Hullu kysymys mut kysyn silti...
Eli nyt auttamaan talvivauvan odottajaa. Olis ajatuksena vaunulenkkejä talvella tehdä, mut just tajusin et mulla ei ole yksiäkään toppapukuun sopivia talvikenkiä.
Suositelkaa/kertokaa vinkkejä mitä ottaa huomioon kenkäkaupassa et varpaatkin pysyy lämpimänä.
Kommentit (12)
pitäisi olla jotenkin eri kamppeet kuin vaikkapa kaupungilla yksin talsiessa?
ja parit kauppakengätkin varmaan tarvitset, eihän vauvakaan voi nukkua aina samat kengät jalassa.
Minä en pukeudu lenkille tai muutakaan liikuntaa harrastaessani tavallisiin vaatteisiin, vaan mieluummin tilanteen mukaan. On paljon mukavampi kävellä vaikka koiran ja vaunujen kanssa pari tuntia, kun jalassa on kunnon kengät, ei väliä jos kastuu tai hikoilee tms.
silloin kun lapset olivat pieniä. Mukavammat nukkuessakin.
mutta, silti sama ohje; goret ja pakkaskengät erikseen.
mut tuli pari vinkkiä jota en ollut ajatellut.
Mulla on lähinnä korkea korkosia " kaupunkitalvikenkiä" joilla ei pakkasessa kovin kauaa kävele jos varpaissa haluaa tunnon säilyttää. Eli ei ehkä parhaat mahdolliset lenkkikengät...
ap
tarkoitan siis että aiot oikeasti kävellä etkä vain maleksia vartin verran vaunujen kanssa ulkona ja odotella, että vauva nukahtaa. Muista etenkin nuo tarpeeksi pitkät varret, mikään ei ole inhottavampaa kuin kävellä sohjossa tai auraamattomalla kävelytiellä tavallisilla lenkkareilla kun sukat kastuvat nilkasta!!
eli ottaa vaunut ja koira (syypää siihen et viimisetkin lämpimät kengät on roskissa) ja käydä pitempiä lenkkejä. Saa toivottavasti sit mahdollisia liika kilojakin hiukan karistettua.
ap
ainakin aiempina vuosina, tänä syksynä en ole vielä nähnyt myynnissä.
Lämpimät + pitävät kosteuden ulkopuolella (gore tex), hyvä kävellä, eivät ole liukkaat jne
Suosittelen
minulla oli (tammivauva) Ecco goret lasten mallistosta. Oli pitkät varret, karvavuori ja niiden sisällä villasukat, ei palellut ikinä! Ja minä pidän kesälläkin villasukkia jalassa. Kävelin päivisin noin 2-6 tuntia. oli vain niin ihanaa olla ulkona ja nauttia.
Koiran ja vaunujen kanssa kävely vaatii muutenkin vähän " tekniikkaa" ja koiran pitää tottua siihen, joten harjoittelehan varovasti :)
Esim. jollain Clarks' illa on näitä vedenpitäviä " talvilenkkareita" , jotka ovat tosi hyvät jalkaan ja eivät luista. Muista, että monilla jalka leviää raskauden aikana, osta mieluummin tilavat kuin yhtään naftit kengät.