Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas haetaan siivoojaa raskaaseen työhön 11.02 e tuntipalkalla

Vierailija
13.01.2022 |

Taas auki sama työpaikka. Katsoin että palkka on se 11.02 e.

Miksi maksetaan TES:n MINIMI?

Siis järkyttävän raskasta (rappusiivous). Ei mitään iloa työstä ja palkka ei motivoi.

Ei voi oikein vedota siihen että on paljon enemmän kuin työkkärin päiväraha - työstä pitää maksaa kunnon palkka.

Kommentit (233)

Vierailija
121/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoustyössä pitäisi minimi olla 20e/h.

Ketkä dorkat tätäkin yläpeukuttaa?

Tiedättekö yhtään millaisia tuntipalkkoja korkeasti koulutetut Suomessa saavat.

Rappusiivoojaa en sellaiseksi laske.

Miksi nämä korkeasti koulutetut dorkat olisivat siivoojia parempia?

Yleensä nämä korkeasti koulutetut osaavat siivota; siivoojat eivät osaa heidän töitään!

Mikä mainio ehdotus firmoille säästää siivouskuluissa!

Laitetaan henkilökunta itse siivoamaan työtilansa, kaikkihan sen osaa.

Tulee kyllä aika paljon kalliimmaksi jos edes 4000€ kuukausipalkkaa saava alkaa siivoamaan.

Miten niin?

Eihän ylimääräisistä töistä tuolla palkkatasolla makseta mitään.

Ei ainakaan voimeisimmässä toimihenkilöpestissäni maksettu, vaikka palkka oli puolet tuosta.

Eikä ylimääräisiä töitä myöskään tehdä.

Vierailija
122/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija ja tein koko viime kesän täysipäiväisenä siivoustyötä ja nyt muulloin pari kertaa viikossa. Onhan se aivan paskaa, ihan kirjaimellisesti. Työt alkoivat aamulla viideltä, välillä jopa kolmelta. Koko työpäivän ajan oli sykkeet katossa ja aivan järkyttävä hiki kun kaikki piti tehdä niin vauhdilla. Työalueeni oli annettuun aikaan nähden aivan suunnattoman iso, mitään ei kerennyt tehdä kunnolla. Töiden jälkeen ei voinut mennä kuin korkeintaan ruokakauppaan kun oli aivan lian ja hien peitossa. Kotona heti suoraan suihkuun, vähän telkkarin katsomista ja 17-19 aikaan nukkumaan että jaksoi seuraavan päivän. Olen opiskelija joten veroprosentti on tosi matala, jos palkka olisi verojen takia laskenut vielä niin en olisi tuohon ryhtynyt.

Totta. Itse olen iäkkäämpi ja ajatellut työn fyysisen raskauden tunteen johtuvan iästä, mutta muutaman vuoden seurannut, miten nuoret uupuvat siivoustyöhön yhtä lailla.

Viimeksi vuosi sitten aloittanut nuori lopetti hetki sitten, heittäytyi tyhjän päälle, eikä ollut/ole ainoa joka mieluummin ottaa lopputilin, kun jatkaa. Kesätyöntekijät jaksavat jotenkuten sen yhden kesän, kun tietävät ettei se ole ikuista. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näe asia näin: Se on se hinta, jonka kiinteistön omistaja haluaa tilojen siisteydestä maksaa. Ei enempää.

Se, että sinulla ei ole ammattitaitoa tehdä työpanosta, joka olisi sen saajalle tätä arvokkaampaa, ei vaikuta kiinteistön omistajan maksuhalukkuuteen saamastaan palvelusta.

No ei sillä hinnalla siisteyttä saakaan, isot firmat myy alihintaan siivouksia joten hommaa ei ehditä tehdä siinä ajassa josta siivoojille maksetaan.

No mutta hyvänen aika: jos asiakas ei ole tyytyväinen tämän firman työn laatuun, asiakas vaihtaa toiseen firmaan. Jossa on todennäköisesti ihan samalla tuntipalkalla olevat siivoojat.

Niin? Ja työn jälki yhtä huonoa.

Tarjous annetaan mm. kohteen tuntien mukaan.

Ei sen toisenkaan firman siivoojat ehdi samassa annetussa ajassa tekemään sen kummempaa siivousta.

Sori vaan mutta saat tämän kuulostamaan siltä, että koska on paskat liksat, ei jaksa kunnolla töitään tehdä.

Oikeasti bisnes toimii niin, että siivousfirma, jonka työntekijöiden kätten jälki on huonoa, joko vaihtaa työntekijöitä tai jää vaille asiakkaita. Arvaa kumman mieluummin valitsee.

Olet ollut alalla? Muussa tapauksessa en viitsi edes ottaa kantaa mutuiluusi.

Kyllä, jos se nyt sinua kiinnostaa. Opiskeluaikaan siivosin ruotsinlaivalla, nykyään isossa teollisuusyrityksessä ostan ja kilpailutan mm. tuotanto- ja toimistokiinteistöjen siivouspalveluita. Niin se ympyrä sulkeutuu. 

Ai kilpailutat siivouspalveluita, kuten huomaat kun halvalla ostaa halpaa myös saa ihan kuin autokaupassa.

Vierailija
124/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näe asia näin: Se on se hinta, jonka kiinteistön omistaja haluaa tilojen siisteydestä maksaa. Ei enempää.

Se, että sinulla ei ole ammattitaitoa tehdä työpanosta, joka olisi sen saajalle tätä arvokkaampaa, ei vaikuta kiinteistön omistajan maksuhalukkuuteen saamastaan palvelusta.

No ei sillä hinnalla siisteyttä saakaan, isot firmat myy alihintaan siivouksia joten hommaa ei ehditä tehdä siinä ajassa josta siivoojille maksetaan.

No mutta hyvänen aika: jos asiakas ei ole tyytyväinen tämän firman työn laatuun, asiakas vaihtaa toiseen firmaan. Jossa on todennäköisesti ihan samalla tuntipalkalla olevat siivoojat.

Ei sen toisenkaan firman siivoojat ehdi samassa annetussa ajassa tekemään sen kummempaa siivousta.

Sori vaan mutta saat tämän kuulostamaan siltä, että koska on paskat liksat, ei jaksa kunnolla töitään tehdä.

Oikeasti bisnes toimii niin, että siivousfirma, jonka työntekijöiden kätten jälki on huonoa, joko vaihtaa työntekijöitä tai jää vaille asiakkaita. Arvaa kumman mieluummin valitsee.

Kyllä, jos se nyt sinua kiinnostaa. Opiskeluaikaan siivosin ruotsinlaivalla, nykyään isossa teollisuusyrityksessä ostan ja kilpailutan mm. tuotanto- ja toimistokiinteistöjen siivouspalveluita. Niin se ympyrä sulkeutuu. 

Siinä tapauksessa varmasti tiedät, miten esim. kuuden tunnin siivoukseen kuluu se kuusi tuntia ei enempää, ei vähempää.

Itse peräänkuulutin sitä, että siivooja siivoaa sen, mistä ajasta on maksettu, sinä itse saat sen väännettyä niin, miten siivoojat laiskuuttaan jättävät siivoamatta, mikä oli tarkoituksesikin.

En yllättynyt.

Laiska siivooja jos ei ehdi kuudessa tunnissa siivota vaadittuja asioita.

Voi luoja, tätä ihmisen tyhmyyttä!

Väität tietenkin olevasi vielä korkeakoulutettu…

Vierailija
125/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa varmasti tiedät, miten esim. kuuden tunnin siivoukseen kuluu se kuusi tuntia ei enempää, ei vähempää.

Itse peräänkuulutin sitä, että siivooja siivoaa sen, mistä ajasta on maksettu, sinä itse saat sen väännettyä niin, miten siivoojat laiskuuttaan jättävät siivoamatta, mikä oli tarkoituksesikin.

En yllättynyt.

Laiska siivooja jos ei ehdi kuudessa tunnissa siivota vaadittuja asioita.

Voithan yrittää itse, katsotaan kauan menee.

Vierailija
126/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti julkisesti avoinna olevat paikat ovat suurimmaksi osaksi vain muutaman tunnin viikossa, mitä nyt olen viime aikoina sattunut tarjontaa alueellani seurailemaan. Ja nähtävästi alle 10 euron tuntipalkkani edellisistä siivoustöistä johtuivat siitä, että sain aina harjoittelijan palkkaa.

Vierailija
127/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on, että mitä enemmän koulutusta sitä enemmän palkkaa. Minkä siivoojakoulun ap kävi?

Ei mene enää näin. Kohteen mukaan palkka eli 11.02 e. Koulutus on.

Vierailija
128/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä korkeasti koulutetut osaavat siivota; siivoojat eivät osaa heidän töitään!

Noh, miksi sitten siivoojan kannattaisi ylipäänsä edes mennä töihin, jos kerran on olemassa noita multitalentteja, jotka osaavat senkin homman paremmin. Tehkööt itse, kun ovat niin lahjakkaita.

Eipäs nyt viisastella. Joku kirjoittikin tällä jo, ettei siivoustyö vaadi pitkää koulutusta ja perehtymistä. Aika nopeasti voi ottaa ne hommat haltuun. Siitä tässä on kysymys.

Sitähän jotkut ”vain tulosta tekevät” firmat toitottaa mutta todellisuudessa koulutus ja ammattitaito vaaditaan.

Mutta kunnon töihin ei oteta jos ei ole koulutusta.

Vierailija
129/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija ja tein koko viime kesän täysipäiväisenä siivoustyötä ja nyt muulloin pari kertaa viikossa. Onhan se aivan paskaa, ihan kirjaimellisesti. Työt alkoivat aamulla viideltä, välillä jopa kolmelta. Koko työpäivän ajan oli sykkeet katossa ja aivan järkyttävä hiki kun kaikki piti tehdä niin vauhdilla. Työalueeni oli annettuun aikaan nähden aivan suunnattoman iso, mitään ei kerennyt tehdä kunnolla. Töiden jälkeen ei voinut mennä kuin korkeintaan ruokakauppaan kun oli aivan lian ja hien peitossa. Kotona heti suoraan suihkuun, vähän telkkarin katsomista ja 17-19 aikaan nukkumaan että jaksoi seuraavan päivän. Olen opiskelija joten veroprosentti on tosi matala, jos palkka olisi verojen takia laskenut vielä niin en olisi tuohon ryhtynyt.

Totta. Itse olen iäkkäämpi ja ajatellut työn fyysisen raskauden tunteen johtuvan iästä, mutta muutaman vuoden seurannut, miten nuoret uupuvat siivoustyöhön yhtä lailla.

Viimeksi vuosi sitten aloittanut nuori lopetti hetki sitten, heittäytyi tyhjän päälle, eikä ollut/ole ainoa joka mieluummin ottaa lopputilin, kun jatkaa. Kesätyöntekijät jaksavat jotenkuten sen yhden kesän, kun tietävät ettei se ole ikuista. :)

Hyvä tietää että muutkaan ei jaksa.

Itse teen nyt sairaslomatuurausta paikassa jossa ei ole tehty juuri mitään. Yhtä huonetta ei oltu siivottu lokakuun jälkeen.

Käsipaperit, koneet, jätesäkit - loppu tai rikki.

Lattiat paksun likakerroksen peitossa mutta eipä ole konetta millä konettaa lattia kuntoon. Jollain käsipelillä ei onnistu.

Kyseessä iso siivousfirma. Ja kohdekin on hyvää tulosta tekevä firma.

Vierailija
130/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mainio ehdotus firmoille säästää siivouskuluissa!

Laitetaan henkilökunta itse siivoamaan työtilansa, kaikkihan sen osaa.

Tulee kyllä aika paljon kalliimmaksi jos edes 4000€ kuukausipalkkaa saava alkaa siivoamaan.

Siivousfirmojen laskutukseen sisältyy paljon muitakin kuluja kuin pelkkä siivoojan palkka ja siitäkin aiheutuvat pakolliset työnantajan maksut.

4000€/kk palkkaan, kun lisätään tuo 11€/tunti palkka vielä siivouksesta, firmat säästää huikeasti joka tapauksessa.

Ei 4000€ kk-palkkaa saava millään 11 eurolla siivoa.

Saati edes 2000 euron kuukausipalkkaa saava.

Vierailija
131/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rappusiivoojasi saattaa olla toiselle alalle korkeasti koulutettu henkilö. Onko ihan uskomattoman uusi ajatus sinulle? Työn raskaudesta pitäisi saada kunnon korvaus ja rahallista tukea kunnon ylläpitoon. Sairaalan laitoshuoltajille pitäisi saada kunnon korvaus taidosta ylläpitää korkeaa hygientasoa jne. jne. Siivoojia on kaikkialla eri tarpeisiin.

Vierailija
132/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma siivoojan palkkani on aina ollut alle 10 euroa tunti. Olisi kiva löytää paikka jossa maksetaan yli 10 €, voisin hakeutua taas siivoamaan. Korkeakoulututkinto takana muttei alan töitä.

Ihan kiinteistöpalvelualan TES:n mukainen toi 11,02e/h

Vierailija
133/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistaja on sitten hyvä ja ottaa luudan käteensä ja menee jynssäämään.

Vierailija
134/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kysynnän ja tarjonnan laki korjaa tämän aikanaan?

Tavallaan, hankitaan ulkomaalaista työvoimaa.

Ukrainasta vaikka.

Joo. Neuvo sitten jotain ummikkoa mihin materiaaliin voit käyttää mitäkin pesuainetta, mikä kuuluu huuhdella, mitä ei, miten käytät tasopyyhettä aseptisesti jne. Lopputuloksena on että tyyppi pesee vessanpytyn ensin, sitten pesualtaan kun silmä välttää, sitäkö haluat? Tekstiviestejä ei ymmärrä eikä puhetta, vastaa kyllä jees kaikkeen.

Minä olen kantasuomalainen ja puhun äidinkielenäni suomea. Koko opiskeluaikani eli 7 vuotta kävin siivoamassa eri kohteita eri firmoilla ja kunnilla. Rappuja, laitoksia, ravintoloita, kauppoja jne. Yhdessäkään paikassa ei näytetty, mitä laitetaan mihinkin ja mikä rätti on tarkoitettu millekin pinnalle. Näytettiin vain alue, joka pitää siivota, ja siivouskomero. Hyvin kelpasin työntekijäksi minäkin. Palkka oli 7 euroa tunti joskus parikymmentä vuotta sitten. Matkoja ja siirtymisiä kohteiden välillä ei laskettu työaikaan.

Vierailija
135/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kysynnän ja tarjonnan laki korjaa tämän aikanaan?

Tavallaan, hankitaan ulkomaalaista työvoimaa.

Ukrainasta vaikka.

Joo. Neuvo sitten jotain ummikkoa mihin materiaaliin voit käyttää mitäkin pesuainetta, mikä kuuluu huuhdella, mitä ei, miten käytät tasopyyhettä aseptisesti jne. Lopputuloksena on että tyyppi pesee vessanpytyn ensin, sitten pesualtaan kun silmä välttää, sitäkö haluat? Tekstiviestejä ei ymmärrä eikä puhetta, vastaa kyllä jees kaikkeen.

Minä olen kantasuomalainen ja puhun äidinkielenäni suomea. Koko opiskeluaikani eli 7 vuotta kävin siivoamassa eri kohteita eri firmoilla ja kunnilla. Rappuja, laitoksia, ravintoloita, kauppoja jne. Yhdessäkään paikassa ei näytetty, mitä laitetaan mihinkin ja mikä rätti on tarkoitettu millekin pinnalle. Näytettiin vain alue, joka pitää siivota, ja siivouskomero. Hyvin kelpasin työntekijäksi minäkin. Palkka oli 7 euroa tunti joskus parikymmentä vuotta sitten. Matkoja ja siirtymisiä kohteiden välillä ei laskettu työaikaan.

Vaatimukset ovat nousseet ainakin julkisissa palveluissa. Kouluttamaton pääsee siivoamaan vain oppisopimuskoulutusta vastaan, muuten vaaditaan suoritettu ammattitutkinto.

Vierailija
136/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei rappusiivous raskasta ole.

Rakennussiivous voi joskus olla raskasta kun joutuu painavia rakennusjätteitä kuljettamaan pois kohteesta.

Älkää dramatisoiko. Taas haukutaan suorittavan työn tekijöitä ja sitten ihmetellään kun hommat on tekemättä.

On se. Taas yksi urpo yrittämässä päteä.

Vierailija
137/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhan kova palkka puuhastelusta.

Jos nämä puuhastelijat menisivät lakkoon tai vielä huonommalla palkalla ei ole tulijoita, tämä yhteiskunta lakkaisi lähes toimimasta. Leikkurit menisivät ensimmäisenä kiinni, sen jälkeen sairaalan muut osastot, päiväkodit/koulut, kaupat, teollisuus ym.

Toimistot yms. sinnittelisi hetken niin, että sinäkin paperinpyörittäjänä saisit mopin ja vessaharjan kauniiseen käteesi, siinä ei koulutustasi kysellä.

En minä edes saa siivota, olen ylempi toimihenkilö.

En halua edes ajatella millainen läävä kotisi on tuon asenteen perusteella. Mikäs siinä jos viihtyy ja pystyy asumaan paskan keskellä.

Vierailija
138/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä osaamista istuminen, papereiden pyörittely ja juoruaminen vaatii?

Vierailija
139/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma siivoojan palkkani on aina ollut alle 10 euroa tunti. Olisi kiva löytää paikka jossa maksetaan yli 10 €, voisin hakeutua taas siivoamaan. Korkeakoulututkinto takana muttei alan töitä.

Ihan kiinteistöpalvelualan TES:n mukainen toi 11,02e/h

Ainakin Itä-Suomessa olen siivonnut 20 pv kuukaudessa ja alle 1000 euroa kk aina. Henkilöstövuokraus firmat maksavat alle 11 e. tunti. Laitoshuoltajan palkkaa maksetaan vain sairaalan omille laitoshuoltajille. Yhtä huono palkka puutarha-alalla, kun pakkaat vihanneksia tai keräilet 9 e. tunti. Mutta siellä seksi kuului hintaan, tosin en uskonut toimitusjohtajaa.

Vierailija
140/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan hyvä tuntipalkka. Miksi yksinkertaisesta hommasta johon ei tarvita kummoistakaan koulutusta, pitäisi maksaa enempää. Ihan saman vastauksen saa, kysyy palkka-asiaa sitten keneltä tahansa. Kaikki haluavat lisää palkkaa. Itse olen siivonnut opiskeluaikana sivutoimisesti 6.95 euron tuntipalkalla mm. niitä rappuja. Kerran nostettiin palkkaa, sen jälkeen se oli noin 8 euroa tunnilta. Siihen verrattuna 11 e on jo aika hyvin.

Ainahan voi opiskella sitten paremmin palkattuihin töihin. Tai säätää elinkustannuksensa palkkatasoonsa sopivaksi. Provosoitukaa rauhassa, mutta asia ei siitä miksikään muutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme