silmien värit
miten teillä on periytynyt?onko jollakin harvaisen väriset silmät?
Kommentit (22)
Isällä siniset äidillä vihreät, minulla harmaat joissa vivahdus sinistä tietyssä valossa
Äidillä ja isällä on molemmilla harmaansiniset tasaväriset silmät. Mulla on moniväriset jotka on enimmäkseen vihreät, mutta ulkoreunalla tummansininen rengas ja keskellä keltaruskea tähtimäinen kuvio.
Isällä siniset, äidillä tumman ruskeat, mulla tumman ruskeat
Molemmilla vanhemmilla ja molempien vanhempien kaikilla sisaruksilla siniset silmät, tietysti joillain vaalemmat kuin toisilla. Ja mulla? Tummanvihreän ja ruskean sekoitus :( Ja sisaruksellani vaaleanvihreät.
Mulla on silmienväri harmaa, vissiin ihan harvinainen. Kai?
Isällä punaset, äitillä keltaset = mulla oranssit
En nyt harvinaisesta tiedä, mutta minulla siniset ja miehellä ruskeat, aikuisilla pojalla ja tyttärellä vihreät
Äidin puolelta periytynyt tosi tummanruskeat silmät. olen täysin suomalainen.
minä ja sisko-vihreät
äiti-vihreät
isä-siniset
isänisä-siniset
isänäiti-siniset
äidinisä-siniset
äidinäiti-siniset
äidinisänäiti-vihreät
Mun äidillä on suklaanruskeat, isällä siniset. Mulla on ruskeat, mutta auringossa/kirkkaassa valossa pupillin ympärillä näkyy selkeästi vihertävää.
Toisella veljelläni on siniset, toisella ihan tummanruskeat nappisilmät.
Miehelläni on siniset ja myös lapsellamme on siniset, tosin tummemmat kuin miehellä (lapsella ulkoreuna mustikansininen, vaalenee pupillia kohti).
Äidillä siniset silmät, isällä sellaiset kirjavat siniharmaanvihreät joissa aavistus vaaleanruskeita täpliä. Minulla ja sisaruksella ruskeat. Isäni äiti oli ruskeasilmäinen.
Miehelläni myös ruskeat ja toisella lapsistamme on saman väriset silmät kuin isälläni.
Äidilläni on ruskeat ja isällä siniset. Minulla pääosin ruskeat mutta vihreää ulkoreunoissa. Miehelläni on siniharmaat silmät. Ja tytär onkin mielenkiintoinen sekoitus. Silmien väri on äärimmäisen hankala määritellä. Sanonkin aina että väri muistuttaa hiekkatiellä olevaa kuralätäkköä. Kaikki värisävyt löytyvät: Harmaa, ruskea ja vihreä.
Isä : siniset
Äiti : Siniharmaat, vihreetä vähä seassa
Minä: Sinist,harmaata,vihreetä,ruskeaa
Sisaruksilla 2kpl: siniharmahtavat,vihreetä vähän seassa
Ap
Äidillä ja isällä molemmilla kirkkaansiniset silmät, omat silmäni eivät ole siniset, eivätkä vihreät, vaan kumpaakin. Silmissäni ei ole ruskeaa, keltaista tai harmaata laisinkaan. Olemme kaikki myös hyvin tummahiuksisia.
Miehellä ja minulla on vihreät silmät, niin myös kaikilla lapsillamme
7 lasta
Äidilläni on vihreät, isästä en tiedä, mutta luulen, että vihreät myös.
Itselläni on vihreät, mutta sellaiset perus suomalaiset sekaväriset. Eli pupillin ympärillä on ruskea "tähti" ja loppusilmä on sammaleenvihreää ja tumma rengas ympärillä.
Esikoisen isällä oli hailakan siniset silmät.
Esikoisella onkin sitten erikoisen väriset silmät. Niiden väri riippuu hyvin paljon valaistuksesta. Valokuvissa ovat "mustat". Ovat sellaiset aivan tummanharmaat, jossakin valossa taittavat syvän vihreään, kun taas toisessa valossa ehkä tummanlilaan. Ovat kuitenkin "kylmänsävyiset" eli ruskeaa ei ole.
En ole koskaan nähnyt sellaisia silmiä, eikä niille voi hyvällä tahdollakaan keksiä mitään väriä nimitykseksi, kun ovat niin vaihtelevan väriset.
Toinen lapsi eri miehen kanssa, miehellä on hailakan vihreät silmät, kuten lapsellammekin.
Isällä vaaleansiniset (ja musta tukka), äidillä ruskeat. Minulla hazel tummanvihreät silmät. Sisaruksilla toisella siniset silmät, toisella ruskeat silmät.
Omien lasten isällä siniharmaat silmät, lapsilla toisella ruskeat silmät ja toisella siniset.
Isän suvussa kaikilla ollut aina siniset silmät molemmilta puolilta.
?