Helsinki linjasi: päiväkotiin ja kouluun voi mennä vaikka perheessä sairastetaan koronaa
"VAIKKA kotona jylläisi korona, oireeton lapsi tai nuori voi mennä kouluun, päiväkotiin tai oppilaitokseen. Helsingin kaupunki linjasi wilma-viestissä koulujen vanhemmille ja oppilaille."
Ei tuossa ole mitään järkeä. Korona tarttuu herkimmin juuri ENNEN oireiden alkamista.
Kommentit (89)
Kuka uskaltaa laittaa lapsen nyt hoitoon tai kouluun jos tällä on esim. astma? Tartunta on aika väistämätön tässä tilanteessa.
Helsinki haluaa nyt tosissaan taudin käyvän läpi koko väestön.
Ei vissiin ollutkaan kapasiteettiongelmia terveydenhuollossa?
Ihan kuin haluttaisiin kiihdyttää epidemiaa.
On siinä järkeä. Korona pyyhkäisee nopeasti suomalaisten läpi. Sinunkin tehtävänä on sairastaa se. Kukaan ei voi sairastaa sitä sinun puolesta. Iso osa tutuistani taistelee tällä hetkellä koronan kourissa ja odotan toivekkaana että ensimmäiset paranevat ennen kevättä.
"myös koronalle altistuneet aikuiset voivat käydä töissä, jos ovat oireettomia"
Minua pelottaa, sillä olen menossa kohta leikkaukseen, joka on periaatteessa hyvin vähäriskinen. Mutta jos jokin häikkä tulisi, pelkään, ettei HUS huolehdi minusta vaan jään heitteille.
Kiitos Helsingin kaupunki tästäkin!
Nyt tän annetaan levitä, huh.. pitää nauttia nyt elämästä ja arjesta, huomisesta tilanteesta ei tietoa. Altistuin eilen itsekin mutta töihin pitää mennä, testiin ei pääse.
Meidän päiväkodista tuli jo eilen postia, että todella runsaasti tartuntoja päiväkodissa, älkää tuoko kipeitä lapsia hoitoon.
Mutta tällästä tää nyt on sitten. Onneksi just sairastettiin niin ollaan pari kuukautta selvillä vesillä koronan osalta.
Vihdoinkin järjen ääni. Kaksi vuotta olen sanonut että täysin yliliioiteltu tauti ja testaaminen on lopetettava välittömästi ja karanteenit poistaa kokonaan.
Onkohan nuo epidemiologit ollenkaan keskustelleet kaupungin muun sotepuolen kanssa? Voi tulla kestämättömiä tilanteita sairaaloihin ja esim. vanhusten kotihoitoon.
Mä oon jo luovuttanut. Aivan naurettavaa säätää mitään rajoituksia ravintoloihin tms, ja samaan aikaan levittää koulujen ja päiväkotien kautta virusta. Tekee tyhjäksi kaikki muut rajoitukset. Sääliksi käy sairaita, kenen hoito siirtyy tai jää puuttumaan tämän pelleilyn takia. Sairaalat tulee koronastakin kuormittumaan yli resurssien. Niin paljon turhaa kärsimystä. Turhia sairastumisia, kuolemia ja yritysten konkursseja. Sääliksi käy myös hoitajia jotka uurastaa niska limassa, eikä leviämistä edes koiteta kunnolla taltuttaa. Oon niin pettynyt päättäjiin ja tähän maahan. Myös yksittäisiin ihmisiin, jotka matkustelee ja järkkää lasten synttäreitä ja on niin täysin piittaamatta koko viruksesta. En mä jaksa enää edes toivoa. Tää nyt menee täysillä seinää päin, ne selviää jotka selviää.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki haluaa nyt tosissaan taudin käyvän läpi koko väestön.
Ei vissiin ollutkaan kapasiteettiongelmia terveydenhuollossa?
On mutta esim. hoitajat ym bussikuskit tarvitaan töihin hoitamaan rokottamattomia.Siksi heidän lapset menevät kipeänä kouluun. Muuten vakavasti koronaan sairastuneet follarit jää hoitamatta.
Ei ne hoitajatkaan sitten olleetkaan jaksamisen äärirajoilla? Ihan höpöpuhetta?
Hyvin mahtuu moninkertainen määrä potilaita?
Aloitin tästä eilen ketjun. Hävisikö se? Anyway: Tosiasialliset toimet osoittavat, että hallittu laumasuoja on nyt tavoitteena. Se voi sinällään olla hyväkin strategia, mutta olisi reilua kertoa hallintoalamaisille.
Vierailija kirjoitti:
On siinä järkeä. Korona pyyhkäisee nopeasti suomalaisten läpi. Sinunkin tehtävänä on sairastaa se. Kukaan ei voi sairastaa sitä sinun puolesta. Iso osa tutuistani taistelee tällä hetkellä koronan kourissa ja odotan toivekkaana että ensimmäiset paranevat ennen kevättä.
En vaan ole nähnyt yhdenkään ylilääkärin, virkamiehen tms ilmoittautuvan talkoisiin.
Niin meillä mennään töihin myös. Ja asiakaspalvelualalla ollaan.
Jaa, se on sitten lasten diabeteshoitajille ja tulevaisuudessa dementiasairauksien hoitajille paljon töitä tiedossa Helsingin seudulla.
Tämä on Kokoomuksen (etenkin Vartiainen) ja persujen tahto.
Tätä ei koske lapsia -linjaa ei ole oikein missään avattu tutkimustietojen valossa. 25 vuoden kokemus perusterveydenhuollon etulinjassa kertoo, että aikuisten flunssa- ja sairaslomakausi alkaa aina 1-2 viikkoa koulujen alusta. Ehkä omikron ei ole tätä temppua ehtinyt oppia. Saas nähdä.
On siinä järkeä. Ei flunssaa tarvitse pelätä.