin tekisi näin, passi olisi pian historiaa.

Juu olen kuullut kymmeniä kertoja tuon "jos suuri osa muistakin kieltäytyisi" -mantran. Mutta kun se ei auta minua nyt kun haluan nähdä jonkin tietyn näyttelyn joka loppuu lähitulevaisuudessa. En aio uhrata minulle suurta iloa tuottavia asioita jonkun epämääräisen "yhteisen hyvän" takia, varsinkin kun en edes usko tuohon nimenomaiseen yhteiseen hyvään. Olen ihan mielelläni itsekäs ja ajattelen omaa etuani. Niinhän massiivinen enemmistö ihmisistä tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän