Mikä ehkäisy yli 50-vuotiaalle?
Kysymys siis otsikossa. Gynen mielestä ehdottomasti käytettävä ehkäisyä eikä vain luottaa "varmoihin päiviin". Ajattelin, että se riittäisi tässä vaiheessa. Ikää 52. Jos otan minipillerit, huomaanko sitten ollenkaan kun vaihdevuodet alkavat (jos siis niiden minipillereiden takia vuoto jää pois)?
Kommentit (29)
Olen vähän alle viisikymppinen ja olen joitain vuosia syönyt ns. luonnollisempia e-pillereitä, ensin Qlairaa ja sitten Zoelya. Gyne suositteli näitä, koska ne voisivat vähentää migreenikohtauksia ja niin kävikin. Hän sanoi, että näillä samoilla pillereillä "hoidetaan" vaihdevuosiakin, joten mitään yläikärajaa noiden käytölle ei ole. Käytännössä nuo pillerit ovat lähes lakkauttaneet menkat, mistä olen kyllä iloinen, eli sen puoleen en ehkä edes tajuaisi milloin vaihdevuodet alkavat. Viimeksi kun gyne ultralla tutki, sanoi, että munasarjoista näkee, että niissä kyllä on yhä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä rouva laittoi piuhat poikki tossa iässä. Puuhataan päivittäin, terkkuja vaan tolle 19 v.
M-57Puuhaaminen kuulostaa säälittävältä. t. 19 v
Meillä vallan vaan rakastellaan ja yleensä peppuun.
N16
Teettekö poikien kanssa junan ja pökitte toisianne? Ja sitten vaihdatte suuntaa?
EHKÄPÄ SIKSI? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä rouva laittoi piuhat poikki tossa iässä. Puuhataan päivittäin, terkkuja vaan tolle 19 v.
M-57Mieheltä piuhat poikki. On helpompi toimenpide. Miksi ehkäisyn pitäisi ollavain naisen vastuulla?
Jos se mies eroaa vanhasta a.kasta ja uusi haluaa lapsia?
Tätä tapahtuu vain fantasioissa,ei todellisuudessa
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan halua 52 vuotiaan kanssa olla silleen että mahdotontahan se on jo siksikin. t. 19 v nuori nainen.
😂😂😂 tietäisit!
N53 ja M54
Vierailija kirjoitti:
Et sä enää raskaudu.
Niin minäkin ajattelin. Mutta käynti gynellä sai minut varovaiseksi. Hän sanoi, että ovulaatio näyttää tapahtuvan säännöllisesti ja muutkin arvot yms puhuu sen puolesta, että raskaus voisi vaikka alkaakin. Olen tullut luomusti raskaaksi yli 40-kymppisenä, ekan lapsen sain kolmekymppisenä. Vaihdevuosiin viittaavia oireita ei vielä ole ollut, mutta ehkäisyä emme ole viimevuosina käyttäneet. Tiedän, että on todella harvinaista raskautua yli 50-kymppisenä mutta toisaalta niin kävi myös tutulle. Olisi vain liian suuret riskit tällä iällä ja keskenmenokin pistäisi elämän hetkeksi sekaisin, joten haluan varmuuden vuoksi sittenkin ehkäisyn. Mutta minkä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän alle viisikymppinen ja olen joitain vuosia syönyt ns. luonnollisempia e-pillereitä, ensin Qlairaa ja sitten Zoelya. Gyne suositteli näitä, koska ne voisivat vähentää migreenikohtauksia ja niin kävikin. Hän sanoi, että näillä samoilla pillereillä "hoidetaan" vaihdevuosiakin, joten mitään yläikärajaa noiden käytölle ei ole. Käytännössä nuo pillerit ovat lähes lakkauttaneet menkat, mistä olen kyllä iloinen, eli sen puoleen en ehkä edes tajuaisi milloin vaihdevuodet alkavat. Viimeksi kun gyne ultralla tutki, sanoi, että munasarjoista näkee, että niissä kyllä on yhä toimintaa.
Kiitos!
Mirena hormoonikierukka pitää vielä ehkäisyn lisäks estrogeenin tasapainossa säästyy vaihdevuosi-ongelmilta❤️❣️
N 53 vee
Vierailija kirjoitti:
Mirena hormoonikierukka pitää vielä ehkäisyn lisäks estrogeenin tasapainossa säästyy vaihdevuosi-ongelmilta❤️❣️
N 53 vee
Ihanko totta. Täytyypä ottaa selvää. Kiitos!
Mulla on sterilisointi.
51v.