Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörryin äsken..:o?!

Vierailija
09.05.2015 |

Olin tulossa takaisin nukkumaan vessasta ja yhtä-äkkiä sumeni silmissä :o En tajua, havahduin siihen kun poikaystävä huusi jotain että "Hei kulta herää.." ja "ravisti" vähän kättäni..

..mistä tuollainen yhtä-äkkinen pyörtyminen voi johtua?! Koskaan ennen en oo pyörtyny..Olin kuulemma noin.1-2 min ajan tajuton. No onneks kuuli tömähdyksen ja tuli katsomaan..

T.16v

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:19"]Joo, ei sitä muuten vain pitäisi pyörtyä. Varmasti oli hämmentävää ja ehkä pelottavaakin. Onneksi et ollut yksin. Syy on varmasti harmiton, kuten juuri se verenpaine, mutta kuitenkin.
[/quote]

Toivottavasti, nyt toi poikaystävä tuossa yrittää syöttää mua kun porsasta :) Ei kuulemma usko että oon syöny, kun tolleen pyörryin. (olen entinen anorektikko). Noh, ihana että huolehtii :3 -Ap
[/quote]

Oliko vakava anoreksia että olisi voinut vaikuttaa sydämmeen?

Vierailija
2/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:19"]Joo, ei sitä muuten vain pitäisi pyörtyä. Varmasti oli hämmentävää ja ehkä pelottavaakin. Onneksi et ollut yksin. Syy on varmasti harmiton, kuten juuri se verenpaine, mutta kuitenkin.
[/quote]

Toivottavasti, nyt toi poikaystävä tuossa yrittää syöttää mua kun porsasta :) Ei kuulemma usko että oon syöny, kun tolleen pyörryin. (olen entinen anorektikko). Noh, ihana että huolehtii :3 -Ap
[/quote]

Oliko vakava anoreksia että olisi voinut vaikuttaa sydämmeen?
[/quote]

No allimmillani painoin 42 kg. Olen 168cm pitkä. En tiedä mikä luokitellaan "vakavaksi"..eikö se ole aina vakava. Silloin muutaman kerran pyörryin kun en ollut syönyt.-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmuuden vuoksi ottaa yhteyttä esim terveydenhoitajaan ja kysellä mistä johtui. Oliko kyseessä alhainen verenpaine vai joku muu?

Vierailija
4/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:06"]Kannattaa varmuuden vuoksi ottaa yhteyttä esim terveydenhoitajaan ja kysellä mistä johtui. Oliko kyseessä alhainen verenpaine vai joku muu?
[/quote]

Pitää varmaan ottaa yhteyttä, mutta voinko oottaa maanantaihin että kävisin koulunterkkarilla, vai pitäiskö soittaa tk:lle? Enkä tosiaan yhtään tiedä mistä johtuu, koska ei edes ollut nälkä..Joten tuskin ainakaan verensokerista johtuva.-Ap

Vierailija
5/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä esim kouluterveydenhoitajaan tai jos tilanne uusiutuu, tai on muita oireita niin päivystykseen. Verenpaine esimerkiksi? Huono hemoglobiini? Mutta kuitenkin, ota viimeistään yhteyttä kouluterkkariin.

Vierailija
6/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:10"]Ota yhteyttä esim kouluterveydenhoitajaan tai jos tilanne uusiutuu, tai on muita oireita niin päivystykseen. Verenpaine esimerkiksi? Huono hemoglobiini? Mutta kuitenkin, ota viimeistään yhteyttä kouluterkkariin.
[/quote]

Juu pitää ottaa yhteyttä..-Ap

Vierailija
7/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:06"]Kannattaa varmuuden vuoksi ottaa yhteyttä esim terveydenhoitajaan ja kysellä mistä johtui. Oliko kyseessä alhainen verenpaine vai joku muu?
[/quote]

Pitää varmaan ottaa yhteyttä, mutta voinko oottaa maanantaihin että kävisin koulunterkkarilla, vai pitäiskö soittaa tk:lle? Enkä tosiaan yhtään tiedä mistä johtuu, koska ei edes ollut nälkä..Joten tuskin ainakaan verensokerista johtuva.-Ap
[/quote]
Päivystykseen voi soittaa ja kysyä neuvoa, mitä mieltä he ovat. Saat sieltä ainakin 100% ammattilaisten avun, palstankin apu on kiva mutta en luottaisi nimettömään nettipalstaan niin paljon. Päivystys kertoo voitko odottaa maanantaihin.

Vierailija
8/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:06"]Kannattaa varmuuden vuoksi ottaa yhteyttä esim terveydenhoitajaan ja kysellä mistä johtui. Oliko kyseessä alhainen verenpaine vai joku muu?
[/quote]

[/quote]
Päivystykseen voi soittaa ja kysyä neuvoa, mitä mieltä he ovat. Saat sieltä ainakin 100% ammattilaisten avun, palstankin apu on kiva mutta en luottaisi nimettömään nettipalstaan niin paljon. Päivystys kertoo voitko odottaa maanantaihin.
[/quote]

Joo, ihmetyttää että miks pyörryin..äsken oli vähän oksettava olo, mutta se lähti pois.-Ap

Vierailija
9/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana?

Vierailija
10/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei sitä muuten vain pitäisi pyörtyä. Varmasti oli hämmentävää ja ehkä pelottavaakin. Onneksi et ollut yksin. Syy on varmasti harmiton, kuten juuri se verenpaine, mutta kuitenkin.

Vierailija
11/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:17"]Raskaana?
[/quote]

En ole :D tiedettäisiin kyllä jos ehkäisy olisi pettänyt.-Ap

Vierailija
12/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:19"]Joo, ei sitä muuten vain pitäisi pyörtyä. Varmasti oli hämmentävää ja ehkä pelottavaakin. Onneksi et ollut yksin. Syy on varmasti harmiton, kuten juuri se verenpaine, mutta kuitenkin.
[/quote]

Vierailija
13/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortostaattinen hypotonia, eli hyvänlaatuinen verenpaineen lasku, joka liittyy äkillisiin asennonvaihdoksiin. Nousit ylös pytyltä seisomaan, siinä se selitys. Sen voi kyllä todeta verenpainemittarilla tehtävällä testillä. Minun mielestäni voit ihan hyvin odottaa terkkaria maanantaina, mutta päätös on tietysti sinun. Sh

Vierailija
14/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:17"]Raskaana? [/quote] En ole :D tiedettäisiin kyllä jos ehkäisy olisi pettänyt.-Ap

[/quote]

Miten? Kortsukin voi hajota niin että sitä ei huomaa, muukaan ehkäisy ei ole 100 % varma.

Vierailija
15/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla matala verensokeri jos vielä oksettaakin?:0

Vierailija
16/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:17"]Raskaana? [/quote] En ole :D tiedettäisiin kyllä jos ehkäisy olisi pettänyt.-Ap

[/quote]

Miten? Kortsukin voi hajota niin että sitä ei huomaa, muukaan ehkäisy ei ole 100 % varma.
[/quote]

Tarkastetaan kortsu aina seksin jälkeen. Ja minulla on sen lisäksi ehkäisyrengas. -Ap

Vierailija
17/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:26"]Ortostaattinen hypotonia, eli hyvänlaatuinen verenpaineen lasku, joka liittyy äkillisiin asennonvaihdoksiin. Nousit ylös pytyltä seisomaan, siinä se selitys. Sen voi kyllä todeta verenpainemittarilla tehtävällä testillä. Minun mielestäni voit ihan hyvin odottaa terkkaria maanantaina, mutta päätös on tietysti sinun. Sh
[/quote]

Voi tietty olla että nousin liian äkkiä tai vastaavaa.-Ap

Vierailija
18/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:28"]Voisi olla matala verensokeri jos vielä oksettaakin?:0

[/quote]

Mutta ei ollut yhtään nälkä, ja ei tuntunut olo sille että olisi edes tarvinnut syödä..en usko että johtui siitä.-Ap

Vierailija
19/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alhainen verenpaine ja pyörryn tosi helposti, varsinkin jos olen istunut ja nousen ylös nopeasti, sumenee silmissä. Myös pitkään paikallaan seisominen alkaa huimata. Ja jos vatsan on syönyt ihan täyteen, suurin osa verenkierrosta karkaa ruuansulatukseen ja päähän ei riitä verta :D Eli verensokerista ja verenpaineesta pyörtymiset eri asia.

Vierailija
20/39 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsia.