Vauva 9kk huudahtelee ja karjahtelee kovaa - onko normaalia?
Vauva kehittynyt normaalisti ikätason mukaan. Nyt opettelee puhumista tavuin. On jo kuukausia äännellyt eri tavoin, päristelee, maiskuttaa yms. Vauva on jo toista kuukautta karjahdellut ja huudahdellut kovaan ääneen. Tekee tätä erityisesti puruleluja syödessä, mutta muutenkin. Ei siis ole mitään itkua, eikä ole mikään hätänä. Onko tämä vain äänen käytön opettelua? Meteli on melkoinen, kun vauva huudahtelee ja karjahtelee pitkin päivää. Ja jos tää on normaalia, niin loppuuko joskus? :D
Ap
Kommentit (19)
Kokeilee ääntään luultavasti vain. Huomaa, että siitä saa huomiota myös.
Ihan normaalia. Testaa ääntään. Menee ajan kanssa ohi.
Hän on löytänyt äänensä, ihan normaalisti siis kehittyy. Kuuluu asiaan.
Meillä myös piti mekkalaa. Ja ärähti kovasti, jos joku ei miellyttänyt. Mm. neuvolalääkäriä komensi 1veenä niin kovalla ärähdyksellä, että lääkäri nauroi vielä silloinkin, kun kävelimme huoneesta ulos 😄
Vierailija kirjoitti:
Huomattu on. T. Naapuri.
Olen fantasioinut tekeväni sekasikiöllesi kipeitä asioita.
Miksi pitää tehdä lapsia jos ei ole varaa asua kuin kerrostalossa naapureita häiriköimässä?
Kuvotat minua.
Meillä ei ole naapureita, muuten hyvä trolli.
T. Ap
On normaalia. Itse jopa jatkoin pelkkää murinaa siihen asti, että aloin puhumaan. Ehdittiin jo melkein käyttää jossain tutkimuksissa. Ärhäkkä olen.
"Vauvani karjuu, onko tämä normaalia?" 😂
Kunhan lapsi koulun alkuun mennessä korvaa karjunnan puheella, kaikki on hyvin.
Hänellä on nyt jo paljon asiaa mutta vähän sanoja. Vauvalle kannattaa alkaa lukemaan lastenkirjoja, niin sanavarasto alkaa vähitellen kehittymään samalla puheen kehityksen kanssa. Sitten ei tartte karjua isompana.
Täysin normaalia. Omista jokainen tehnyt vastaavaa samassa iässä. Välillä jopa säikähdin sitä karjasua, kun yhtä äkkiä tuli :D
Omieni kohdalla muistan vieläkin sen kiljumisen, kun huomasivat, että ääntä lähtee ja sitä saa itse aikaiseksi.
Aloitus sai nauramaan. Mielikuva karjahtelevasta vauvasta on hulvaton. Kiitos päivän piristyksestä xD
Meillä kirkui. Veti oikein syvään henkeä ja sitten kirkaisi täysiä korvan juuressa. Piti käyttää korvatulppia jonkun aikaa kun pelotti että kuulo menee.
Identifioituu varmaan leijonaksi, tai tiedä vaikka sarvikuonoksi.
Hyinhelvet ti. On satavarmasti autisti tai muuten vajaa!
Normaalia on. Ajattele asiaa niin että hän on löytänyt äänensä! Ja ymmärtää että hänen ”sanomisillaan” on vaikutusta ja hänellä on mahdollisuus tulla kuulluksi.
Kaupassa ollessa se kyllä vähän sapettaa 😉
En tiedä. Normaalia? Tourette?