Onko kukaan päässyt nettikoukusta irti?
Tiedän, kysyn tätä netissä...
Aloitan selaamisen aamulla ekana ja illalla vikana. En ole töissä, joten ainoat katkaisijat on oikeastaan kävely ja kaupassa ja kirjastossa käynti. Luen kirjoja ja olen välillä harrastanut maalaamista ja kirjoittamista. Nyt sekin on oikeastaan jäänyt, on helpompi vain passiivisena selata nettiä. Miehen kanssa juttelen mutta nekin aiheet tulee siitä mitä luki netistä.
Onko toimivia apuja? Olen koittanut aikarajoittimia mutta olen sitten tuskissani poistanut nekin.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Jouluna pidin onnistuneen tauon mm tästä foorumista ja mielestäni oli ihan mukava olo. En siis kokonaan luopunut netistä mutta päätin että tietyt sivustot laitan nyt tauolle, samalla se kokonaisaika netissäkin väheni.
Yritin. Pysyin jouluaaton ja -päivän poissa ihan vain siksi kun oli niin paljon muuta tekemistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluna pidin onnistuneen tauon mm tästä foorumista ja mielestäni oli ihan mukava olo. En siis kokonaan luopunut netistä mutta päätin että tietyt sivustot laitan nyt tauolle, samalla se kokonaisaika netissäkin väheni.
Yritin. Pysyin jouluaaton ja -päivän poissa ihan vain siksi kun oli niin paljon muuta tekemistä.
Ap
Ehkä tässä on vastaus.
Otin pois facebookin ja nyt olen täällä tuntikaupalla syystä että corona rajoittaa.
Minäkin olen poistanut Facebookin mutta se lisäsi Av-palstailua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEhkä tässä on vastaus.
Olet oikeassa! Mitä tekemistä tilalle? Keväämmällä lisään luonnostaan ulkoilua. Olen käynyt netissä kursseja ja tanssituntejamutta ne on. ..no, netissä. Mikä tietty olisi mielekkäämpää kuin selaus mutta helposti sitä sitten eksyy kurssialustalta muille sivuille.
9. Oli siis alkuperäinen postaaja.
Tämäkin palsta on pelkkä dopamiiniansa. Nopea tempo. Et koskaan tiedä mitä ketju sisältää ja koska se katoaa. Nuolitukset lisäävät klikkauksia ja tuotat enemmän mainostuloja joista et heru penniäkään itsellesi. Käyttäjät ovat oppineet kopioimaan klikkiuutisotsikoita ja saavat ketjulleen enemmän vastauksia ja enemmän dopamiinia. Se tunne kun näpäytät näppärästi ja saat ylänuolia. Dopamiinia. Alitajuinen vertailu toisiin. Se kateellisten määrä jos joku kertoo olevansa onnellinen tai on voittanut arvassa. Anonyyminä saa haukkua muita vapaasti jäämättä kiinni. Dopamiinia. Herkälle ihmiselle kaikki tämä potkii vielä kovempaa.
Vierailija kirjoitti:
On joku päässyt.
Miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On joku päässyt.
Miten?
Jättämällä postaamatta ja vastaamatta av:lla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On joku päässyt.
Miten?
Jättämällä postaamatta ja vastaamatta av:lla...
Täällä me päivystetään!
Olen puolitosissani haaveillut jostain aikalukollisesta kassakaapista, johon voisi laittaa puhelimen… koneella istumista on paljon helpompi rajoittaa
kännykän vaihto peruspuhelimeen auttoi jo paljon minulla.
Läppärillä siis nyt olen ja juon kahvia.. toki vois juoda pöydän ääressä toisaalla ja lukea paperista snaomalehteä(jos sellaisen tilais taas).
Ongelmana talvisin on tekemisen puute mulla, eli nettiä tulee käytettyä paljon .
Puhelin ja laitteet johonkin kaappiin yöksi? Tuli tässä vaan mieleen kun heti herättyäni tartuin luuriin 🤪
Se että roikut netissä, ei tarkoita sitä että olisit jotenkin nettiriippuvainen.
Kuulostaa enemmän siltä että "Kun ei oikein ole muutakaan hommaa", kerta käyt kävelyllä ja kirjastossa ja kaupassa jne. Sitten jos nuo edellämainitut asiakkaan eivät enää tuota, niin sitten alkaa olla jo ongelma.
Mitään ongelmaa ei siis ole, eikä välttämättä tule. Ei muuta kuin mukavia surffaushetkiä.