Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono äiti -fiilis

Vierailija
19.09.2006 |

Höh. Taapero nukahti reilu puoli tuntia sitten riekuttuaan ja kiukuteltuaan tunnin verran sängyssä. Olin tänään ylitöissä ja kotona vasta kahdeksan jälkeen, lapsi siis isänsä kanssa toki, niin tuli tosi ihana huono äiti -fiilis, kun lapsi sanoo sängyssä, että " mä haluan olla aina vaan xxx:n luona, kotona on kamalaa" (xxx siis hoitajan nimi)... ja näin siis saadaan äiti potemaan tosi huonoa omaatuntoa ylitöiden takia :´(

Loppujen lopuksi kyse oli (kai) siitä, että leikkikaverit on hoidossa ja siellä ei tarvitse mennä nukkumaan " pimeään" (päiväunet siis valoisaan aikaan), kun kotona tarvii aina mennä illalla nukkumaan ja on hämärää. Nyt tuli vielä litania " möröt, peikot ja vampyyrit" . Mun piti ihan tarkistaa mieheltä, että mikä ihmeen vampyyri! Että mitä ne on puuhanneet ja jutelleet ku olin töissä - selitys " Felix-pupussa oli tänään ollut vampyyri" . Siis lastenohjelmassa! Tosi kivaa! (mies sanoi ettei lapsi pelännyt ohjelmaa katsoessaan...).

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapsen keino välittää omia tunteitaan ja kokemuksiaan äidilleen.

Ja onhan se oikeasti ihana asia, että lapsi pitää hoitajastaan ja pärjää hoidossa, se se vasta kauheaa olisi, jos pelkäisi hoitopaikassaan.

Vierailija
2/4 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mä joskus lukenut että lapset alkaa sanomaan just tollasia, mutta jotenkin se kolahtaa kun omalle kohdalle sattuu.

Onhan se tosin ymmärrettävääkin kun hoitopaikassa on kaverit ja siellä ollaan suurin osa siitä hereilläoloajasta ja tehdään kaikkea kivaa. Kotona pyöritetään vain arkea ja kaverit on kadoksissa, joskus niitä puistossa näkee. Harmittaa tosissaan joskus viikolla kun ei lasta näe kovin paljon (hoitoaika vajaa 8h) ja siitä ajasta osa menee ruoanlaittoon yms. ja sitten mennään nukkumaan mutta viikonloppuisin on sitten se " laatuaika" ja tietty lomilla. Kesällä just lapsi oli 8 viikkoa kotona kun meidän lomat meni ristiin miehen kanssa.

Tuosta tuli mieleen vaan, että pitäisköhän miettiä sitä toista lasta ihan tosissaan kun tuntuu lapsi kaipaavan kovasti seuraa kotona. Toisaalta - ei se vauva seuraksi ole pitkään aikaan. Naapurissa on kiva samanikäinen kaveri, mutta he ovat valitettavasti kovasti koko ajan menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidosta haettaessa sanoivat, etteivät halua vielä lähteä, mutta otin sen merkkinä siitä, että hoidossa oli mennyt hyvin.

Vierailija
4/4 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän lapsen äidille kiukutella jossain vaiheessa, jos on ollut äitiä ikävä.

Kyllä siinä Felix-pupussa on omasta mielestäni ihan liikaa kaikkea pelottavaa. Joka jaksossa on jotain jännää. Onneksi tehdään myös sellaisia lastenohjelmia, joissa ei tarvitse aina pelätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme