Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas haetaan siivoojaa raskaaseen työhön 11.02 e tuntipalkalla

Vierailija
13.01.2022 |

Taas auki sama työpaikka. Katsoin että palkka on se 11.02 e.

Miksi maksetaan TES:n MINIMI?

Siis järkyttävän raskasta (rappusiivous). Ei mitään iloa työstä ja palkka ei motivoi.

Ei voi oikein vedota siihen että on paljon enemmän kuin työkkärin päiväraha - työstä pitää maksaa kunnon palkka.

Kommentit (233)

Vierailija
21/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako siivojat nykyään noin paljon palkkaa? vau! Itse aikanaan rappusiivousta tehneenä palkka oli 6-8eur/h riippuen firmasta. Olin töissä ihan isoissa tunnetuissa firmoissa. Tää tosin oli vuosina 2005-2008.

Nyt olen ollut vakavaraisen yrityksen ostopäälikkönä 14 vuotta ja palkka on laskennallisesti tällä hetkellä 12€/h.

Siivoojien palkkoja nostettiin voimakkaasti viime vuosikymmenen aikana erillisellä ansio-ohjelmalla. En näe syytä miksi niille maksettaisiin vähemmän kuin esim. kaupan työntekijöille.

Vierailija
22/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoustyössä pitäisi minimi olla 20e/h.

Ketkä dorkat tätäkin yläpeukuttaa?

Tiedättekö yhtään millaisia tuntipalkkoja korkeasti koulutetut Suomessa saavat.

Rappusiivoojaa en sellaiseksi laske.

Korkeakoulutetun työssä on toki usein muutakin hyvää rappusiivoukseen verrattuna kuin vain palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei rappusiivous raskasta ole.

Rakennussiivous voi joskus olla raskasta kun joutuu painavia rakennusjätteitä kuljettamaan pois kohteesta.

Älkää dramatisoiko. Taas haukutaan suorittavan työn tekijöitä ja sitten ihmetellään kun hommat on tekemättä.

Vierailija
24/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojalle nyt ei makseta aivokirurgin palkkaa. Eikä edes hoitajan palkkaa. Kun se nyt vain on niin, että siihen palkan suuruuteen vaikuttaa muukin kuin työn fyysinen vaativuus. Kivointahan se olisi, jos kaikki tienaisivat vähintään keskipalkan verran, mutta kun ei se maailma oikeasti voi niin pyöriä, vaan kysyntä ja tarjonta määrää hinnan myös työmarkkinoilla. Ihan varmasti jokainen on myös sitä mieltä, että juuri se oma työ on niin tärkeää ja vaativaa tai raskasta henkisesti tai fyysisesti, että juuri sillä omalla alalla pitäisi palkkojen nousta - ei niistä muista niin väliä. Mutta kun ne muut ovat ihan samaa mieltä omasta alastaan. Eikä se raha vieläkään kasva puissa. Ei valtiolla, ei kunnilla, eikä myöskään yksityisillä firmoilla, joiden nyt vain on pakko tehdä voittoa pysyäkseen pystyssä ja voidakseen jatkossakin tarjota työpaikkoja ihmisille edes sillä minimipalkalla - ne julmat kapitalistisiat.

25/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä se kunnon palkka olisi, jolla siivoomaan lähtisit?

Muutamakin euro minimituntipalkan päälle olisi jo ihan eri asia. Se kasvattaisi ns. pakollisten menojen jälkeen palkasta jäljelle jäävää osuutta jonkin verran tuohon TES:n alarajaan verrattuna.

Nämä "pakolliset menot" aina ihmetyttää. Eikö pitäisi mennä rahan tulo edellä niin varmasti menotkin karsiutuu?

Jos aina menet et tää mun pitää saada ja laajakaistaa ja uudet tossut ja ...paska palkka ei riitä niin ei mikään riitä. Jopa minä hyvätuloinen mietin aina pitäiskö ettii halvempaa asuntoa ja onko pakko ostaa kun roinaa on jo liikaa. Nuoret voisi laittaa tilistä automaattisiirron et joka tilistä 50-100 eri tilille. Kohta se unohtuu ja hups, vuoden päästä 600-1200 ekee?

26/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko ollenkaa mitä se tekisi esim kerrostalon yhtiövastikkeisiin tai vuokriin?

Tai kaupan oluen hintaan?

Vierailija
27/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako siivojat nykyään noin paljon palkkaa? vau! Itse aikanaan rappusiivousta tehneenä palkka oli 6-8eur/h riippuen firmasta. Olin töissä ihan isoissa tunnetuissa firmoissa. Tää tosin oli vuosina 2005-2008.

Nyt olen ollut vakavaraisen yrityksen ostopäälikkönä 14 vuotta ja palkka on laskennallisesti tällä hetkellä 12€/h.

Miten sulla on noin huono palkka?

Vierailija
28/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkasi pitäisi olla kaksinkertainen. Oletko pyytänyt palkankorotusta?

Vierailija
29/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysynnän ja tarjonnan laki.

Jos löytyy työvoimaa joka suostuu tekemään halvalla niin miksi maksaa yhtään enempää?

Sehän tässä mättääkin, että työvoimaa on vaikea saada, ala on listattu niihin, missä on työvoimapula.

Vierailija
30/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näe asia näin: Se on se hinta, jonka kiinteistön omistaja haluaa tilojen siisteydestä maksaa. Ei enempää.

Se, että sinulla ei ole ammattitaitoa tehdä työpanosta, joka olisi sen saajalle tätä arvokkaampaa, ei vaikuta kiinteistön omistajan maksuhalukkuuteen saamastaan palvelusta.

Vierailija
31/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen on niin yksinkertaista, ettei siitä tuota enempää tarvitse maksaakaan.

Vierailija
32/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeakoulutettu ja aikanaan tehnyt siivoojankin hommia. Mielestäni "paskahommista" pitää maksaa minimiä enemmän jos halvemmalla ei löydy tekijöitä.

Vierailija
33/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoaminen on niin yksinkertaista, ettei siitä tuota enempää tarvitse maksaakaan.

Voi olla yksinkertaista, mutta motivoiko se työn raskauteen nähden?

Epäilen, sillä alalle ei ole tulijoita.

Vierailija
34/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näe asia näin: Se on se hinta, jonka kiinteistön omistaja haluaa tilojen siisteydestä maksaa. Ei enempää.

Se, että sinulla ei ole ammattitaitoa tehdä työpanosta, joka olisi sen saajalle tätä arvokkaampaa, ei vaikuta kiinteistön omistajan maksuhalukkuuteen saamastaan palvelusta.

No ei sillä hinnalla siisteyttä saakaan, isot firmat myy alihintaan siivouksia joten hommaa ei ehditä tehdä siinä ajassa josta siivoojille maksetaan.

Vierailija
35/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakavarainen?

Palkkavertailu:

Osastopäällikkön keskipalkka on 3 836 € kuukaudessa.

Vierailija
36/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanaan, että vau, 11,5e tunnista, parempi kuin edellisessä työpaikassa. Selvisi myöhemmin, että matkoja ei lasketa työaikaan, eli saatoin olla töissä 8h, mutta maksettiin vain 5h mukaan 🙃

Vierailija
37/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavarainen?

Palkkavertailu:

Osastopäällikkön keskipalkka on 3 836 € kuukaudessa.

Sori, luin huolimattomasti…

Palkkavertailu:

Ostopäällikkön keskipalkka on 4 453 € kuukaudessa.

Vierailija
38/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka lasketaan mm koulutus ja vaativuus.

Jos on helppoa työtä, vaikka raskasta, näin se vaan menee

Vierailija
39/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä 11.50e/h puutarhurina 40h/vko tunneilla ja olen ainakin tässä firmassa urani huipulla. Niillä, joilla ei ole ammatti, maksetaan 9-10e/h. Fyysisesti yhtä raskasta + työssä käytävä säässä kuin säässä. Päivän askeleet helposti 20t ja siihen vielä kaikki kantaminen yms. Puutarhurin ja siivoojan ammatti on kyllä yks alipalkatuimmista aloista.

Vierailija
40/233 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappusiivoud ei ole siivoustöistä raskainta. Ja siinä näkee hyvin myös työnsä jäljen. Se on ihan antoisaa. Itselleni toimistosiivous on yksi kaikista inhottavin. Siinä tavallaan pakosti näkee ihmisistä liikaa, niiden jälkien ja tapojen mukaan. Ja kaiken sen hilpetöörin seassa on ärsyttävä siivota. Myös rivien välistä voi lukea joiden arvostuksen puutteen.