Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas haetaan siivoojaa raskaaseen työhön 11.02 e tuntipalkalla

Vierailija
13.01.2022 |

Taas auki sama työpaikka. Katsoin että palkka on se 11.02 e.

Miksi maksetaan TES:n MINIMI?

Siis järkyttävän raskasta (rappusiivous). Ei mitään iloa työstä ja palkka ei motivoi.

Ei voi oikein vedota siihen että on paljon enemmän kuin työkkärin päiväraha - työstä pitää maksaa kunnon palkka.

Kommentit (233)

Vierailija
41/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä 11.50e/h puutarhurina 40h/vko tunneilla ja olen ainakin tässä firmassa urani huipulla. Niillä, joilla ei ole ammatti, maksetaan 9-10e/h. Fyysisesti yhtä raskasta + työssä käytävä säässä kuin säässä. Päivän askeleet helposti 20t ja siihen vielä kaikki kantaminen yms. Puutarhurin ja siivoojan ammatti on kyllä yks alipalkatuimmista aloista.

"Jos haluat tulla onnelliseksi, ala puutarhuriksi". Sanonta.

Vierailija
42/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastavalmistuneena opettajana ja jouduin tekemään 70 h viikkoa. Laskin ettei palkka ollut tuota kummempi. Mietin, että kumpikohan on raskaampaa siivoajan vai opettajan työ. Molemmissa omat raskaat puolensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok minusta. Oon tehnyt raskasta keittiötyötä palkalla 8e-12e. (8e oli harjoittelijan palkka ja 12e oli parin vuoden päästä valmistumisesta)

Vierailija
44/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä 11.50e/h puutarhurina 40h/vko tunneilla ja olen ainakin tässä firmassa urani huipulla. Niillä, joilla ei ole ammatti, maksetaan 9-10e/h. Fyysisesti yhtä raskasta + työssä käytävä säässä kuin säässä. Päivän askeleet helposti 20t ja siihen vielä kaikki kantaminen yms. Puutarhurin ja siivoojan ammatti on kyllä yks alipalkatuimmista aloista.

"Jos haluat tulla onnelliseksi, ala puutarhuriksi". Sanonta.

Se pitää kyllä paikkansa. Jos en rakastaisi tätä alaa ja työnkuvaa, niin en näin huonolla palkalla tätä tekisi.

Vierailija
45/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten rappusiivous voi olla raskasta..?

Vierailija
46/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoustyössä pitäisi minimi olla 20e/h.

Minusta 15-17 € ois sopiva minimi. Mutta enemmän kuin tuo 11, ehdottomasti. 

Itse toimin hotellisiivoojana Lapissa 2000-luvun alussa pari kuukautta ja tuntipalkka oli jotain 6,9 € (en tiedä oliko edes laillista, olin 18v nuori ekassa työpaikassa). 

Vierailija
47/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taas haetaan siivoojaa raskaaseen työhön 11.02 e tuntipalkalla"

Boikotoikaa näitä orjatyöpaikkoja! Kun yritykselle ei tule yhtään työhakemusta, niin palkan on palkko nousta! Suomessa on myös kunnollisia siivousyrityksiä, jotka maksavat työntekijöilleen kunnollista palkkaa.

Vertailu kotisiivousten hinnoista:

https://kuluttaja.fi/artikkelit/kotisiivousten-hinnoissa-isot-erot-yksi…

Minä luotan Aurikatariinaan:

-

-

-

- https://www.youtube.com/watch?v=6KXnMJANoc8

Vierailija
48/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa kuinka paljon kasvihuonetöistä maksetaan? Paikkakunnallamme on iso kasvihuone ja siellä on pelkkiä ulkomaalaisia töissä. Onko todella niin huono palkka, ettei sillä suomalaisia saa töihin?

Vierailija
49/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoustyössä pitäisi minimi olla 20e/h.

Ketkä dorkat tätäkin yläpeukuttaa?

Tiedättekö yhtään millaisia tuntipalkkoja korkeasti koulutetut Suomessa saavat.

Rappusiivoojaa en sellaiseksi laske.

Miksi nämä korkeasti koulutetut dorkat olisivat siivoojia parempia?

Vierailija
50/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, sehän on vain kaiteiden ja rappujen pyyhintää. Urpo, siihen kuuluu myös muutakin.

Vierailija
51/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut?

Vierailija
52/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näe asia näin: Se on se hinta, jonka kiinteistön omistaja haluaa tilojen siisteydestä maksaa. Ei enempää.

Se, että sinulla ei ole ammattitaitoa tehdä työpanosta, joka olisi sen saajalle tätä arvokkaampaa, ei vaikuta kiinteistön omistajan maksuhalukkuuteen saamastaan palvelusta.

No ei sillä hinnalla siisteyttä saakaan, isot firmat myy alihintaan siivouksia joten hommaa ei ehditä tehdä siinä ajassa josta siivoojille maksetaan.

No mutta hyvänen aika: jos asiakas ei ole tyytyväinen tämän firman työn laatuun, asiakas vaihtaa toiseen firmaan. Jossa on todennäköisesti ihan samalla tuntipalkalla olevat siivoojat.

Vierailija
53/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siivoustyö useinkin fyysisesti raskasta. Eipä vaan tartte pitkää koulutusta tai perehtymistä mitä moni muu työtehtävä vaatii. Ei tartte vuosien tietotaidon omaksumista. Siitä vaan lääkäriksi tai opettajaksi ilman koulutusta! Ja on ”kevyt” työ.

Vierailija
54/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kysynnän ja tarjonnan laki korjaa tämän aikanaan?

Tavallaan, hankitaan ulkomaalaista työvoimaa.

Ukrainasta vaikka.

Joo. Neuvo sitten jotain ummikkoa mihin materiaaliin voit käyttää mitäkin pesuainetta, mikä kuuluu huuhdella, mitä ei, miten käytät tasopyyhettä aseptisesti jne. Lopputuloksena on että tyyppi pesee vessanpytyn ensin, sitten pesualtaan kun silmä välttää, sitäkö haluat? Tekstiviestejä ei ymmärrä eikä puhetta, vastaa kyllä jees kaikkeen.

Juu ja vettä ei vaihdeta sankoon kun lattioita pestään...tuloksena harmaan laikukas likanen lattia, yök! Nämä yleensä miespuolisilta suomea huonosti puhuvilta miehiltä 

Vierailija
55/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok minusta. Oon tehnyt raskasta keittiötyötä palkalla 8e-12e. (8e oli harjoittelijan palkka ja 12e oli parin vuoden päästä valmistumisesta)

Kumpikin työ on fyysisesti raskasta ja huonosti palkattua, turha tässä alkaa kilpailemaan. Paska palkka kummallakin alalla työn raskauteen nähden.

Toki sinä voit olla tyytyväinen palkkaasi, mutta ei pidä yleistää.

Vierailija
56/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on kuitenkin siinä mielessä helppoa työtä että ei tarvitse kantaa vastuuta mistään päätöksistä eikä viedä töitä kotiin. Rappusiivous ei minusta ole kyllä raskasta siivoustyötä myöskään. 

Vierailija
57/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14256811/inhouse-partners

Tuolla paljon kokemuksia eräästä firmasta, jolla jatkuvasti haku päällä.

Vierailija
58/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivous on kuitenkin siinä mielessä helppoa työtä että ei tarvitse kantaa vastuuta mistään päätöksistä eikä viedä töitä kotiin. Rappusiivous ei minusta ole kyllä raskasta siivoustyötä myöskään. 

Haluaisin kokeilla, mutta oon niin hirveesti lukenut/kuullut surkeista kokemuksista (esim. asiakkaat huutaa siivoojalle, kun tämä ei tee työtään hyvin, vaikka oikea syy on se, että annettu työaika on liian lyhyt suhteessa työmäärään), että en ole uskaltanut. Lisäksi minulla ei ole autoa eikä ajokorttia ja noihin en pieniä palkkarahojani aio ikinä uhrata. En tykkää autoilusta, olen kokeillut. Älyttömän vaikeaa minulle (miksi juuri minulle kaikista maailman ihmisistä ?!).

Vierailija
59/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok palkka tuo matalan koulutustason työksi.

Eikä useimmin ole edes niin raskasta, sillä monessa rapussa on hissi tai/ja ylhäällä vesipiste.

Siivous aloitetaan ylhäältä alas, jottei tehdä liian raskaaksi ja harvoin ollut luksushotellin rappusissa.

Tuo on sellainen tehtävä, johon kannattaa hakea jos ei muuten saa esim. neljää hakemusta kuukaudessa laitettua. Monet siivousfirmat ovat nirsoja työntekijöiden suhteen ja haluavat työkokemusta aiemmin omanneen tai tämän kaverin töihin.

Valituksi tulemista voisi verrata keskisuureen voittoon Rayn Jokeri-Pokeri automaatissa.

Vierailija
60/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa siivousfirmoista vielä kusettaa alueiden mitoitukset, saatat siivota 12h aluetta 8h palkalla tietämättäsi, siinähän tuo tuntipalkka tippuu merkittävästi, ihan näppärä porsaanreikä tämäkin.

Ex töissä joka vuosi kiristettiin niitä alueita, työkavereiden kanssa aina mietittiin, miksi ihminen voi joka vuosi tehdä enemmän ja enemmän, siinäkin tavallaan palkka tippuu kun työmäärä samalla palkalla kasvaa ja kun yhtä lisääkin leikattiin niin palkkakin putosi ovelasti mutkan kautta, on ne kyllä ovelia.