Helsinki linjasi: päiväkotiin ja kouluun voi mennä vaikka perheessä sairastetaan koronaa
"VAIKKA kotona jylläisi korona, oireeton lapsi tai nuori voi mennä kouluun, päiväkotiin tai oppilaitokseen. Helsingin kaupunki linjasi wilma-viestissä koulujen vanhemmille ja oppilaille."
Ei tuossa ole mitään järkeä. Korona tarttuu herkimmin juuri ENNEN oireiden alkamista.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti muut sairaanhoitopiirit kieltäytyy ottamasta HUS:n potilaita.
Niin makaa kuin petaa.
Mitä ihmettä? Onko HUS alue ainut missä tartuntoja on? On kyllä ihmiset aika hupaisia näiden kommenttiensa kanssa ja pakko sanoa, että tyhmiä ja ymmärtämättömiä.
Onkohan kaikki astmaa sairastavat ala-asteen oppilaat nyt rokotettu kun näin rohkeita linjauksia tehdään.
THL esittää kaikkien ravintoloiden täyssulkua kolmeksi viikoksi ja samaan aikaan tällainen epidemiaa kiihdyttävä toimenpide Helsingiltä - en ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kaikki astmaa sairastavat ala-asteen oppilaat nyt rokotettu kun näin rohkeita linjauksia tehdään.
Astmaa ei kuule katsota koronassa riskiryhmäläisyyden syyksi.
Hmmm... Juuri luin IS:stä THL:n ohjeet ja siellä luki ihan muuta... Ei saa mennä.🧐
Kyllä katsotaan edelleen THL:n mukaan 5-11-vuotiaiden astma riskiksi
Vierailija kirjoitti:
Kyllä katsotaan edelleen THL:n mukaan 5-11-vuotiaiden astma riskiksi
Helsinki ei katso. Vain vakavasti immuunivajeiset on riskiryhmää. Astmaa sairastava ei ole sellainen täällä Helsingissä.
Influenssarokotuksissa astmalapsi oli riskiryhmää.
t. helsinkiläinen äiti
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... Juuri luin IS:stä THL:n ohjeet ja siellä luki ihan muuta... Ei saa mennä.🧐
Helsingissä onkin helsinkikorona, vaihteeksi.
Miten Helsingillä voi olla omat riskiryhmäluokitukset?
Olen perusterve 28-vuotias, hoikka, urheilullinen ja koronarokotettu. Viimeisestä rokotteesta ei ole kulunut neljääkään kuukautta. Sairastuin koronaan ja kuumetta oli melkein 40 astetta. Se siitä lievästä taudista.. Meni kuitenkin parissa päivässä ohitse.
Tietenkin voi mennä.
Oireeton tarttuttaa koronaa kaikkein vähiten, siis jos hänellä sattuu kuitenkin se korona olemaan.
Järkevä päätös Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Täällä on koko ajan ollut ihan oma helsinkikorona ja sen kanssa ihan omat säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon jo luovuttanut. Aivan naurettavaa säätää mitään rajoituksia ravintoloihin tms, ja samaan aikaan levittää koulujen ja päiväkotien kautta virusta. Tekee tyhjäksi kaikki muut rajoitukset. Sääliksi käy sairaita, kenen hoito siirtyy tai jää puuttumaan tämän pelleilyn takia. Sairaalat tulee koronastakin kuormittumaan yli resurssien. Niin paljon turhaa kärsimystä. Turhia sairastumisia, kuolemia ja yritysten konkursseja. Sääliksi käy myös hoitajia jotka uurastaa niska limassa, eikä leviämistä edes koiteta kunnolla taltuttaa. Oon niin pettynyt päättäjiin ja tähän maahan. Myös yksittäisiin ihmisiin, jotka matkustelee ja järkkää lasten synttäreitä ja on niin täysin piittaamatta koko viruksesta. En mä jaksa enää edes toivoa. Tää nyt menee täysillä seinää päin, ne selviää jotka selviää.
Sairaalat kumisee tyhjyyttään, käy vaikka itse katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen perusterve 28-vuotias, hoikka, urheilullinen ja koronarokotettu. Viimeisestä rokotteesta ei ole kulunut neljääkään kuukautta. Sairastuin koronaan ja kuumetta oli melkein 40 astetta. Se siitä lievästä taudista.. Meni kuitenkin parissa päivässä ohitse.
No niin, hyvinhän se meni.
Kokonaisuutena korona oli sulla sikäli lievä, ettet joutunut sairaalahoitoon.
Vakava korona tarkoittaa sitä, että joutuu sairaalaan. Koska sen kanssa ei pärjää kotona.
Eikä sairaala hoito tarkoita tarkoita sitä, että joutuu myös tehohoitoon.
Vain kaikkein ankarimmat taudit vie teholle, ja hekin ovat yleensä, siis ykeensä riskiryhmään kuuluvia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma monilla rokotetuilla tulee vielä hirvittävä päänsärky koronasta, ja se kestää päiviä. Mistä lie johtuu, että rokotetuilla on niin vaikea tuo tauti, kun muut sairastavat lievänä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan ei siis enää edes suositella, että altistunut lapsi jäisi pariksi päiväksi kotiin - hurjaa
Lisäksi sanottiin että kotonaan altistuneelta lapselta ei tarvitse ottaa koronatestiä. Täysin järjetöntä.
Nyt kun alkaa lapsia kuolla omikroniin, saa nähdä pyörtääkö Helsinki päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä päättäjillä ja virkamiehillä on jo pidempään ollut sellainen käytäntö, että Suomen lakeja voi tulkita miten Helsinki parhaaksi näkee. Vaikka tulkinta osottautuisi vääräksi, mitään seuraamuksia siitä ei tule. Tämä ei koske vain korona asioita. Myös muita esim. sote- ja kasvatusalan asiota.
Sairaanhoitajana altistunut ja töihin vain. Esimies sanoi, ettei tarvitse edes testata kun karanteeneja ei enää aseteta. Nyt leviää vanhuksille tämä tauti. Rokotetulta saatu tauti ei haittaa, kun ei tule rikosvastuuta.
Miten nämä liittyvät koronaan? En ole kuullutkaan. Kerro, jos sinulla on muuta tietoa.