Veriryhmä + sairastettu korona?
Vertaillaan koronaoireita ja veriryhmiä, onko niillä mitään yhteyttä?
Kerro alle veriryhmä + oireet, joilla sairastit koronan?
Kommentit (42)
A+ ja kolme rokotetta. Sairastin lievänä, voisi verrata tavalliseen räkätautiin
A+
Ripulia ja oksennusta ja kuumetta. Ripuli ja oksennus kesti 2 päivää ja kuume päivän.
Ei rokotuksia, rapakunnossa(ylipainoa jne)
Vierailija kirjoitti:
Mistä te tiedätte oman veriryhmänne?
Verenluovutuksesta.
Veriryhmä B, 4 rokotetta (koronaan sairastumisen aikaan tosin vasta 3) koronan sairastin ilman kuumetta, mutta kova päänsärky oli ja hirveä yskä. Myös hengitysvaikeuksia oli alkuvaiheessa. Yskä jatkui 3 viikkoa, muut oireet hävisivät n. viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te tiedätte oman veriryhmänne?
Verenluovutuksesta.
Tai itse asiassa se on minulla vauvana synnytyssairaalasta saadussa kortissakin. Tiesin siis veriryhmäni jo lapsena. Sen sijaan nykyään ei synnäriltä saa automaattisesti lapsen veriryhmätietoa.
Mutta verenluovutuksesta sen myös saa tietää, jos pääsee luovuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
tämän ketjun osalta ei kannata mitään pääteliä tehdä asiasta veriryhmien vaikutuksesta asiaan, kun otanta on sen verran pieni. ehkä googlaamaa voi löytyä tutkimustietoa siitä miten veriryhmät vaikuttavat asiaan.
Löytyy, ei vaikutusta.
O, ei sairastettua koronaa. Tai sitten oireet on ollut niin olemattomat, etten ole huomannut niitä.
O+, 3 rokotusta. Muita infektioita (poskiontelot) olen sairastanut korona-aikana, mutta en koronaa. Tai se on mennyt huomaamatta.
AB+
Korona oireili kurkkukipuna, ripulina, voimakkaina lihas- ja nivelsärkyinä ja yskänä. Oli kuumeinen olo, mutta muistaakseni ei ollut kuumetta. Kuulostaa perusflunssan oireilta, mutta tuntui kuitenkin erilaiselta kuin flunssassa. En ole ennen kokenut vastaavaa.
O+,lukuisia altistuksia- rokotettu, oireeton koko ajan
Veriryhmä O-
Koko lähipiiri sairastanut, jotkut kahdesti, mutta itse en tietääkseni kertaakaan (ellei ole ollut oireeton). Kaksi rokotusta otettu.
O+, kaksi rokotetta. Korona 2022 joulukuussa, eli mitkä lie variantit silloin liikkeellä. Alkoi kuumeena, lämpö taisi käydä 39, mutta oli matalampaa sitten useamman päivän. Jossain kohtaa nuha astui kuvioihin. Olisikohan viisi päivää kestänyt. Makuaisti oli poissa jonkin aikaa tämän jälkeen. Perus nuhakuume, paitsi olo oli ekoina päivinä "outo", ihan kuin päässä jotenkin olisi heittänyt.
O- ja ainoa koronani oli samanlainen kuin B-influenssa aikoinaan mutta aavistuksen lyhyempi ja lievempi. Kuumetta oli pari päivää joku vähän yli 38 ja sen silloisen vähimmäiseristysajan eli viiden vuorokauden jälkeen yskä oli vielä sen verran limaista, että jäin vielä kuudenneksi päiväksi kotiin. Nenän osalta taas räkäinen olin muistaakseni yhden päivän. Se alkoi ja loppui yhtäkkiä. Ennen sitä räkäpäivää nenä-pcr testi oli negatiivinen mutta räkävaiheessa menin uudestaan ja silloin korona jäi kiinni. Yleisvointi korjaantui nopeasti ja viikko sairastumisesta jaksoin jo elää normaalia arkea.
A+. , ei sairastettua koronaa. Kolme piikkiä otettu.
B+ vuorokauden lämpöä, omituinen päänsärky, kuulo aleni. Ei muita oireita. Tämän jälkeen tunsin oloni täysin normaaliksi.
A-, lievillä oireilla sairastin.