Lasta kiusataan lukiossa
Lasta itseään asia ei kuulemma haittaa vaan aikoo kuulemma suosiolla odottaa kunnes pääsee AMKhon tai yliopistoon, mutta itseä surettaa!
Kiusaaminen on kuraattorin mukaan eristämistä, huhujen levittelyä ja kiristämistä. Mitä voin tehdä vai kannattaako tehdä mitään kun lapsen mukaan asia on ok.
Kommentit (25)
Minun veljeäni kiusattiin pikkukylän lukiossa, koska hän oli myös erittäin lahjakas oppilas. Hän ei kertonut asiasta kenellekään ja sairastui vakavaan masennukseen, mistä ei okein koskaan toipunut kunnolla. Itsetunto murskana ja yliopistot jäi käymättä. Ihana kuulla, että sinä välitti ja teit rohkean ratkaisun tyttäresi puolesta!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:51"]
Minun veljeäni kiusattiin pikkukylän lukiossa, koska hän oli myös erittäin lahjakas oppilas. Hän ei kertonut asiasta kenellekään ja sairastui vakavaan masennukseen, mistä ei okein koskaan toipunut kunnolla. Itsetunto murskana ja yliopistot jäi käymättä. Ihana kuulla, että sinä välitti ja teit rohkean ratkaisun tyttäresi puolesta!
[/quote]
Surullista kuulla veljesi puolesta :(
Tämä ratkaisu on auttanut minuakin. Uusi työyhteisöni on parempi kun vanha. Lisäksi huolehdin lapsestani itsenikin surulliseksi. Nyt kun lapsi on onnellinen minäkin voin paremmin.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:06"]Onko lapsesi "vanhemman" oloinen kun mitä on? En tarkoita sellaisella tavalla millä pissikset koettaa näyttää ikäistään vanhemmalle, vaan onko hän "fiksu" keskustelukumppani, sellainen aikuismainen jämäkän oloinen? Jos se ei ole vain saanut kavereita kun on yksinkertaisesti muita älykkäämpi/kehityksessä edellä, niinkin voi käydä. "Älykäs" ihminen ei välttämättä koe yhteenkuuluvuutta kun ei ehkä jaa samoja kiinnostuksen kohteita. Tiedän muutaman joille on käynyt näin, yliopistossa on helpottanut. Etenkin luonnontiedesuuntautuneesta henkilöstä tulee tää mieleen :/
[/quote]
Vahinkoalapeukku!
Hienoa ap!! Olen onnellinen sinun ja tyttäresi puolesta! Ihana juttu :)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:42"]
Anteeksi kun nostan vanhaa ketjuani mutta pakko tulla sanomaan kiitos teille AV-mammoille, tämän keskustelun jälkeen sain viimeinkin rohkeutta toteuttaa se mikä on leijunut ajatuksen tasolla jo vähän pidempään: minä ja tyttö muutimme isompaan kaupunkiin. Minä olen saanut töitä, ja tyttö pääsi luonnontiedelukioon, valitettavsti ei varsinaisesti luonnontiedelinjalle (koska sinne olisi pitänyt hakea lukion alussa) mutta lukiossa on tarjolla paljon syventäviä ja soveltavia luonnontieteiden kursseja myös yleislinjan opiskelijoille, ja kuulemani mukaan lukion opettajat ovat hyvin päteviä ja motivoituneita työhönsä, olen tavannutkin erään matematiikan opettajan joka vaikutti erittäin osaavalta.
Tyttö on innoissaan, hänestä uusi koulu on mahtava. Meillä on käynyt yksi kaverikin hänen luonaan, tekivät lähinnä läksyjä yhdessä mutta siitä se lähtee :).
-AP
[/quote]
Ihana kuulla! Kiitos, kun päivitti kuulumiset! Tuli hyvä mieli.