Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurissa itkee lapsi yksin toista tuntia

Vierailija
08.05.2015 |

Muuta ääntä ei kuulu. Kuulostaa hätääntyneeltä. Soitin ovikelloa eikä kukaan avannut. Minne olen yhteydessä, jos epäilen heitteillejättöä? Poliisi vai sossu vai molemmat? Istuin äsken rapussa ja hyssyttelin pientä postiluukusta, siellä ei oikeasti ole ketään :( Lapsi rauhottui vähän ja oletin hänen nukahtaneen, mutta itku alkoi taas.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko isä kännissä? Avaat poliiseille oven niin he jututtavat isää

Vierailija
22/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:45"]Soitin juuri ja lähettävät poliisin, mutta naapuriin meni lapsen isä juuri. Tähän aikaan, ei täällä ole kioskikaan auki enää? Missähän käynyt, jättänyt lapsen nukkumaan yksin? Nyt on hiljaista ja hyssyttelyä kuuluu ja lempeää puhetta myös. Soitanko häkeen ettei poliisia tarvitsekaan? Ulko-ovet ovat lukossa ja odotan poliisin soittoa, että menen avaamaan oven. Äh nolottaa, ylireagoinko? :/ Ap
[/quote]

Et ylireagoinut! Anna poliisin käydä haastattelemassa isää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että soitit. Isä teki väärin kun jätti vaikka tulikin takaisin, vastuuseen pitää saada. Tiedätkö minkäikäineN lapsi?

Vierailija
24/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ylireagoinut! Kiitos sinulle. Olet hieno ihminen! Hali!

Vierailija
25/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna poliisin vaan käydä kattoon tilanne! Jos on pienestä lapsesta kyse, niin se on heitteillejättö jos yksin on jättänyt toisen (varmaan jonkun kuppila keikan ajaksi)!

Vierailija
26/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, saapahan isä pienen opetuksen eikä jätä lasta "nukkumaan" yksin. On aika pitkä aika lapsella olla hädissään toista tuntia.

Vierailija
27/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari sairautta, ja vaikka ne ei sellaisinaan aiheuta mitään, pelkään että esim minua alkaa pyörryttämään ja lyön pääni, ja pieni vauvani jää oman onnensa nojaan. Ikinä en lasta yksin jättäisi, mutta jos esim tällainen tilanne tulee -lapsi itkee, kukaan ei vastaa- toivoisin todella, että joku varmuuden vuoksi soittaa hätäkeskukseen. Sitä voi soittaessa sanoa, että luulen että lapsi on yksin, voitteko varmuuden vuoksi tarkistaa.

Vierailija
28/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko se lapsi kerkesi itkeä? Ihan oikein teit, että soitit! Poliisi puhuttaa ihan syystä.

Vierailija
29/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:44"]Kuka v*tun idiootti täällä alapeukuttaa?! Se heitteillejättäjä?
[/quote]

Mulla lipsahti ainakin vahinkoalapeukku viestiin 17, sori.

Vierailija
30/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi on?

Vierailija
31/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on noin vuoden ikäinen mielestäni, en heitä ole nähnyt rapussa yhdessä koskaan. Itse olen paljon töissä. Noin vuosi sitten muutti naapuriin ja sitten alkoi kuulua vauvan itkua. Ap

Vierailija
32/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis vain kuullut äänistä, että lapsi on isällään. Ap

Vierailija
33/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä peruuta poliisien tuloa! Isä on voinut olla monta tuntia dokaamassa tms. Lapsen takia sun kannattaa hoitaa tää homma nyt loppuun. Muuten lapsi jää toistamiseen yksin.

Vierailija
34/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:45"]Soitin juuri ja lähettävät poliisin, mutta naapuriin meni lapsen isä juuri. Tähän aikaan, ei täällä ole kioskikaan auki enää? Missähän käynyt, jättänyt lapsen nukkumaan yksin? Nyt on hiljaista ja hyssyttelyä kuuluu ja lempeää puhetta myös. Soitanko häkeen ettei poliisia tarvitsekaan? Ulko-ovet ovat lukossa ja odotan poliisin soittoa, että menen avaamaan oven. Äh nolottaa, ylireagoinko? :/ Ap
[/quote]
Et ylireagoinut! Voithan soittaa sinne häkeen, mutta eiköhän tämä ole poliisiasia nyt joka tapauksessa. Poliisien olisi syytä ainakin puhalluttaa isä. Lastensuojeluasia tämä on myös.

Vierailija
35/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta onko talossa aika huono äänieristys jos kuulet hyssyttelyäkin ja rauhallista puhetta? Joka tapauksessa hienoa että välität. :)

Vierailija
36/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:52"]Ohis, mutta onko talossa aika huono äänieristys jos kuulet hyssyttelyäkin ja rauhallista puhetta? Joka tapauksessa hienoa että välität. :)
[/quote]

Ei ole huono äänieriste; kuuntelen oman postiluukkuni kautta hiljaista rappua kuin mikäkin Taalasmaa :) Hyssyttely kuuluu selkeästi ja nyt tosiaan on ihan rauhallista eikä kuulu itkua. Missähän poliisi viipyy. Ap

Vierailija
37/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et missään nimessä soita poliiseille takaisin (vaikka eivät kyllä voisikaan jättää tällaista asiaa tutkimatta). Ja soitat myös jatkossa aina sinne hätäkeskukseen jos näin käy. Tuo on heitteillejättö, millään oikeutuksella aikuinen ei saa jättää pientä lasta (noin kauaksi aikaa) yksin. Jos yksistään itkua on ollut jo reilusti yli tunnin, ties kuinka kauan lapsi todellisuudessa on ollut siellä yksin.

Vierailija
38/50 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että soitit! Ihan oikein. Kerro, mitä tapahtui kun poliisit tulivat? Muista kertoa, että oikeastikin ollut lapsiraukka pitkään yksin. Tosin noin pientä ei saisi jättää yksin hetkeksikään.

Vierailija
39/50 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantain vastainen yö on todella kiireinen poliisille varsinkin Helsingissä, mutta odota rauhassa sitä poliisia ja vähän kuuntele, että isä ei ehdi lähteä taas pois. Voi myös olla että poliiseilla kestää jos käyvät jonkun sosiaalipäivystäjän mukaansa (en tiedä kuinka näissä tapauksissa toimitaan)

Vierailija
40/50 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi :'( Kaksi poliisia tuli, selitin heille vielä tilanteen ja näytin oikean oven. Menin kotiini ja jäin kuuntelemaan oven taa. Tovin olivat siellä ja sitten veivät lapsen mukanaan. Isä esteli, oli varmaan juonut jonkin verran. Minua surettaa :( Isäkin lähti nyt jonnekin. Minne lapsi viedään, sosiaalityöntekijöillekö? Tietääkö kukaan? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän