Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen niskasta kuuluu kovia naksahduksia?!

Vierailija
09.05.2015 |

Tänään kuulin ekan kerran kun poika käänsi päätänsä taakse. Säikähdin ihan kun niin kova ääni lähti. Lapsi sanoi että sitä ääntä kuuluu aina välillä. On naksunut jo pitkän aikaa? Jopa toista vuotta? Mutta ei joka päivä. Menee ja tulee tuo ääni ja kuuluu jos katsoo ylöspäin, taivuttaa päätä taakse. Lapsi ei valita mitään kipuja ja on liikkunut ihan normaalisti viime kuukaudet. Mistä ihmeestä voisi olla kyse? Täytyy toki asia ottaa puheeksi lääkärissä mutta kuka osaisi jotain kertoa tämmösestä vaivasta? Kiitos jos vastaat.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ortopedi joskus sanoi, että sitten syytä olla huolissaan jos nivelet ei yhtään naksu. Kasvuiässä lapsi eli "löysää" nivelissä, naksuminen johtuu siitä. Nivelsiteet, kalvot ja lihakset eivät vielä tue niin paljoa ettei nikamat ja nivelet pääsisi liikkumaan niin paljoa. T. Fysioterapeutti

Vierailija
22/22 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte olen 13 vuotias tyttö murrosiässä, ja ittellä on jatkunu tätä naksahtelua niskassa jo 2 viikkoa. oon myös miettiny et mitä ihmettä tapahtuu, äiti sanoo että oon jasvamassa pituutta ja selkäranka kasvaa myös samalla niinkuin kaikki muutki kehon osat. Huomenna menisin viel kuitenki terkkarille varmuuden vuoks.. Mutta jos joku tietää vastauksen, niin muistutan että minulla on murrosikä ja olen 13, niska naksuu pienesti. tosiuaan vaan mä kuulen sen mut äiti tai muut ei kuule.. jännää. ja se ei satu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla