Onko kahvin maku muuttunut?
Ootteko muut huomannu samaa? Olen käyttänyt löfbergsin kahveja jo monta vuotta, ja se yhdistettynä kauramaitoon on ollut täydellinen makuelämys. Nyt jo muutaman kuukauden ajan kahvi on maistunut kitkerältä vaikka olisi laihaakin. Olen kokeillut ostaa uuden keittimen, keittää soodalla, keittää viinalla (väkiviinaetikalla), pestä astianpesuaineella koko vesisäiliön ja koneen, keittää kalkinpoistoaineella ja silti maistuu huonolta. Ihan kuin aromit jotenkin puuttuisi, vaikka olen juuri avannut uuden paketin ja säilyttänyt sitä peltipurkissa alkuperäisessä paketissa erillään muista. Olen kokeillut kaiken, joten täytyykö tässä nyt vaan hyväksyä se että kahvi on nykyään huonoa ja minun on jätettävä tämä Suomen kansallisjuoma pois elämästäni?
Kommentit (47)
Teillä on longcovid ja makuaisti muuttunut
Juon halvinta mitä hyllystä löytyy. Hyvää on. Ei ole persiissä kermaa.
Huomannut kans saman. Mun mielestä melkein kaikkien merkkien kahvit on alkaneet maistua kitkerältä, varsinkin jos vähänkään seisovat keittimessä. Juon siis monta kuppia kahvia päivässä yleenä.
Edellinen kahvisato kärsi kuivuudesta. Aika lailla ympäri maailmaa, mutta varsinkin etelä-amerikassa. Joten kokeilkaa vaikka afrikkalaista kahvia.
Okei hyvä tietää! Tätä on tosiaan jatkunut muutaman kuukauden. Ja ei, ei ole long covidista kyse. Vaan kahvi on kitkerää ja jotenkin aromittoman makuista eikä täyteläistä vaikka mitä tekis. Onkohan se tällaista aina vai muuttuuko kahvi vielä hyväksi?
Ap
Huomasin saman reykjavik-kahvin kanssa (mitä ne kaupunki kahvit nyt ovatkaan...) Mut kultakatriinan erittäin tumma paahto tms oli ihan normin makuista. Ja join tosiaan muutaman päivän sisällä molempia, kun kultakatriina loppui
Vierailija kirjoitti:
Juhla Mokka on ollut hyvää.
Minusta Juhla-Mokka on myös muuttunut luiruksi.
Pitäkää laittaa enemmän kuin mitallinen kuppia kohde.
Presidenttikahvi on muuttunut liian tuimaksi makuuni.
Tämä on sama kuin kaljassa että kusella jatketaan ja hinnat vaan nousee.
Olen havainnut myös että karvaan kitkerä maku jää kieleen nykyään löfsbergin kahveista vaikka pakkaus olisi just avattu. :(
Kahvista tuntuu puuttuvan rasva, vaikka pressopannulla keittäisi. Huono sato syynä??
Vierailija kirjoitti:
Korona muuttaa makuaistia.
Näin on. Ja erityisesti kahvin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona muuttaa makuaistia.
Näin on. Ja erityisesti kahvin kohdalla.
En ole sairastanut koronaa ja minustakin kahvi maku on muuttunut.
Olen huomannut saman