Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huoh, mies kiukkuaa taas turhasta, vaikka itse on syypää!

Vierailija
08.05.2015 |

Ärsyttävää, olen kirjottanut päiväkirjaa usean vuoden ajan. Puoli vuotta sitten meillä meni miehen kanssa huonosti, hän stressasi todella paljon työasioita, ja muutenkin sieltä vähennettin porukkaa, niin oli vaakalaudalla että saako hän edes jatkaa töitä. Riitelimme tuolloin usein, ja muutenkin tuntu että joka asia johti kinaan. Purin ärtymyksen päiväkirjaan, kirjoitin avoimesti sinne miten menee jne. Kaikki tämä siis tietenkin sillä ajatuksella, että vain minä luen omaa päiväkirjaani. En kirjottanut miehestä mitään pahaa/ilkeää, vain siitä kuinka stressaantunut tämä on ja miten kaikki tämä purkautuu minuun ja suhteeseemme.
.
Eilen sitten mies oli minun poissaollessani lukenut päiväkirjaa. Tullessani kotiin ihmettelin että mikä häntä vaivaa kun oli niin vaitonainen. Lopulta sitten avautui ja totesi että ei ole kiva kun hänestä kirjotan tuollasia asioita jne. Itse loukkaanuin siitä että mies on lukenut henkilökohtasta tekstiäni luvatta!
Nyt sitten aamulla lähti mököttäen töihin, helvetin ärsyttävää. Mullahan tässä olis syy olla vihanen, kuitenkin minä joudun lepytellä ja pahotella asiaa. Huoh. Kyse on kuitenkin 26-vuotiaasta miehestä, jonka luulis ymmärtävän mikä on päiväkirja ja miksi sitä ei saa/kannata lukea. :|

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että mikä mies. Mäkin kirjoitan päiväkirjaa, ja jos joku lukisi sitä niin kokisin itteni tosi häpäistyksi.ja rikosilmoitus kannattaa tehdä, toi on kirjesalaisuuden rikkominen! Jättäisin miehen heti. Varsinkin kun ei edes ollut pahoillaan.

Vierailija
2/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mieheltä tökerösti tehty. Päiväkirja on henkilökohtainen ja sinne kirjoitetaan yleensä sellaisiakin ajatuksia, joita ei ääneen viitsi sanoa. Puretaan useimmiten pahaa oloa ja ei todellakaan ole tarkoitus kenenkään sitä nähdä.

Varmasti miehesikin ajattelee ajatuksia, joita ei sinulle viitsisi ääneen sanoa, joten ihan turhasta mököttää ukko. Kasvakoon aikuiseksi. Sinä olet oikeassa ja on väärin, että joudut vielä lepyttelemään, vaikka toinen on tehnyt väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen päiväkirjaa ei lueta! Sen tajuaa jo ekaluokkalainen mutta ei sun miehesi. 

Teidän tilanteessa mun mielestä SUN pitäisi olla raivona ja huutaa miehelle ja mies saa lepytellä sua. 

Etkä todellakaan selittele tunteitasi tai kirjoituksiasi, saati pyydä anteeksi ajatuksiasi. Mies pyytäköön anteeksi!

Vierailija
4/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä sä lepyttelet sitä idioottia tuollaisen jälkeen?
Mä olen 39 v. ja kirjoitan päiväkirjaa. Mulla ei todellakaan ole mitään salaisuuksia, mutta ne tekstit on vain mun silmille.
Mä suuttuisin käsittämättömän paljon ja todennäköisesti tuntisin oloni äärimmäisen loukatuksi ja että mun jalkojen alta olisi vedetty matto. En pystyisi luottamaan enää mieheeni ja se taas tekisi erittäin huonoa meidän suhteelle, joka perustuu suurimmalta osalta luottamukseen.

Vierailija
5/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin teki. Tää on niin vanha viisaus, että salakuuntelija harvoin kuulee hyviä asioita itsestään.

Mies ei tajua päiväkirjan tarkoitusta. Sinne kirjataan asioita, puretaan harmistusta ja selvitetään omia tunteita. Se oikeasti auttaa.

Hän on vaan nyt tyytävinen, koska hänellä on ollut paha olo ja nyt hänen ei tarvitse löytää syyllistä siihen itsestään vaan kaikki on sinun vikasi, koska pidät häntä niin pahana ihmisenä. Ei hänen tarvitse muuttua, sinun tarvitsee ja pitää lopettaa moiset pahat ajatukset.

Tsemppiä. Mutta sinulla ei ole mitään anteeksipyydettävää siitä, että olet käsitellyt perhettänne/suhdettanne koskevaa stressiä omalla tavallasi. Joka ei ole ollenkaan huono. Joku ottaa viinaa ja lähtee deittichattiin. Niinkö sinunkin olisi pitänyt tehdä?

Vierailija
6/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sieltä olisi löytynyt todisteet pettämisestä tai jostain muusta niin olisin tavallaan hyväksynyt teon - epäilys olisi saanut todisteet. Nyt olisi kaveri saanut ainakin pitää turpansa tukossa asiasta, koska on tehnyt väärin löytämättä mitään raskauttavaa.

Vierailija
7/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:34"]Hyi että mikä mies. Mäkin kirjoitan päiväkirjaa, ja jos joku lukisi sitä niin kokisin itteni tosi häpäistyksi.ja rikosilmoitus kannattaa tehdä, toi on kirjesalaisuuden rikkominen! Jättäisin miehen heti. Varsinkin kun ei edes ollut pahoillaan.
[/quote]

Nimenomaan tuntuu todella loukatulta ja "paljaalta". :|
En ymmärrä miksei osaa olla tuosta pahoillaan, vaikka sanoin että on rikos lukea toisen päiväkirjaa. Hän kokee vaan itsensä loukatuksi, ettei näe asiaa kokonaisuudessaan.
Ap

Vierailija
8/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:42"]Mitä helvettiä sä lepyttelet sitä idioottia tuollaisen jälkeen?
Mä olen 39 v. ja kirjoitan päiväkirjaa. Mulla ei todellakaan ole mitään salaisuuksia, mutta ne tekstit on vain mun silmille.
Mä suuttuisin käsittämättömän paljon ja todennäköisesti tuntisin oloni äärimmäisen loukatuksi ja että mun jalkojen alta olisi vedetty matto. En pystyisi luottamaan enää mieheeni ja se taas tekisi erittäin huonoa meidän suhteelle, joka perustuu suurimmalta osalta luottamukseen.
[/quote]

Niimpä, ei mies tällä hetkelle tunnu kovinkaan luotettavalta teon jälkeen. Hän väitti että vahingossa avasi ja luki, vituttaa tuokin valehtelu/puolustelu, tasan varmasti tiesi minkä näköinen mun päiväkirja on. Veikkaan että on osunu miehen silmään kirja, ja on päättänyt vilasta, huonoin seurauksin.
Ap

Vierailija
9/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni saa katsoa toista naista ja ajatella, että onpas hyvännäköinen, vaikkapa ajatella että tuon kun saisi kaadettua. Tai jotain. Siinähän ajattelee. Mutta jos se sanoisi sen ääneen niin loukkaantuisin.

Mulle kävi niin, että olin kirjoittanut päiväkirjaan unestani. Unessa olin päätynyt rakastelemaan työkaverini kanssa - en muista yksityiskohtia mutta se oli jotenkin lohdullinen uni, oma suhde oli kriisissä ja siinä unessa tämä toinen mies tarjosi lohtua. En ollut hänestä millään muotoa oikeasti kiinnostunut, unessa vaan lohduntarpeeni sai sen ihmisen muodon.

Kerroin siis päiväkirjalle uneni ja analysoin sitä, lohdutin itseäni että suhteemme on vielä joku päivä paremmissa kantimissa jne että rakastan miestäni ja pitäisi keksiä jotain häntä ilahduttaakseni.

No arvannette?

Ukko luki päiväkirjaa ja vain sen, että olin pettänyt häntä.

Hänellä kuitenkin oli oikein mainio vastaveto: hän kirjoitti oman listan, millä tavoin olin häntä loukannut ja miten minut tulisi muuttua jotta suhteemme paranisi. Jostain syystä kieltäydyin lukemasta tätä kehitysehdotelmaa.

Vierailija
10/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 jatkaa... ja järin hyvin ei mene vieläkään. Perheterapiaa kokeillaan. Josko vaikka voitaisiin puhua ilman, että toinen lukee selän takana päiväkirjaa ja kännykkää.

Vierailija
11/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ole sitten vihainen, mikä sinua estää!

Vierailija
12/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:42"]Mitä helvettiä sä lepyttelet sitä idioottia tuollaisen jälkeen? Mä olen 39 v. ja kirjoitan päiväkirjaa. Mulla ei todellakaan ole mitään salaisuuksia, mutta ne tekstit on vain mun silmille. Mä suuttuisin käsittämättömän paljon ja todennäköisesti tuntisin oloni äärimmäisen loukatuksi ja että mun jalkojen alta olisi vedetty matto. En pystyisi luottamaan enää mieheeni ja se taas tekisi erittäin huonoa meidän suhteelle, joka perustuu suurimmalta osalta luottamukseen. [/quote] Niimpä, ei mies tällä hetkelle tunnu kovinkaan luotettavalta teon jälkeen. Hän väitti että vahingossa avasi ja luki, vituttaa tuokin valehtelu/puolustelu, tasan varmasti tiesi minkä näköinen mun päiväkirja on. Veikkaan että on osunu miehen silmään kirja, ja on päättänyt vilasta, huonoin seurauksin. Ap

[/quote]

Luki vahingossa ensimmäiset kymmenen riviä ja jatkoi koska luuli että seuraavalla sivulla se muuttuukin raamatuksi? Kymmenen sivua nyt ainakin piti lukea että varmistuu ettei se olekaan Jari Tervon uusin romaani?

Luottamusta tulee aidosti varjella parisuhteessa koska se on niitä ihan tärkeimpiä tukipilareita ja ehto sille ettei homma romahda. Jokainen särö tuohon vaatii kovasti töitä sen korjaamiseksi.

Siksi mun mielestä tuo on aidosti tosi inhottava teko koska siinä rikotaan sekä luottamusta että toisen yksityisyyttä. Molemmat äärimmäisen tärkeitä asioita.

Vierailija
13/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:05"]No ole sitten vihainen, mikä sinua estää!
[/quote]

Olen vihainen kyllä, loukattu ja pettynyt. Jos en yrittäisi nyt miehelle puhua, niin tuloksena olis mykkäkoulu. Ärsyttää ettei hän ymmärrä sitä että on itse tehnyt väärin ja syyttää vaan mua kaikesta "pahasta". :|
Ap

Vierailija
14/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina pelännyt just tota, että mies lukee mun päiväkirjaa. En ole koskaan asunut miehen kanssa yhdessä ja pelkään että jos joku muu asuu saman katon alla mun kans niin tollasta voi tapahtua :( Tosiaan, törkeesti sun mies teki! Vihastuttaa sun puolesta.

Vierailija
15/15 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:16"]Mä oon aina pelännyt just tota, että mies lukee mun päiväkirjaa. En ole koskaan asunut miehen kanssa yhdessä ja pelkään että jos joku muu asuu saman katon alla mun kans niin tollasta voi tapahtua :( Tosiaan, törkeesti sun mies teki! Vihastuttaa sun puolesta.
[/quote]

Mulla ei koskaan tullut edes mieleen että mies voisi lukea päiväkirjaani! Ollaan asuttu kuitenki yhdessä 4 vuotta, aiemmin ei ole edes koskenut kirjaani. Tai mistä tiedän, alkaa epäilyttää että onko sitten aiemminkin lukenut vai onko tosiaan jäänyt vaan tähän yhteen kertaan. :|
Ap