Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avokonttoreista - mitä mieltä?

Vierailija
09.05.2015 |

Ko. ilmiö on jatkunut ainakin jo 15-vuotta ja näyttää siltä, että se vaan jatkuu edelleen. Teen satunnaisesti töitä muutamman lehden toimituksessa ja muutamassa mainostoimistossa ja monen muunkin mielestä työntekeminen olisi huomattavasti miellyttävämpää, jos olis joku rauhallisempi tila sen tekemiseen. Mitä mieltä te ootte? Ainakin mun kaltaisella tyypillä on suuria vaikeuksia keskittyä hälyisessä tilassa, jossa väkisinkin joutuu kuulemaan muiden puhelimessa puhumista, musiikkia, keskusteluja jne. Noiden työpäivien jälkeen on usein tosi tunkkainen olo ja vastapainoksi tarvitsen paljon yksinoloa/hiljaisuutta. Miten perheelliset ( kaltaiseni ) pystyvät työskentelemään tollasissa paikoissa, en ymmärrä, kun kotona odottaa sitten taas samanlainen äänivyöry...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:23"]Ehkä mä olen sit niin nuorekas, mut mun mielestä avokonttorit on just parasta. Ahdistuisin jos olisin yksin jossain kopissa. Vaikea kuvitella nykyään mitään työtä jota oikeasti tehtäisiin yksin jossain kuplassa, itse teen asiantuntijatyötä joka on hyvin tiimivetoista. Kiva myös rupatella töiden lomassa ja huudella muille, meidän duunipaikka on varmaan introvertin painajainen :D [/quote] Just toi huutelu on ihan saatanasta kun yrittää vaikka keskittyä johonkin laskelmaan.

[/quote]

Firman tulos paranis helposti, ku pistäis avokonttorista tykkäävät ulos, ja vihaavat jäis tekee oikeesti töitä. Eihän tosta mekkalasta voi tykätä ku ne jotka on töissä vaan viihtymässä.

Vierailija
22/31 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä vielä - mulle ihan pahinta on radio tai musiikki, jos teen kirjoitustöitä tai pitää suunnitella jotakin. Monia musiikki kuulemma inspiroi, mutta meitä on sika paljon, joita se vaan häiritsee. Kuuloonkaan ei tule, että
musiikin voisi sammuttaa, mikä siinäkin on? Radio on mun pahin vihollinen, siis ainakin nämä energyt yms, joissa nää juontajat horisee jotain vastenmielistä tunnista toiseen. Mä en vaan tajua, että kukaan voi nauttia sellasesta, mulle se on sama, kuin kuunnella vaikka ( tosi rakkaan, mutta välillä ) super rasittavan siskontytön tuntikausia jatkuvaa narinaa esim. siitä, ettei mikä ole hyvin...siis niin hajoo pää. Olen introvertti ja mielestäni kaltaisillani pitäis olla edes kohtuullisia oikeuksia. Mutta kaikki ilmeisesti suunnitellaan ekstroverteille, jotka viuhuavat mielellään sinne tänne ja bondaavat joka suuntaan menettämättä otettaan työhön. Kyllä mäkin siihen joskus pystyn, mutta mä en pidä siitä yhtään ja se todennäköisesti tekee minusta työntekijänä tehottomamman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh te ootte ankeeta porukkaa :D 

Vierailija
24/31 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttori on tutkimuksten mukaan huono idea. Ei voida sanoa että yritykset tavoittelevat vain tulosta, muodin seuraaminen on niille vielä tärkeämpää. Nyt on trendinä on "monitilatoimisto" mutta epäilen että onko sekään sitten olennaisesti parempi, en tiedä. Oman alani työt ovat lähinnä labroissa.

Vierailija
25/31 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin työurani 80-luvun puolivälissä ja avokonttorit oli yleisiä jo silloin. Eka työpaikka oli suuryritys, siellä joka kerroksissa oli avointa tilaa, joka oli jaettu suht korkeilla sermeillä. Keskusradion kautta soi taustamusiikki aamusta iltaan, joka kuitenkin vaimensi puheensorinaa.

Kyllähän se vähän päivästä riippuu, miten hyvin jaksaa keskittyä omiin hommiin. Oikein ilolla odotan helatorstain jälkeistä perjantaita, sillä silloin on porukkaa pois, joten saa tehdä rauhassa töitä. Puhelimetkaan ei pirise kuten normipäivinä.

Vierailija
26/31 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:32"]Huh te ootte ankeeta porukkaa :D 
[/quote]

Avokonttori tekee tällaiseksi. Kauanko olet itse jaksanut?

Vierailija
27/31 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:31"]

Ap täällä vielä - mulle ihan pahinta on radio tai musiikki, jos teen kirjoitustöitä tai pitää suunnitella jotakin. Monia musiikki kuulemma inspiroi, mutta meitä on sika paljon, joita se vaan häiritsee. Kuuloonkaan ei tule, että musiikin voisi sammuttaa, mikä siinäkin on? Radio on mun pahin vihollinen, siis ainakin nämä energyt yms, joissa nää juontajat horisee jotain vastenmielistä tunnista toiseen. Mä en vaan tajua, että kukaan voi nauttia sellasesta, mulle se on sama, kuin kuunnella vaikka ( tosi rakkaan, mutta välillä ) super rasittavan siskontytön tuntikausia jatkuvaa narinaa esim. siitä, ettei mikä ole hyvin...siis niin hajoo pää. Olen introvertti ja mielestäni kaltaisillani pitäis olla edes kohtuullisia oikeuksia. Mutta kaikki ilmeisesti suunnitellaan ekstroverteille, jotka viuhuavat mielellään sinne tänne ja bondaavat joka suuntaan menettämättä otettaan työhön. Kyllä mäkin siihen joskus pystyn, mutta mä en pidä siitä yhtään ja se todennäköisesti tekee minusta työntekijänä tehottomamman.

[/quote]

No jos et pysty työskentelemään työpaikkasi asettamin vaatimuksin, vaihda paikkaa. Tai sitten vaan relaat, oikeesti. Hanki peltorit vaikka sitten. 

Vierailija
28/31 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:31"]

Ap täällä vielä - mulle ihan pahinta on radio tai musiikki, jos teen kirjoitustöitä tai pitää suunnitella jotakin. Monia musiikki kuulemma inspiroi, mutta meitä on sika paljon, joita se vaan häiritsee. Kuuloonkaan ei tule, että musiikin voisi sammuttaa, mikä siinäkin on? Radio on mun pahin vihollinen, siis ainakin nämä energyt yms, joissa nää juontajat horisee jotain vastenmielistä tunnista toiseen. Mä en vaan tajua, että kukaan voi nauttia sellasesta, mulle se on sama, kuin kuunnella vaikka ( tosi rakkaan, mutta välillä ) super rasittavan siskontytön tuntikausia jatkuvaa narinaa esim. siitä, ettei mikä ole hyvin...siis niin hajoo pää. Olen introvertti ja mielestäni kaltaisillani pitäis olla edes kohtuullisia oikeuksia. Mutta kaikki ilmeisesti suunnitellaan ekstroverteille, jotka viuhuavat mielellään sinne tänne ja bondaavat joka suuntaan menettämättä otettaan työhön. Kyllä mäkin siihen joskus pystyn, mutta mä en pidä siitä yhtään ja se todennäköisesti tekee minusta työntekijänä tehottomamman.

[/quote]

Radio on ehdottomasti pahin häiriölähde, ennemmin jään työttömäksi kuin menen töihin sellaiseen paikkaan jossa joutuu kuuntelemaan radiota. Ärsyttävää poppia joka jää soimaan päähän. Se tekee työstä helvettiä.

Vierailija
29/31 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:32"]Huh te ootte ankeeta porukkaa :D  [/quote] Avokonttori tekee tällaiseksi. Kauanko olet itse jaksanut?

[/quote]

No nykyisessä paikassa kohta viisi vuotta. 

Vierailija
30/31 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:31"]

[/quote]

No jos et pysty työskentelemään työpaikkasi asettamin vaatimuksin, vaihda paikkaa. Tai sitten vaan relaat, oikeesti. Hanki peltorit vaikka sitten. 
[/quote]

Juuri tällaiset ihmiset hakeutuu tehtäviin, joissa saa päättää että kaikki kuuluvat avokonttoriin ;) erilaisuuden pitäisi olla rikkaus.

Vierailija
31/31 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:23"]

Ehkä mä olen sit niin nuorekas, mut mun mielestä avokonttorit on just parasta. Ahdistuisin jos olisin yksin jossain kopissa. Vaikea kuvitella nykyään mitään työtä jota oikeasti tehtäisiin yksin jossain kuplassa, itse teen asiantuntijatyötä joka on hyvin tiimivetoista. Kiva myös rupatella töiden lomassa ja huudella muille, meidän duunipaikka on varmaan introvertin painajainen :D

[/quote]

Et vissiin tee luovaa työtä tai tulosvastuullista? P.S. En ole edes introvertti.
[/quote]

Tulosvastuullista tottakai, iso teknologia-alan yritys. Mutta ei ole luovaa työtä. Ei meillä radio soi, mun mielestä se ei kuulu toimistoon. Mutta puheensorinaa on jatkuvasti kun ihmiset keskustelee tai on puhelimessa. Ei haittaa minua ja varmaan nuorempi sukupolvi on ihan tottunut tälläiseen myös.