Yksi kiinalainen vaihtari ihmetteli miksi suomalaiset väittää että heillä on siniset silmät, kun ne on oikeasti harmaat
Ja kuulemma ruotsalaisilla on oikeasti sinisiä silmiä, ei suomalaisilla.
Kommentit (83)
Yleistyksiä harrastavat eniten ihmiset, joilla on aika puutteellinen ajattelukapasiteetti. Ei mulla muuta.
Mistä tiedät hänen olevan kiinalainen? Onko hän sen kertonut?
Vierailija kirjoitti:
Heh, jonkun kiinalaisen nyt ainakin kannattaa olla hiljaa silmien väreistä:) Kumman kärkkäästi kaikki nuo mustasilmä etnisyydet arvostelemassa eurooppalaisia silmiä. Itse tietenkin pitävät sinisiä piilareita koska eihän se voi olla etnisyyden omimista;)
Heh, siinä kanssa yksi arvostelija. Et ole tätä kiinalaista yhtään sen parempi. Yhtä nolo, heh.
Käske hänen olla sekaantumatta Suomen sisäisiin asioihin!
Olen ainakin ylpeä suurista sinisistä silmistäni. Kohta vaan ne ovat Suomessa harvinaisia, koska maa on nee*eröity kovaa vauhtia. Ja kamelin taluttajia joka toisessa kulmassa. Suomalaisten kannattais kiireen vilkkaa tehdä niitä vauvoja, että saadaan suomalaisia lapsia lisää ja aito suomalainen väestö kasvuun. Sinisiä silmiä on vain 5-8% maailman väestöstä eli niistä kannattaa olla onnellinen. Ainoa miinus suomalaisissa on liian ohkainen hius, viirut piirteet, ja yleensä liian lyhkäisiä ja persoonattomuus.
Mulla on siniharmaavihreät. Jos on vihreä pusero päällä näyttävät vihreiltä, muuten siniharmaat. Aika harvoin näkee ihan selkeästi sinisiä silmiä.
Taitaa ruotsalaisilla olla sinisiä piilareita paljon. Vaaleat hiukset myös muuttaa silmien sävyä.
Vihreäsilmäinen täällä. Tunnen aika monta sinisilmäistä suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaat silmät ovat paljon harvinaisemmat maailmanlaajuisesti kuin siniset. Siksihän niillä nimenomaan voisi ylpistellä. Mutta totta on, että suomalaiset uskottelevat itselleen, että heidän harmaansa ovat siniset.
Mulla on vihreät.
Älä vaan sano, että sulla on vihreät silmät. Tässä ketjussa on jo ainakin 2 vihreäsilmäistä ja tällä palstalla kun päivystää fanaattinen faktantarkistaja. Hän kun on jostain lukenut, että vihreät silmät on vain n. 2%:lla maailman väestöstä niin ei niitä voi suomi-av:llakaan monella olla. Hänestä kun vihreiksi silmiksi lasketaan vain sellaiset vihreät silmät, joissa ei ole hitustakaan muita värejä. Ei esim. minua ja miestäni ja meidän kolmea lasta, joiden kaikkien iiriksissä on enimmäkseen vihreää, mutta lisäksi harmaata, keltaista ja ruskeaa. Sinullakin on kuule harmaat silmät vaikka muuta väität.
Toivottavasti sitten tuo faktantarkistaja ei lue tätä: Mulla on vihreät silmät, mun isällä on vihreät silmät ja mun isoveljellä on vihreät silmät. Olen periyttänyt vihreät silmät myös molemmille lapsilleni, joista toisella on tummanvihreät ja toisella vaaleanvihreät silmät. Mulla ja lapsillani ei ole muita värejä silmissä (harmaata, keltaista, ruskeaa), mutta nuoremmalla on kyllä sellainen hauska tekstuuri iiriksessä.
Mun venäläisellä puolisolla ja venäläisellä kaverilla on harmaat silmät. Itsellä vihreät silmät.
Seuraavaksi hän väittää, et suomalaiset blondit ei ole blondeja. Ruotsissa on vielä enempi blondeja. ??
Suurin osa ruotsalaisista on suomensukuisten kansojen ja myös suomalaista alkuperää.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ruotsalaisilla olla sinisiä piilareita paljon. Vaaleat hiukset myös muuttaa silmien sävyä.
Ruotsalaisten yleisin silmien väri taitaa nykyään kyllä olla ruskea
Yks kiinalainen vaihtari vastaan koko avn väki. Me ollaan oikeassa,vaikka oltais väärässäkin. Luotan enemmän avn kommentteihin. Täällä on kuiten enemmistö aina samaa mieltä. On provo tai ei ole.
Jos suomalaisia on maapallon väestöstä 0,01% niin kyllä voi aika hyvällä prosentilla suomalaisilla olla vihreät silmät, niin kuin itse asiassa onkin
Oikeasti harmaat silmät ovat kyllä todella harvinaiset
Suomalaisten silmien väri on liukuva käsite, joten meillä on paljon harmaaseen vivahtavaa sinisyyttä/vihreyttä/ruskeaa. Valaistus ja vuodenaika vaihtelee, jos katsoo jonkun silmiä harmaana talvisena päivänä ja aurinkoisena kesäpäivänä. Joten olisit selittänyt sille kiinalaiselle käsitettä sinisilmäisyys, Hänellä ei todnäk ole minkäänlaista käsitystä silmien väreistä Ruotsissa tai Suomessa.
Mulla ja mun suvulla on kaikilla vihreät silmät
Sori mutta et voi noin selittää krapulapunaisia silmiäsi.