Sirdalud relaksantit?
Onko ne vaarallisia? Mulla meni eilen ihan jalat alta ja nyt ulkaltaakohan ottaa?
Kommentit (15)
Ei ne oikein käytettynä vaarallisia ole. Kannattaa ottaa vasta nukkumaan mennessä, vaikuttavat väsyttävästi melko nopeaan.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:31"]
Älä ota jos noin kävi. Mulla pienikin määrä aiheuttaa kamalaa hengenahdistusta ja oksettaa ihan kamalasti. Noidannuoliin niitä söin. Nyt vaikka kuinka olisi noidannuoli tai lihas krampissa niin en koske, en enää ikinä! Ota Mielummin vaikka jotain rauhoittavaa lääkettä. Sekin relaksoi lihaksia ja ilman haittavaikutuksia.
[/quote]
Olet allerginen tuolle lääkkeelle. Älä hyvä ihminen ota sitä ja kerro lääkäreillekin jatkossakin anafylaktisesta reaktiosta. Itselläni ovat kirjoissa ja kansissa lääkeaineallergiat myös lompakon allergiakortissa. Olen meinannut kuolla erään tavallisen lääkeaineen aiheuttamaan anafylaksiaan.
Ruotsissa niiden vaarallisuudesta on paljon keskusteltu.
4: Mulle tuli myös nokkosihottumaa sirdaludista. Täytyy kyllä oikeasti kertoa lääkärille oireistani. En osannutkaan kuvitella kuinka vakavasta asiasta voikin oikeasti olla kyse. 2
Ainut mikä auttaa itsellä hartioiden/niskan jumittumiseen. Kerran pari vuodessa joudun muutaman päivän syömään. Sirdalud vaikuttaa voimakkaasti keskushermostoon ja varsinkin uutena tuttavuutena voi vaikuttaa hyvinkin voimakkaalta. Vaarallisuudesta en tiedä, esim. en saa syödä buranaa munuaisten takia mutta sirdaludia kylläkin.
Mulla on jatkuva niskasärky, johon 2mg sirda on hyvä. Tänään kokeilin 4mg sirdaludia ja huhheijaa. Pyörrytti, oksetti, maailma keinu ja olin aivan sekasin. Pääkipu onneksi lähti
Mulla ne ei tehoa laisinkaan, sama kun kurkkupastillin ottaisi.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:51"]
Kuka alapeukkuhullu tänne iski
[/quote]
Joku jonka mielestä niitä pitää popsia lääkkeitä kuin karkkia
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:48"]Mulla on jatkuva niskasärky, johon 2mg sirda on hyvä. Tänään kokeilin 4mg sirdaludia ja huhheijaa. Pyörrytti, oksetti, maailma keinu ja olin aivan sekasin. Pääkipu onneksi lähti
[/quote]
Toi annoskoko, olikin hyvä selvennys. Itselläni 2 mg, eikä edes aina tehoa niskajumiin. Mitään huimausta en ole tolla annoksella kokenut.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:51"]
Kuka alapeukkuhullu tänne iski
[/quote]
Joku jonka mielestä niitä pitää popsia lääkkeitä kuin karkkia
[/quote]
siis popsia lääkkeitä kuin karkkia
Mulle on määrätty niskakipuun. Käytän niitä myös unilääkkeenä, tosin en koskaan ota sirkkaa jos ei satu mutta aina ei ole koskenut ihan niin paljoa kuitenkaan. Hoitaa kaksi asiaa samalla. Olo on seuraavana päivänä kumman rauhoitettu mikä on välillä ihan tervetullutta tähän kaaokseen.
Tohtori tosiasia
Huomasin sattumalta, että Sirdalud 2mg yöksi poistaa mummukuumeen vaivat. Parempi ja turvallisempi kuin hormonit. Olen käyttänyt sitä menestyksellä 30 vuodn ajan potilailleni.
Älä ota jos noin kävi. Mulla pienikin määrä aiheuttaa kamalaa hengenahdistusta ja oksettaa ihan kamalasti. Noidannuoliin niitä söin. Nyt vaikka kuinka olisi noidannuoli tai lihas krampissa niin en koske, en enää ikinä! Ota Mielummin vaikka jotain rauhoittavaa lääkettä. Sekin relaksoi lihaksia ja ilman haittavaikutuksia.