Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te viisaat työttömät ette opiskele hoitoalalle?t.ammattivalittaja

Vierailija
08.05.2015 |

Siellähän on vaikka kuinka paljon töitä. Ei varmasti työttömänä täytyisi olla päivääkään.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et haluaisi minua hoitamaan sinua koska vihaisin työtäni.

Ja minulla myös tuo neulakammo, sekä kaikista tapaturman aiheuttamista haavereista huimaa niin että lähtee taju.

Vierailija
42/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kutsumusammatti joten ei kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tulis sarjamurhaajahoitaja. Mulla on lyhyt pinna.

Vierailija
44/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin kahdesti hakea työttömänä ollessani opiskelemaan työkkärin kautta lähihoitajaksi. Molemmilla kerroilla oli 200 muuta hakijaa ja opiskelupaikkoja alle 20. Työkkärissä otin sitten puheeksi niin sanoivat että he ottavat vain sellaisia opiskelijoita jotka ennen hakua suorittavat ilmaisen 6kk harjoittelun esim. vanhainkodissa todistaakseen motivaationsa alalle. 

No mulla jäi kyllä hakemiset sen jälkeen väliin. Miksi tekisin 6kk ilmaista harjoittelua kun se ei edes takaa opiskelupaikkaa? Menin sitten oman alan harjoittelupaikkaan mielummin kun se työkokemus on enemmän hyödyksi omaan työllistymiseen.

Toikin oli kyllä jo kolmisen vuotta sitten. Nykyjään varmaan hakijoita on tuplasti tuon ja silti tällä paikkakunnalla on vain yksi koulutus vuodessa. Koitappa siinä sitten opiskella hoitoalalle. 

Vierailija
45/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan ole hoitajapulaa,eikä koskaan ollutkaan.  keikkaduunareista joskus pulaa.

Katsokaa itse paljonko vakituisia duuneja tarjolla vs valmistuneet ja työttömät.

paska palkka paska työ. t. entinen hoitsu. Mieuummin kaupan kassalle kuin paskaa pesemään aamut,illat ja yöt, epäsäännöllistä elämää,ja terveys menee.

Vierailija
46/46 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalallakin on työttömyyttä. Sijaisuudet vähenevät koko ajan, koska kunnat kiristävät kukkaroidensa nyörejä ja sijaisista on helppo säästää. Jotkut työantajat pysrkivät jakamaan ne vähät sijaisuudet tasapuolisesti ja joillain rekryfirmoilla tietokone arpoo pitkältä sijaislistalta satunnaisotannalla sen, kenelle sijaiselle annetaan edes mahdollisuus päästä joku sairauslomakeikka tekemään. Lopputuloksena on monen sijaisen kohdalla 1 - 4 työvuoroa kuukaudessa eikä sillä palkkasummalla pysy kuin juuri ja juuri elossa.

Tosin ei se ole helppoa niilläkään, joilla on vakivirka. Raatavat siellä hiki hatussa, eivät ennätä edes ruoka- ja vessassa käynti taukoja pitää. Työ on aina vaan rasittavampaa ja työpaikan ilmapiiri huononee huononemistaan. Työkaverit alkavat syyttelemään toisiaan lähes kaikesta, työpaikkakiusaaminen sen kuin lisääntyy lisääntymistään. Vapaa-aikaan ei jaksa panostaa, kun työ ja työyhteisöt uuvuttavat. Tällaista olen kuullut vielä töissä olevilta työkaveri-ystäviltäni. Kohta on sijaisille tarjolla pitkäaikaisia sijaisuuksia, kun vakituisissa työsuhteissa olevat hoitajat näännytetään uupumislomille.

Hain aikoinani hoitoalalle, kun silloin huudettiin kovaan ääneen joka tuutista sitä, että jokaiselle hoitoalan työntekijälle on varma työpaikka tiedossa. Kohdallani se "varma" työpaikka on vaihtunut eri mittaisiksi sijaisuuksiksi monessa eri työpaikassa ja välillä on ollut jonkin mittaisia työttömyysjaksojakin. Olen hakenut monia vakituisia virkoja ja työpaikkoja, mutta kun joka paikkaan on ollut vähintään sata hakijaa ja aina on löytynyt joku minua parempi, kokeneempi, osaavampi tai muuten vain sopivampi.