Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Motivaation puute ja ahdistus, auttakaa!

Vierailija
13.01.2022 |

Moi, oon 16-vuotias tyttö. Oon pari kuukautta seurustellut maailman ihanimman pojan kanssa. Tuntuu, että haluaisin vaan olla hänen kanssaan eikä opiskelu jaksa kiinnostaa (käyn siis lukion ekaa vuotta). Mulla on myös pahaa ahdistusta, jonka takia oon ollut koulusta jonkin verran pois. Olen tän koko viikon itkeskellyt joka yö kun murehdin asioita liikaa ja nukkunutkin vain 3-4h/yö. Tuntuu että sekoan. Äidilleni olin tästä puhunut, mutta sanoi vaan, että vaihda opiskelupaikkaa jos ei kiinnosta. Kyllä minua kiinnostaa ja haluan ylioppilaaksi valmistua vielä lukion päätteeksi ja käydä lukion loppuun. Tarvitsen siihen vain paljon tukea. Miten saisin opiskelumotivaation takaisin, enkä pilaisi koulunkäyntiä vaan koska ajattelen joko ajan poikaystävääni ja haluan nähdä häntä useasti?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta sanon: pakota itsesti sinne kouluun. Sen "maailman ihanimman pojan" kanssa tulee todennäköisesti ero ja sitten sinua todella v*tuttaa jos jätit opiskelut taka-alalle seurustelun takia.

Ja vaikkei eroa tulisikaan, silti opiskeluun kannattaa panostaa.

Ymmärrän kyllä myös tuon ahdistuksen. Hakeudu lääkäriin ja puhu asiasta niin saat ehkä lähetteen psykiatriselle puolelle. Ehkä siitä on sinulle apua enemmän kuin minulle oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi