Lue keskustelun säännöt.
On mun miehellä otsaa...
19.09.2006 |
On mun miehellä otsaa, laittoi tekstarin töistä ja
pyysi laittamaan ESPANJALAISEN MUNAKKAAN, kun tulee... voi vi..tu! Espanjalaisen munakkaan, niin kuin mulla ei muuta tekemistä olis, enkä edes tiedä millanen se on! Tehkööt itse munakkaas.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hyödyllistä
Reseptejä Espanjasta
Espanjalainen munakas
Valmistusaineet:
½ kg keitettyjä perunoita, 1-2 cm:n suuruisiksi kuutioiksi paloiteltuna
1-2 isoa sipulia pilkottuna
6 raakaa kananmunaa kevyesti vatkattuna
suolaa ja mustapippuria
oliiviöljyä
Valmistus:
Paista perunoita ja sipulia pannulla oliiviöljyssä, kunnes ne paistuvat kauniin kullanruskeiksi. Kaada perunat ja sipuli pannusta kulhoon ja valuta ylimääräinen oliiviöljy pois paistinpannusta. Jäähdytä paistetut perunat ja sipuli ja lisää kulhoon kevyesti vatkatut, suolalla ja pippurilla maustetut kananmunat. Sekoita hyvin.
Kuumenna pieni määrä oliiviöljyä paistinpannussa ja lisää muna-peruna-sipuliseos. Kypsennä seosta pienellä lämmöllä kunnes munakas alkaa kypsyä ja saada väriä pohjaan.
Käännä munakas ylösalaisin (tämä onnistuu helposti asettamalla lautanen paistinpannun päälle, kaatamalla varovasti munakas lautaselle ja kippaamalla munakkaan toinen puoli takaisin pannulle). Kypsennä samaan tapaan munakkaan toinen puoli, kaada munakas pannulta lautaselle ja tarjoile. Valmiin munakkaan tulisi olla kiinteä, mutta sisukseltaan pehmeä ja noin 2-3 cm paksu.