Mihin magneettikuvaukseen?
Minulle sattui tapaturma, jonka hoidon selvittämiseksi sain lähetteen magneettikuvaukseen. Olen käynyt lääkärissä Mehiläisessä, johon vakuutusyhtiö teki suoraan maksusitoumuksen. Tapaturma on osa vanhaa vammaa, joten jos sen hoito vaatii leikkauksen, en usko että leikkaus tehdään vakuutuksen piikkiin vaan julkisella puolella. Arvon nyt tässä, onko sillä merkitystä, missä magneettikuvaus tehdään? Mehiläiseen on matkaa 40-60 km, riippuen minkä toimipisteen valitsen. Naapurikaupungista löytyy kuitenkin yksityinen magneettikuvauksen tarjoaja, jonne voisin myös mennä ja kulkeminen olisi paljon helpompaa. Se pitää tietenkin maksaa itse ja hakea korvaus vakuutusyhtiöltä erikseen. Mietin siis, onko tällaisessa tilanteesta mitään merkitystä, käynkö kuvauksessa Mehiläisessä, jossa on hoitosuhde ortopedin vai voinko käydä kuvassa missä vaan.
Kommentit (6)
magneettikuvauslaitteissa on eroja, menisin niistä siihen tarkempaan eli uusimpaan laitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
magneettikuvauslaitteissa on eroja, menisin niistä siihen tarkempaan eli uusimpaan laitteeseen.
No enemmän on väliä että minkälaisia sarjoja otetaan, eli jos on asian tiimoilta lähete ja tieto mitä tarkalleen ottaen halutaan niin se on ratkaisevaa. Eli, onko kuvaus ohjeistettu Mehiläisessä jo ortopedin/radiologin toimesta? Tällöin suosittelen sitä. Kuvat saa kyllä sitten julkiselle vaikka cd:llä tarvittaessa.
T: Röntgenhoitaja
Itse kävin Mehiläisessä. Siellä uusi laite ja se aukko oli normaalia suurempi, joten ahtaanpaikankammoisena valitsin sen.
Mä kävisin Mehiläisessä koska sinne on tehty jo maksusitoumus.
Ei ainakaan yksityiselle puolelle. Li Andersson ottaisi pois sen pienenkin Kela-korvauksen.