Onko yksityisellä vuokranantajalla oikeus kysyä vuokraehdokkailta näiden parisuhdestatusta?
Esittelijä sanoi, että asunto vuokrataan vain naimisissa olevalle parille. En ole kuullut tällaisesta aijemmin.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja saa kyllä ihan itse päättää noista asioista. Haluaako sinkun/aviopari tai ei lemmikkejä yms.
Voiko vaatia todistamista että on naimisissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja saa kyllä ihan itse päättää noista asioista. Haluaako sinkun/aviopari tai ei lemmikkejä yms.
Voi vaatia ihan mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vuokranantaja ei voi vaatia naimisissaolon todistamista. Eikä hän voi vaatia, että edes vastaaatte tuohon kysymykseen. Mutta hänen ei myöskään ole pakko vuokrata asuntoa teille, jos hän ei vaan tykkää teistä. Vuokranantaja ei saa käyttää vuokralaisen valinnassa syrjiivää perustetta, kuten uskontoa, etnistä taustaa tai seksuaalista suuntautumista, mutta muuten hän saa valita vuokralaisensa ihan sen mukaan, kuka eniten miellyttää. Ja tässä tilanteessa joku taatusti miellyttää enemmän kuin te.
Toisaalta miksi sinäkään haluaisit asua sellaisessa asunnossa?