Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli puolet meistä sairastuu koronaan - Sinkku oletko jo varannut 10 päivän tarpeet kotiisi vai lähetkö kauppaan vasta sairastuttuasi?

Vierailija
13.01.2022 |

Tässäpä ajattelemisen aihetta jokaiselle.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan vaan tilaan kaksi kertaa viikossa kotiinkuljetuksella kuten tähänkin asti. Sitäpaitsi koska olen rokotteeni ottanut, mun ei tarvitse mennä edes koronatestiin. Enkä siten joutuisi eristykseen/karanteeniinkaan, joten halutessani voisin käydä aivan normaalisti kaupassa. Koronatesti multa otettaisiin vain siinä tapauksessa, että joutuisin sairaalaan. 

Vierailija
22/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi?

Kotiin saa tarvittaessa tilattua mitä tarvitsee jos jokin loppuu.

Ei ne tuotteet siltä istumalta tule. Esim tänne vain kaksi kertaa viikossa ja ajat on suht usein täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut jo vuoden joka viikko ruokakaupasta tarvittavat asiat kotiin. Ne piirtää, joilla on liitua.

Vierailija
24/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut jo vuoden joka viikko ruokakaupasta tarvittavat asiat kotiin. Ne piirtää, joilla on liitua.

Wau, jo vuoden. Me tilattiin jo paljon ennen koronaa ja meillä on mennyt enenmän sitä liitua kuin teillä.

Vierailija
25/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on pärjätty jo viikko eikä ole tarvetta millekään täydennyksille. En erityisesti varautunut asiaan.

Vierailija
26/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinmaassani sairastuneen karanteeni on vain 5 päivää, ja päivät 6-10 saa käydä kaupassa jne kunhan pitää maskin kasvoilla koko ajan. Selviäisin siis helposti 5 päivää.

Lisäksi voisin tilata koska tahansa ruokaa nettisupermarketista (toimitus samana tai seuraavan päivänä), Wolt tuo mitä tahansa (myös ruokatarvikkeita ja alkoholia 😅) kotiovelle, sekä joku kavereistani voisi jeesiä tarvittaessa.

Eli ei, minulla ei ole mitään virallista 10 päivän kotivaraa suunniteltuna.

Vierailija
27/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen aina täynnä alelihaa ja pakastevihanneksia/kasviksia, kuivakaapissa hapankorppuja, näkkäriä, pikakaurahiutaleita. Tästä tavasta oli hyötyä kun sairastuin koronaan viime keväänä pariksi viikoksi.

Sinkku +2 lasta

Vierailija
28/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä varmasti 10 päivää selviän tuolla ihan normisti kaapeissa olevalla varastolla. Ainakin kun soveltaa. Ja toisaalta jos kovin on kipeä niin ei silloin ole ihmeemmin ruokahaluakaan eli sama syödä vaikka puuroa.

Itse opin ihan kerrasta jo kauan ennen pandemiaa, että kotona kannattaa aina pitää niin nenäliinoja, särky- ja yskänlääkettä kuin ainakin muutamaksi päiväksi syötävää sekä muutakin juotavaa kuin hanavettä. Niitä on kurja lähteä kipeänä hakemaan.

Vierailija
29/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karanteeni lyhenee viiteen päivään. Pärjään sen ajan vaikka vähemmällä ruualla ja yllätys yllätys, minulla on lähipiiriä joka auttaa tarvittaessa, myös wolt, foodora ja verkkokaupat toimivat.

Mites sinä panikoiva pelkoa lietsova aloittaja, joko on testamentti tehty? Suosittelen aloittamaan ettei koronahuuruissa tarvi hädissään vääntää vai menikö kaikki rahat bunkkeriin, vararuokaan ja vessapaperiin. 😅

Vierailija
30/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken saa kyllä tilattua kotiin mitä tarvitsee. Tosin olen hieman varautunut ja kaapissa on extrana keittoja, puuroja, flunssalääkkeitä ja wc- ja talouspaperia.

Vierailija
31/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lievistä oireista tarvi mitää Karanteeneja

Vierailija
32/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan kotiin. Koronan hyviä puolia kun saatiin kaupat toimittamaan ruuat kotiin. Sitä ennen oli itse haettava. Paikallisliikennettä ei myöskään ole kunnollista joten autottomalle oli raskas tehtävä kävellä muutama kilometri kipeänä, kuumeessa ja keuhkovikaisena. Onneksi sentään oli penkkejä mihin sai pysähtyä lepäämään ja yskimään.

Vierailija
33/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi, että kun on niin kauheasti nyt ajateltavaa tässä!

Olen koronassa ja karanteenissa. Kaupasta tilasin ruuat kotiin, ei mitään ongelmaa.

Vierailija
34/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin elämä tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa, ei se silti kaikille ole.

Vierailija
35/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tölkkejä ja kuivatavaraa (pavut, jauhot jne.) kaapit pullollaan.

Mutta kun pidän myös tuoreesta! Alan kai sitten idätellä auringonkukansiemeniä, linssejä yms., joista saa tuoretta raikasta syötävää.

Vierailija
36/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan kotiin. Koronan hyviä puolia kun saatiin kaupat toimittamaan ruuat kotiin. Sitä ennen oli itse haettava. Paikallisliikennettä ei myöskään ole kunnollista joten autottomalle oli raskas tehtävä kävellä muutama kilometri kipeänä, kuumeessa ja keuhkovikaisena. Onneksi sentään oli penkkejä mihin sai pysähtyä lepäämään ja yskimään.

Kaupat toimitti jo kauan ennen koronaa ruuat, yms kotiin. Moni tuli vasta nyt tietoisiksi kyseisestä palvelusta. Itse sairastin influenssan vuonna -99 pienellä paikkakunnalla ja jo silloin soittamalla kauppaan kotiinkuljetus järjestyi.

Vierailija
37/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suht omavaraistaloudessa elävä ketoilija, jolla on ihan hyvät varastot jo luonnostaan, kun liha tulee metsästä, kala merestä ja kasvikset omasta maasta. Munat ja kana tulee naapuri tilalta.

Ja oletteko kuulleet, että alapäänsä voi pestä ja sitä vessapaperia ei välttämättä tarvita ollenkaan?

Peset pyllyn ja ilman pyyhkimistä laitat housut takaisin jalkaan? Vai odotatko kuivumista?

Oletko kuullut sellaista kuin pyyheliina?

Vierailija
38/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronassa saa käydä kaupassa, tiedoksi vain.

Vierailija
39/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinähän menee makuaisti niin voi syödä vaikka kaurapuuroa sen pari viikkoa.

Heh, mulla oli oireena vain päin nuha.

Vierailija
40/40 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riiittäisi ruoka pariksi kuukaudeksi, nuo on siis ihan normaalit varastot eikä mitään erityis hamstraamista. Riisiä, pastaa, linssejä, jauhoja, pähkinöitä jne. Pulaa tulisi lähinnä tuoreista kasviksista ja hedelmistä mitä syön paljon. Mutta hei onneksi on kotiinkuljetus....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä