Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä rasvalla olet saanut talvi-ihon pysymään kosteana?

Vierailija
13.01.2022 |

Mieluiten hajustamaton tai mieto tuote!

Kommentit (373)

Vierailija
161/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HTH / L300

Hajusteettomia, todella hyviä. Ovat ainoa voide mitä käytän ympäri vuoden aamuin illoin naamalle ja muualle kehoon.

Vierailija
162/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weledan haju on niin tympeä, että ihmettelen käyttääkö joku tätä muuten kuin jalkavoiteena?[/quote]

On se kyllä tymäkkä, mutta ajan mittaan olen alkanut itse jopa tykätä siitä. :D Enemmän käytössä haittaa, että on todella paksua ja kiiltävää tavaraa, mutta yöksi tuon kestää. Vaakakupissa painaa kuitenkin lopputulos: mikään muu voide ei ole onnistunut siinä, että vielä aamulla herätessäkin on pehmeä ja kiristämätön iho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruiskorppu kirjoitti:

Olen atoopikko ja äärimmäisen herkkä keinotekoisille hajuille ja monille kemikaaleille. Apteekin perusvoiteet eivät sovi minulle. Ne hikoilevat tai happanevat iholleni. Vaihtoehtoja ei jää paljon kohtuullisessa hintaluokassa.

Pesen kasvot rasvalla, en käytä saippuoita talviaikaan.

Bodyshopin lähes hajuton Aloevera-kasvovoide, tarvittaessa kahteen kertaan.

Uusi löytö on Bybin mustikansiemenöljy, jolla kuivan ihon saa taas joustamaan niin, että voi hymyilläkin.

Kalliissa, apteekkituotesarjassa La Roche-Posay on erinomaisia tuotteita kuivalle iholle.

Onkohan tuo Bodyshopin aloe-sarja poistumassa kun sarjan tuotteet on reippaassa alennuksessa?

Vierailija
164/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pintakuiva herkkä allerginen iho joka välillä tuppaa myös rasvoittumaan :La Roche-Posay Toleriane Ultra toimii ympäri vuoden, imeytyy nopeasti eikä tuki ihoa kuten moni muu eikä ärsytä ihoa. Talvella saattaa joutua laittamaan päivän mittaan lisää https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath…;

tämäkin(avene tolerance cream rich) toimii mutta on rasvaisempi ja itselläni aiheutti hieman finnejä mutta auttoi kuivuuteen https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath…

Vierailija
165/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se dermosilin sensitive kasvorasva. Ei haise pahalle eikä tunnu limaiselta. Edullinen hinta. Ei kutise, kiristä eikä kirvele enää. Saman merkin vartalorasva on myös hyvä.

Vierailija
166/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinävedellä valmistettu Tummeli jalkavoide. Paksua ja imeytyy melko hyvin, hajusteeton.

Vierailija
167/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkia kommentteja ei ole ehtinyt lukea, mutta käy selväksi, että ihot ja tarpeet ovat erilaisia, ja herkkä ja atooppinen iho voi reagoida ns. perusvoiteistakin. Ihon tarpeet myös muuttuvat iän, mahdollisten herkistymisten ja vaikka ikääntymiseen liittyvien hormonivaihtelujenkin myötä, joten on selvää, että valitettavasti on vain kokeiltava, mikä juuri itselle sopii. Moni atoopikko pyytää esim. apteekista pienen kokeilunäytteen uudesta kokeiltavasta voiteesta, jottei tule ostettua koko purkkia tuotetta, joka ei sitten välttämättä juuri omalle iholle sovikaan. Asiakkaana ainakin minä arvostan tällaista palvelua, kun tosiaan on tullut kokeiltua yhtä sun toista voidetta. Se mitä ihmettelen, on tämä somessa jatkuva kovinkin ärhäkkä kommentointi, jossa lähinnä pyritään kommentoimaan toisten ehdotuksia ja kokemuksia ikävästi. Mitä apua sellaisesta on alkuperäiselle kysyjälle?

Vierailija
168/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruiskorppu kirjoitti:

Olen atoopikko ja äärimmäisen herkkä keinotekoisille hajuille ja monille kemikaaleille. Apteekin perusvoiteet eivät sovi minulle. Ne hikoilevat tai happanevat iholleni. Vaihtoehtoja ei jää paljon kohtuullisessa hintaluokassa.

Pesen kasvot rasvalla, en käytä saippuoita talviaikaan.

Bodyshopin lähes hajuton Aloevera-kasvovoide, tarvittaessa kahteen kertaan.

Uusi löytö on Bybin mustikansiemenöljy, jolla kuivan ihon saa taas joustamaan niin, että voi hymyilläkin.

Kalliissa, apteekkituotesarjassa La Roche-Posay on erinomaisia tuotteita kuivalle iholle.

Minullekaan apteekin perusvoiteet ei sovi ollenkaan, osa haiseen pahalle, heikentää ihon kuntoa entisestään tai jopa aiheuttaa allergisen reaktion.

Itselläni on tällä hetkellä hakusessa kuivan ihon päivävoide, Posayta voisin ehkä kokeilla.

Miksi tätäkin on alapeukutettu? Ei ne perusvoiteet sovi läheskään kaikille, varsinkaan kasvojeniholle.

Vierailija
169/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aika moni on pyrkinyt oikaisemaan vastauksissa olleita yleistyksiä tai suorastaan väärää tietoa, jotta ap ei saa asiasta ihan väärää kuvaa. Kovaa ärhäkkyyttä en ole huomannut. Itse en ymmärrä, miksi ihmiset toisensa jälkeen tulevat kertomaan, että eivät käytä mitään tai jotain yhtä rasvaa, kun ap pyysi neuvoja. Siitä ei varmaan ole paljon apua kysyjälle.

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikkia kommentteja ei ole ehtinyt lukea, mutta käy selväksi, että ihot ja tarpeet ovat erilaisia, ja herkkä ja atooppinen iho voi reagoida ns. perusvoiteistakin. Ihon tarpeet myös muuttuvat iän, mahdollisten herkistymisten ja vaikka ikääntymiseen liittyvien hormonivaihtelujenkin myötä, joten on selvää, että valitettavasti on vain kokeiltava, mikä juuri itselle sopii. Moni atoopikko pyytää esim. apteekista pienen kokeilunäytteen uudesta kokeiltavasta voiteesta, jottei tule ostettua koko purkkia tuotetta, joka ei sitten välttämättä juuri omalle iholle sovikaan. Asiakkaana ainakin minä arvostan tällaista palvelua, kun tosiaan on tullut kokeiltua yhtä sun toista voidetta. Se mitä ihmettelen, on tämä somessa jatkuva kovinkin ärhäkkä kommentointi, jossa lähinnä pyritään kommentoimaan toisten ehdotuksia ja kokemuksia ikävästi. Mitä apua sellaisesta on alkuperäiselle kysyjälle?

Vierailija
170/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vahva kukkaistuoksu. Ystävän ihoa kasvovesi ärsytti, minun herkkää ihoani taas ei. Tälle hyvä vaihtoehto on suosikkituotteeni Hada Labo premium -kasvovesi, joka on tuoksuton ja todella kosteuttava. Se pannaan  hyvin kostealle iholle, jolloin hyaluronihappo sitoo kosteutta itseensä. Päälle kannattaa panna muutakin, jotta kosteus ei haihdu iholta.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Whamisa deep rich kasvovesi

Atoopikon pelastus. Joskus unohtuu voidekin, kun tuo pitää ihon niin kosteana!

Onko tässä millainen tuoksu?

Vierailija
171/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se dermosilin sensitive kasvorasva. Ei haise pahalle eikä tunnu limaiselta. Edullinen hinta. Ei kutise, kiristä eikä kirvele enää. Saman merkin vartalorasva on myös hyvä.

Käytin aiemmin sitä Sensitive Extra -kasvovoidetta, kunnes tajusin sen sisältävän silikonia.

Vierailija
172/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceralan plus. Kuiva atooppinen iho ja toimii parhaiten.

Vierailija
173/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että minulla on kuiva-normaali melko kuulas ja ohut iho, joka ärsyyntyy punaisiksi (couperosa) helposti. Yllättäin kuorinnat sopivat myös minulle.

Kuorinta aine suihkussa on joko geelimäinen tai voidemainen ja rakeinen (merkki Neutrogena).  C-vitamiinina on sitruksia eli tuoksuu appelsiinille. Hieron kasvoihin ja  annan vaikuttaa 2 min ennen huuhtelua.

Ihossani e ole ollut tänä talvena mitään ongelmia, ei paljoa punoitusta eikä ollenkaan hilseilyä, kutinaa, ihottumaa. Kuorinta on siis  auttanut? (ennen en kuorinut) Tämä on ensimmäinen talvi näitä aineita käyttäen (ennen vain Lumenen voidetta nyt lisäksi myös sehevoita), eikä ikinä ennen ole ollut näin hyvää ihoa!

Mikä tuon Neutrogenan kuorinnan nimi on? Siinä sarjassa kun on useampia.

Vierailija
174/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laveran basis sensitiv linjan Soft Moisturising Cream

Vierailija
175/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytin aiemmin sitä Sensitive Extra -kasvovoidetta, kunnes tajusin sen sisältävän silikonia.

Millä nimellä se luki purkissa?

Vierailija
176/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vahva kukkaistuoksu. Ystävän ihoa kasvovesi ärsytti, minun herkkää ihoani taas ei. Tälle hyvä vaihtoehto on suosikkituotteeni Hada Labo premium -kasvovesi, joka on tuoksuton ja todella kosteuttava. Se pannaan  hyvin kostealle iholle, jolloin hyaluronihappo sitoo kosteutta itseensä. Päälle kannattaa panna muutakin, jotta kosteus ei haihdu iholta.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Whamisa deep rich kasvovesi

Atoopikon pelastus. Joskus unohtuu voidekin, kun tuo pitää ihon niin kosteana!

Onko tässä millainen tuoksu?

Mistä tilaat Hada Laboa?

Vierailija
177/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä nimellä se luki purkissa?

Dimethicone

Vierailija
178/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvalla olen saanut ihon hyväksi.

Vierailija
179/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceralan on mun lemppari. Jos saat reseptin, niin iso 400g puteli maksaa kelakorvauksen jälkeen alle 15e. Hyvä perusrasva, jota käytän niin naamaan kuin kroppaan. 

Itsellä kuiva, atoppinen iho. Perusversio riittää useimmiten, mutta aivan pahimpina aikoina käytän myös Ceralan Plussaa. Miehelläni on normaali ihotyyppi, hän käyttää myös tuota Ceralania kasvojen kostutukseen, mutta hänen mielestään se on hieman paksuhkoa hänen ihotyypilleen. 

Vierailija
180/373 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapää tarvittaessa Vagisanilla.

Vagisan rasva myös hyvä huulirasva. Pitää huulet hyvänä ja kosteana. Suosittelen myös huulien rasvaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi