Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotiaana hoitoon, kokemuksia?

Vierailija
19.09.2006 |

Kaipaan kokemuksia niiltä, joiden lapsi aloittanut päivähoidon 1-vuotiaana. Miten alku sujui? Kiitos, jos joku vastaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla sujui aloitus todella hyvin. Ei mitään sen kummempia ikävöintejä tai vastaavia. Mitä sitten niiden pienten päässä oikeesti liikkui, sitä ei varmaan tiedä kukaan.

Vertailuna vaan meidän 2-vuotias, joka aloitti nyt elokuussa ja jää edelleen itkien hoitoon. On ikionnellinen, kun haen hänet pois, eikä halua jäädä hetkeksikään ylimääräistä hoitopaikan pihalle.

Nämä jo vuoden hoidossa olleet ikätoverit voivat näennäisesti hoidossa tosi hyvin ja ovat sopeutuneet hyvin.

En oikein tiedä, mitä ajatella... ahdistaa.

Vierailija
2/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei silti tarkoita, että 1vuotiaana olisi parempi viedä hoitoon. Oikeastaan päinvastoin, 2-vuotias myös ymmärtää, että hänet haetaan pois kun niin luvataan. Lähinnä tulee mieleen, miten kaipausta hoidossa käsitellään ja miten sille annetaan tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi jopa on oppinut päiväkuivaksi 3 vkossa, kiitos ihanan perhepäivähoitajan :) ja tykkää touhuta päivät toisten lasten kanssa. kun ei vielä sisaruksia ole. Olemme olleet kyllä tyytyväisiä koko perhe:)

Vierailija
4/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi meni yksivuotiaana perhepäivähoitoon. Kaikki meni hyvin. En ehkä päiväkotiin olisi niin pientä laittanut, mutta se on vaan minun henkilökohtainen mielipiteeni/tuntemukseni, joku toinen on varmasti eri mieltä. Minä halusin kuitenkin lapseni kodinomaiseen ympäristöön, kun en itse sitä voinut hänelle tarjota.

Vierailija
5/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi aika tiukasti minussa kiinni ja pelottaa kauheasti miten alkaa menemään. Toisaalta vilkas pikkuinen ja varmasti nauttii muiden lasten seurasta. Mutta ahdistaa silti.

ap

Vierailija
6/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pph paikka myös ja ei tule mitään ylipitkiä hoitopäiviä. 2-7 tuntia kerralla.

Vierailija
7/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useassa kaveriperheessä aika tasan vuoden ikäisenä. Kaikilla sujui hyvin. Lapset sopeutuivat nopeasti ja monet taidot (syöminen, potalla käyminen, itsekseen nukahtaminen, puhuminen ym.) alkoivat karttua ja kehittyä ihan silmissä.

Meillä poika itkeskeli aamuisin hoitoon jätettäessä noin kuukauden ajan vähän vaihtelevasti, mutta itku kuulemma lakkasi pian ja poika oli päivisin tosi reipas heti alusta alkaen.

Vierailija
8/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtänyt olevansa erillinen olento äidistään, joten aivan liian pieni ulkopuolisen hoitoon. voi olla että meniskin ihan hyvin, mutta vaikutukset saattavat ilmetä vasta myöhemmin mm. lapsen tunnepuolella. Nauttisit nyt itse kun lapsesi on vain hetken pieni, äläkä vie häneltä maailman tärkeintä ihmistä, itseäsi. Mieti vielä pariin kertaan. ja toivon että lykkäät edes vuodella hoitoon menoa. ja puheet siitä että rahan takia on vietävä tuon ikäinen hoitoon on mielestäni väärin.. lapsen etu ennenkaikkea!!!

Vierailija
9/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustuvat nuo sinun lapselle aiheutuvat myöhemmät traumasi??? Luulen, että enemmän lapselle tulee traumoja siitä, jos aikuiset ovat ahdistuneita taloudellisesta tilanteesta ja välit ovat kireät toimeentulon takia. Myös taloudellisen turvallisuuden takaaminen on lapselle on lapsen etujen ajattelemista ja vastuuntuntoisen aikuisen käytöstä:) Tästä kotiäitiydestä on nyt yhtäkkiä tehty ihme muoti-ilmiö, joka vedetään joka keskusteluun mukaan.

Vierailija
10/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on reilu 1v. On todella tyytyväinen hoidossa, tykkää kovasti kun on niin paljon uutta tekemistä. Meillä on kanssa lapsi kovasti kiinni äidisssä, mutta silti hoitoon jääminen on ollut helppoa.

Minusta 1v on hyvä aika aloittaa hoito, sillä 2v " ei, ei" kaudessa mikään muutos ei ole tervetullut.

Minä luulen, että meidän 1v saisi traumoja kotihoidossa, sen verran vilkas lapsi on kyseessä. Minä en enää jaksanut olla kotona, ja nyt meillä on paljon parempi tunnelma kotona, kun äiti pääsi pätemään muuallakin.

Illat ja viikonloput on sitten pyhitetty perheelle, ja meillä sekä isi että äiti ovat jättäneet kaikki sellaiset harrastukset, jotka vaatisivat poissoloa lapsen hereilläoloaikaan.

Vierailija
11/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on kyllä ihan lapsesta kiinni miten sopeutuu. Toiset herkempiä kuin toiset. Enkä tosiaan usko että siitä mitään trumoja jäisi! esikoiseni aloitti yksivuotiaana tarhassa ja hyvin meni. alkuaikoina jäädessä itkeskeli, mutta kun katosin näkyvistä kaikki oli hyvin. Oli hoidossa tosin vaan puoli vuotta, siihen saakka kun keskimmäinen lapsemme syntyi. Nyt kolmannen lapsemme ollessa vuoden, kaikki lapsemme ovat isän kanssa kotona ja se on meille ollut oiva ratkaisu. Teki tosi hyvää päästä välillä pois kotoa " ihmisten ilmoille" . Vie vaan lapsesi hyvillä mielin hoitoon muiden mielipiteistä piittaamatta! Jokainen kuitenkin tietää mikä on omalle lapselle hyväksi...-yökkö-

Vierailija
12/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todellakin että menisi hyvin. Ja tämä ratkaisu on meidän perheelle tässä tilanteessa ainoa. Olisin todellakin pitempään kotona jos voisin, mutta aina ei vaan voi..

t:ap

Vierailija
13/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin kokemukset positiivisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä