Mitä ihmettä on rymyvaatteet??
Aina joskus näkee fb-kirppiksillä rikkinäisiä ja kulahtaneita vaatteita, joita kaupisellaan "rymyvaatteeksi". Reikäiset vaatteet joutavat roskiin.
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:20"]Sellaisia kulahtaneita, mutta ehjiä minun mielestä. Ei haittaa, jos tahriintuu tms. vaan niillä saa rymytä vaikka kuravellissä jos tahtoo.
[/quote]
Kyllä meillä saa lapset käyttää normaaleita vaatteita myös vaikka kuravellissä. Saahan ne pestyä.
Meillä käytetään rymyvaatteita. Esikoinen serkkujen vanhoja joskus paikattujakin. Nuoremmat sitten vanhemmilta lapsilta jääneitä vaatteita jotka kulahtaneita, paikattuja tai pieniä reikiä.
käytännössä laittavat usein kotipihalla tällaiset vaatteet niin saavat leikkiä savella, mullalla jne vapaasti. Samoin metsäpäivinä rymyvaatteita käytössä kun heiluvat vesureiden kanssa metsässä majoja rakentamassa ja ajavat välillä likaisella traktorilla jne.
En ole kyllä ikinä ostanut yhtään reikäistä vaatetta tuohon tarkoitukseen. Esikoisella on nyt "rymytakkina" Luhdan ale retkistä poimittu uusi takki kun mitään vanhaa oikean kokoista ei ollut. No eipä tuo maksanut uutenakaan kuin 7e. Muut rymyvaatteet sitte paikattuja jne. Periaatteena on meillä ollut että mitään ei tartte jättää tekemättä vaatteiden takia. Jos maalataan taloa niin rymyvaatteissa saa lapsetkin maalata hioletta.
Maalaiset on sellaista rymyväkeä, että tarvitsevat rymyvaatteet :D.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:22"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:20"]Sellaisia kulahtaneita, mutta ehjiä minun mielestä. Ei haittaa, jos tahriintuu tms. vaan niillä saa rymytä vaikka kuravellissä jos tahtoo. [/quote] Kyllä meillä saa lapset käyttää normaaleita vaatteita myös vaikka kuravellissä. Saahan ne pestyä.
[/quote]
Repeämät ja jotkut tahrat ei pesussa lähde.
Sellaisia kulahtaneita, mutta ehjiä minun mielestä. Ei haittaa, jos tahriintuu tms. vaan niillä saa rymytä vaikka kuravellissä jos tahtoo.