Kuinka tietämänne alkoholistit käyttävät alkoholia?
Kommentit (17)
Mullakin meni työssäoloaikana puolisen litraa vodkaa illassa. Työttömänä tuplat. Ei juurikaan selviä päiviä. Nyt korkki kiinni.
Itse olen, ja työttömänä riippuu aika paljon rahatilanteesta että kuinka usein juon. Nyt olen juonut joulusta asti lahjarahoilla ja tuilla vain muutamilla välipäivällä. Seuraavaksi on edessä kolme viikkoa ilman, koska rahaa ei saa. Oikeastaan odotan sitä innolla, koska en muista milloin viimeeksi olisin ollut tuon vertaa selvinpäin, vuosia siitä kuitenkin on. Niin ja määristä, koskaan en harrasta tissuttelua, aina täytyy vetää rehelliset kännit.
Menevät aamulla klo 9.00 paikalliseen räkälään ja tekevät siellä normaalin noin 8 tunnin vuoron. Jos ei ole rahaa, niin pummaavat toisiltaan tai jopa ventovierailta.
On aika zombien näköistä porukkaa. Läheisestä kahvilasta seuraan, kun aamun haamut kulkevat ohi kohti päivänsä täyttymystä.
Juomalla tuota yleensä kai käytetään.
yleensä ihan kaatamalla suuhun ja sitten nielemällä.
Hän lähti keskiviikkoisin ja perjantaisin töistä kotiin klo 13-14. Kotona veti pullon kirkasta ja sitten baariin illaksi.
Sittemmin raitistui.
Minäkin puhun itsestäni, lähes aina yksin kotona, pullot palautan aina vähin erin ja läpinäkymättömissä kasseissa tuttujen varalta, en usko että yli 5 henkeä tässä maailmassa tietää. Olen työssäkäyvä.
Näin entisellä kumppanilla :
Joka viikonloppu perjantaina ja lauantaina joi sammumiseen asti, vaikka olisi ollut yksinään kotona. Sunnuntaina tissutteli darran pois. Saattoi viikollakin ottaa vähän. Ei kuulemma ollut mitään ongelmaa, koska kävi töissä normaalisti. Piilotteli viinapulloja parvekkeelle ja kaljoja vaatehuoneeseen ja kävi niitå salaa naukkailemassa. Kummasti jäi kiinni, kun oli yhtäkkiä kännissä, vaikkei "mitään ollut ottanut".
Vierailija kirjoitti:
Minäkin puhun itsestäni, lähes aina yksin kotona, pullot palautan aina vähin erin ja läpinäkymättömissä kasseissa tuttujen varalta, en usko että yli 5 henkeä tässä maailmassa tietää. Olen työssäkäyvä.
Kuinka paljon, kuinka usein, mies vai nainen?
Vetää Coronaa keskellä pahinta koronaa. Puhuu telkussa hermona, kun viinahammasta kolottaa niiiin.
Kaatavat ensin pullosta lasiin ja sitten juovat siitä.
Yksi nuoruudenystävä juo eläkkeen saavuttua pari viikkoa n. 24 tölkkiä keskiolutta/vuorokausi.
Joskus voi juoda kuukaudenkin putkeen, joskus on kuukauden-pari selvänä.
Yksi harrastuskaveri vetää jonkinasteiset kännit melkein joka ilta.
Kotiviiniä/kiljua juo.
Vierailija kirjoitti:
Menevät aamulla klo 9.00 paikalliseen räkälään ja tekevät siellä normaalin noin 8 tunnin vuoron. Jos ei ole rahaa, niin pummaavat toisiltaan tai jopa ventovierailta.
On aika zombien näköistä porukkaa. Läheisestä kahvilasta seuraan, kun aamun haamut kulkevat ohi kohti päivänsä täyttymystä.
Nämä on rahamiehiä. Todelliset deekut ei baareissa pyöri.
Joi salassa, joten määristä tai juomistiheydestä ei oikein ollut varmuutta. Imeskeli kurkkupastilleja ennen kotiintuloa ja jätti ne ulko-oven viereen ikkunalaudoille. Viipyi "pyöräilemässä", "rullaluistelemassa" ja "koiran kanssa lenkillä", ja todennäkoïsesti oli noina aikoina aina juomassa. Kerran tuli kotiin koiran anturat lasiin revittynä, todennäkoisesti oman viinapullon siruihin.
Ei ikinä juonut toisten nähden, vaikka oli päivittäin näkyvästi päihtynyt. Ajoi jopa autoa näytelläkseen selväpäistä. Joi itselleen alkoholidementian ja teki itsemurhan, se pituinen se.
Alkoholistin läheisenä:
Kun elämä tarpeeksi ärsyttää, aukeaa pari siideriä, sitten käydään ulkovarastossa naukkailemassa salaa piilotettuja pullonpohjia. Seuraavana aamuna aukeamisaikaan Alkoon ostamaan viinaa useampi pullo, joita taas piilottelee eri paikkoihin ja käy "huomaamattomasti" tyhjentämässä. Putki kestää parista viikosta pariin kuukauteen, jonka aikana ei selviä päiviä ole, kunnes taas ryhdistäytyy ja parin krapulapäivän jälkeen elää taas kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Yrittäjä, ei säännöllistä työtä, putken aikana työt kasaantuvat ja hoidetaan sitten kun selvenee.
En itseni lisäksi oikein tiedä muita alkoholisteja enkä heidän tapojaan. Silloin kun vielä juopottelin, ei se ollut mitään tissuttelua. Kun olin töissä, join vähintään puoli litraa viskiä lähes joka ilta, viikossa saattoi olla maksimissaan 2 selvää päivää. Työttömänä annos suunnilleen tuplaantui. Olen nyt ollut jonkin aikaa selvin päin.