Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko opettaja tienaa? Ja paljonko menee veroihin?

HaluanOpettajaksi
13.01.2022 |

Esim. lukion aineenopettajan palkka. Mitä jää verojen jälkeen käteen esim. menojen maksamiseen ja lasten kasvattamiseen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso OVTES ja KVTES

Vierailija
2/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy tietoa, paljonko työttömyyskorvaus on.

T: Työtön aineenopettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroprosentti on yksilöllinen, joten käteen voi jäädä eri summia. Olen työskennellyt sekä aineenopettajana että luokanopettajana. Aineenopevuosista on aikaa, mutta muistelen tienanneeni parhaimmillani n. 3400 €/kk brutto. Tein ylitunteja, muistelen opetustuntien olleen 28. Töitä tein heittämällä 8-16 ja koeviikoilla viikonloput menivät kokeita korjatessa.

Nyt olen kaksoiskelpoinen luokanopettaja ja peruspalkkani on sen vuoksi 2990. Teen tänå lukuvuonna muutamaa erikoiskorvattavaa työtä ja saan ikälisää, mikä nostaa bruton n. 3200 €/kk. Teen töitä 8-16, ajatustyötä myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Vierailija
4/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitteleva aineenopettaja voi päästä 3000 tonnin yli. Se riippuu aineesta ja tuntien määrästä. Äidinkieli ja matematiikka ovat aineita, joissa on tunteja lähes joka jaksossa. Nämä aineet tuottavat pitkiä päiviä, mutta siten myös tiliä. Lisäksi äidinkielenopettajilla on/oli muistaakseni korkeampi palkka ns. aineenkorjauslisän vuoksi. Myös luokanvalvojana toimiminen tms. tehtävät tuottavat palkkaan lisää.

Mukava työ, mutta työläs kotitöiden osalta ja en suosittele, jos haluaa, että työt jäävät töihin tai kukaan ei soittele kotiin. Työn paras osuus on tietenkin pitkä loma. 😁

Vierailija
5/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajan palkka ei ole ainekohtainen, vaan virkakohtainen. 

Vierailija
6/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4300 e brutto kuukaudessa, netto 3200 e

Vierailija
7/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto noin 30-35 tonnia per vuosi. Ei tätä hommaa kannata rahan takia tehdä.

Vierailija
8/9 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkka ilman ikälisiä n. 45-50 000 vuodessa. 1 tai 2 ylituntia, melkein neljäsosa tulee peruspalkan päälle kaikesta ylimääräisestä työstä ja lisistä. Hommaakin riittää vastaavasti.

Vierailija
9/9 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Rakastan opettaa matikkaa, mutta halun tietää minkälaisen elintason voisin saada opettajana. Yhteishaku on parin kuukauden päästä ja en osaa päättää matikan opettajan ja lääkärin ammatista.  Haluan tietää, voinko ostaa esim 4 makuuhuoneen talon jos oon opettaja. Oon tottunut elää suht. hyvää elintasoa esim. ulkomailla loma joka toinen vuos ehkä, (jos risteilyt ei lasketa) ja en tiiä pystyykö opettajan palkalla elää sillä tavalla. Ehkä jos meen naimisiin niin voin ostaa kivan talon.

Lääkärin palkalla varmaan pystysi, mutta harvoin pääsee lääkikseen ensimmäisellä hakukerralla ja saattaisin joutuu odottamaan pitkään ennen kuin pääsisin lääkikseen. Ihan perus yo arvosanat oon saanu tähän menneessä, enään fysiikka ja s2 kirjoittamatta. Uusin kans matikan kun en jaksanut lukea ylppäreihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi