Mies ei syö kasvisruokaa.
Olin nuorempana kasvissyöjä ja jonkin aikaa jopa vegaani, mutta ajan kanssa palasin vähitellen takaisin lihansyöjäksi. Mieheni on täysverinen lihansyöjä ja itsellenikin liha maistuu, mutta olen huomannut kaipaavani enemmän kasvisruokia takaisin ruokavalioon. Ongelma on, että päävastuu ruoanlaitosta on minulla, eikä mies kasviskeitoksiani syö. Teenkö kylmästi vain itselleni kasvisruokaa ja jos mies ei sitä syö, tehkööt omat sapuskansa? Pelkään, että koska ruoanlaitto ei kiinnosta häntä yhtään niin alkaa tulla töistä grillin kautta kotiin... Kahta ruokaa ei huvittaisi tehdä vain sen takia, ettei aikuinen mies halua syödä kasviksia. Osa ruoista on onneksi helppo tuunata lihaversioiksi, mutta ei läheskään kaikkia.
Kommentit (39)
Meillä on ongelmana se ettei mies halua syödä kalaa, joten niinä päivinä teen kyllä kaksi ruokaa. Tosin sitten miehelle jotain helppoa esim kinkkukiusaus.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:59"]No tee silloin kasvisruokapäivänä joku yksinkertainen pieni lihalisuke siihen viereen. Niinku ne pekoninpalat, joita voi ripotella ruuan päälle. Tai mikronakki kylkeen. Tonnikalaa kastikkeen päälle lautaselle.
[/quote]
Mieshän voi itse valmistaa tuon lihalisukkeensa jos sitä kaipaa.
Älkää passatko niitä juntti-gorilloja!!!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:59"]No tee silloin kasvisruokapäivänä joku yksinkertainen pieni lihalisuke siihen viereen. Niinku ne pekoninpalat, joita voi ripotella ruuan päälle. Tai mikronakki kylkeen. Tonnikalaa kastikkeen päälle lautaselle. [/quote] Mieshän voi itse valmistaa tuon lihalisukkeensa jos sitä kaipaa.
[/quote]
Jep, jos oikeasti joka ruoalla on pakko saada lihaa (hei vain, suolisto- ym. syövät), niin kyllä sen voi sitten valmistaa ihan itse. Ap:n mies on oikeasti lapsimies.
Mä en kestä näitä "mutku äit.. vaimo mä en tykkäääää" -"miehiä".
Sun miehes oppis tavoille jos se viettäis edes viikon minun luonani. Minä kun en laita ruokaa ollenkaan :) Enkä varsinkaan laittaisi sitä miehelle :)
Vois alkaa sun kasvisruuat maistumaan...
Jos syö lihaa, niin on välittömästi juntti-urpo-sovinisti?
Älkää nyt ihmeessä tehkö mitään toisen puolesta, opetelkoon perkele syömään niitä teidän ituja, ni! On se nyt kumma että parisuhteessa joutuu näkemään vaivaa, eikä jokainen asia mene 100% oman mielen mukaan.
Kun tuosta asiasta saa generoitua ongelman, niin kannattanee miettiä, olisiko sittenkin parempi olla yksin? Silloin voi vapaasti vetää herneitä naamaan eikä kukaan ole notkumassa grillillä, syömässä saastaista, iljettävää liharuokaa. Varmaan se ukkos haiseekin pahalta.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:23"]
Älkää nyt ihmeessä tehkö mitään toisen puolesta, opetelkoon perkele syömään niitä teidän ituja, ni! On se nyt kumma että parisuhteessa joutuu näkemään vaivaa, eikä jokainen asia mene 100% oman mielen mukaan.
Kun tuosta asiasta saa generoitua ongelman, niin kannattanee miettiä, olisiko sittenkin parempi olla yksin? Silloin voi vapaasti vetää herneitä naamaan eikä kukaan ole notkumassa grillillä, syömässä saastaista, iljettävää liharuokaa. Varmaan se ukkos haiseekin pahalta.
[/quote]
Mies voisi opetella itse kokkaamaan :)
Mä teen kasvisruokaa ja lihansyöjät saavat siihen lisäksi jotain lihaa esim makkaraa, eineslihapullia, kinkkuviipaleita, pekonia, lämminsavulohta tms. Nykyisin saa kaupasta valmiina pulled porkia, valmiiksi paistettua broileria yms, jotka voi vaan heittää mikroon.
[/quote]
Joo, kasvissyöjät syövät vain ituja ja herneitä. Niin ja heinää! Missäs se miehen joustaminen näkyy? Mitä mies tekee naisen puolesta? Sitä paitsi jos osaisit lukea, niin huomaisit, ettei ap ollut edes lopettamassa lihan syömistä kokonaan. Ja mies on vielä niin idiootti, että vähättelee naisen ruokia ja alkaa leikkiä marttyyria. Kyllä sellainen ihminen, joka ei voi edes yhtä ateriaa syödä ilman lihaa, on juntti, lapsellinen, ennakkoluuloinen, urpo ja myös potentiaalinen syöpäpotilas.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:38"]
Meillä on sääntö, että jos ei ruoanlaittajan ruoka kelpaa, voi tehdä itse omat safkansa.
[/quote]
Näinhän sen pitäis olla. Onneks meillä aika sama maku joten ei tarvitse tostakaan riidellä. Jos mies haluaa jotain homejuustoruokaa, mitä mä en siedä enkä halua edes kotiini sitä kamalaa kalmanhajua, niin hän syö sitä ravintolassa.
Paketti nakkeja jääkaappiin ja miehen annokseen mikrolämmin nakki kaveriksi.
Paketti nakkeja jääkaappiin ja miehen annokseen mikrolämmin nakki kaveriksi.
[/quote]
Jos haluaa että joka aterialla on lihaa, ja lautasella ei saa olla mitään muuta kasvikseen viittaavaakaan kuin perunaa, niin kyllä se on junttiurpoa. Jotkuthan oikein ilmoittaa että "vastustan kasvissyöntiä".
Silloin kun teet liharuokaa niin pystyisitkö tehdä sitä isomman satsin jota mies voisi syödä myös seuraavana päivänä kun sinä syöt kasvisruokaa? Näin säilyisi se yksi kokkauskerta päivässä.
Vaikka ihan oikeasti onhan toi miehesi käytös ihan kuin 3-vuotiaalla, päättänyt jo ennen maistamista ettei kasvisruuasta tykkää. :D
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:23"]
[/quote]
Jos haluaa että joka aterialla on lihaa, ja lautasella ei saa olla mitään muuta kasvikseen viittaavaakaan kuin perunaa, niin kyllä se on junttiurpoa. Jotkuthan oikein ilmoittaa että "vastustan kasvissyöntiä".
[/quote]
Junttiurpoa on lokeroida ihmisiä syömisten mukaan.
Minä en syö viljoja, lihaa kyllä. Teen miehelle silti pastaruokia esim.makaroonilaatikkoa mistä tykkää. Ei sitä ruokaa tarvi enempää tehdä kun riittää kahdeksi päiväksi kun vaan yksi syö. Esim.tänään teen kaksi ruokaa, huomenna en yhtään kun syödään eilisiä. Tosin olen vauvan kanssa kotona, jos olisin töissä niin sitten mies saisi kokkailla itsekin
En nyt ihan kuvailisi miestäni "junttiurpoksi" pelkästään sen takia, että hänellä on ennakkoluuloja ruokien suhteen. Ei kuitenkaan tykkää eineksistä ja syö niitä vihanneksiakin lisukkeena, joten ruokavalio ei sinänsä ole mitenkään toivoton. Vastustus tuntuu liittyvän tuohon kasvisruoan lisäämiseen.
Ei ole sellainen juttu, että jaksaisin alkaa tapella tästä, mutta onhan se vähän ikävää jos mun tekemät ruoat yleensä maistuu mutta ääni muuttuu kellossa jos sapuska sattuukin koostumaan välillä pelkästään kasviskunnan tuotteista.
-ap
Niin, ei mies voi perustella asiaa mitenkään, koska ei hänellä ole siihen muita syitä kuin lapsellisuus ja ennakkoluuloisuus. Ja on tosi epäkohteliasta haukkua toisen tekemiä ruokia. Miten tällainen asennevamma voikin olla niin yleinen aikuisilla miehillä? Tosi noloa kyllä, kertoo usein älykkyydestäkin jonkin verran. Huh.