Koirien ja kissojen "mammat", vietättekö huomenna äitienpäivää?
Koetteko olevanne äitejä vaikka teillä olisikin vain eläinvauvoja?
Kommentit (11)
Tottakai olen kisujen mamma <3 Mutta erikseen ei äitienpäiviä vietetä, meillä on äitien päivä ja kissanpäivät joka päivä :) <3
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:13"]Koetteko olevanne äitejä vaikka teillä olisikin vain eläinvauvoja?
[/quote] Voi Jeesus... Eläin ei ole lapsi. Eläimen omistaja ei ole kenenkään äiti.
Tottakai, eikai se keneltäkään poiskaan ole
En koe olevani äiti. En voisi ikinä verrata kissaani lapseen. Kissalleni olen kuitenkin äiti. Olen hänen elämänsä ainoa olento, ja hän on hyvin kiintynyt minuun. Olen kuin sijaisemo hänelle. En vietä kuitenkaan äitienpäivää sillain :D Hulluhan olisin.
En vietä, vaikka välillä mammatelua harrastankin koiralleni. Huomenna juhlistan ihan omaa äitiäni.
Rakastan lemmikkejäni yli kaiken, mutta en kutsu itseäni niiden äidiksi. Olen pikemminkin palvelija, suojelija ja elättäjä. Koen, että kissan tai koiran kutsuminen lapseksi halventaisi upean eläimen arvoa. Se kuulostaisi omaan korvaani loukkaukselta. En myöskään puhu lemmikkieläimistäni 'hän'-muodossa, koska en halua rinnastusta ihmiseen. Ihminenhän on olennoista alhaisin. :)
En hae äiti- lapsi suhdetta eläimistä. Onko kysymys vitsi? J minäkään en henkilöi eläimiä. Ne eivät ole hän, eikä "meidän mirri".
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:13"]Koetteko olevanne äitejä vaikka teillä olisikin vain eläinvauvoja?
[/quote] Voi Jeesus... Eläin ei ole lapsi. Eläimen omistaja ei ole kenenkään äiti.
[/quote]Mulla on sekä lapsi että koira. Enkö siis olekaan äiti? :(
Ehdottomasti! Kaikki tekosyyt leipoa kyllä käytetään, vaikka joutuukin itse tekemään sen päivän itselleen :). Äitienpäivänä onkin hyvä aika miettiä omaa suhdetta kissoihini. Nehän pitävät minua laumanaan ja jossain määrin emonaan vaikka itse suhtaudun niihin lemmikkeinä. Toisaalta pidän niistä varmasti parempaa huolta kuin mitä monet omista lapsistaan. Valitettavasti.
Olisikin ehkä mukavaa, että äitienpäivänä korostetaan äidin sijaan ihmis- ja eläinlasten oikeutta äitiin ja äidilliseen hoivaan. Itse ainakin juhlistan sitä, että nämä kaksi luontokappaletta ovat saaneet huoltajan joka takaa niille turvallisen, terveen ja virikkeellisen elinympäristön. Olisipa kaikilla asiat yhtä hyvin :) Hyvää äitien päivää!
Toivottavasti eivät.