Synnytys, tuntisitko itsesi loukatuksi?!
Synnytin muutama kuukausi sitten kuopuksemme hätäsektiolla raskausviikolla 30. Olimme molemmat kuolla, kaikki tuli ihan puun takaa. Kyseessä siis perheen neljäs lapsi, miehen kaksi lasta asuvat lisäksi meillä. Ekaa vauvaa ja seuraavia kävivät sukulaiset ja kaverit katsomassa jo laitoksella, samoin paria seuraavaa. Tämän kuopuksemme kohdalla hän joutui kahdeksaksi viikoksi teholla ennen kotoutumista eikä KUKAAN vieraillut sairaalassa luonani mieheni lisäksi. Jouduin toipumaan kaksi viikkoa. Mies hoiti lapset ja kävi sairaalassa muutaman kerran n. puoli tuntia kerrallaan, koska muut lapset odottivat autossa. Äitini, isäni, veljeni ja lähtisivät kaverit asuvat ihan lähellä. Kukaan ei käynyt, vaikka kerroin puhelimessa kaipaavan juttuseuraa. Nyt kaikki hyvin, mutta tapaus painaa! Enkö ole kenellekään minkään arvoinen.? Äitini kiukuttaa toissavuonna, kun en ehtinyt vierailla hänen sappikivileikkauksrnsa jälkeen sairaalassa, jossa hän vietti 2 vrk. Nuorin lapsi oli tuolloin 3 vko ja mies työmatkalla. Sori, mutta Vituttaa!
Kommentit (26)
Tuntisin todella itseni loukatuksi.
Sinulla on oikeus tunteisiisi.
Tsemppiä!
Raskautuessa ottaa tietoisen riskin siitä että saattaa käydä pahasti. En minä ainakaan omia kiireitä sivuun työnnä sen takia että joku joutuu sairaalaan sen takia. Pääasia on että selvisi hengissä. Enkä odota sitä myöskään omalla kohdallani
Nelonen on varmaan joku mt-potilas. Nyt oli kyse siitä, että ympäri maailmaa ja iänpäivää on tavanneet sukulaiset ja ystävät käydä katsomassa äitiä ja uutta vauvaa. -ap
Meillä ei vauvan teholle saanut tulla vieraita kuin äiti, isä ja sisarukset ja ehdottoman terveenä vain. Hyvä jos sinne ei kukaan pöpöjään vienyt. Sua ois voitu käydä kattomassa kun sitä halusit ja siitä saat olla loukkaantunut. Äitisi on naurettava jos tommosesta on nokkaan pallon vetäny. Itse taas toivuin mielellään rauhassa.
Outoa. Onhan se kuopuskin saman arvoinen lapsi ja itse olisit ansainnut ekstratsemppausta!
Ikävää. Sukulaisten puolustukseksi sanon silti, että ehkä tehovierailu pelotti?
Oikeadti vastaan vain, koska haluan testata toimiiko täällä hymiöt niin kuin luulen.
Tyksissä synnytysvuodeosastolla ei saa käydä kuin lapsen isä ja sisarukset ja isovanhemmat tyyliin päivisin klo 16-17. Mielestäni hyvä näin, annetaan rauha koko osastolle. Mieleeni tulee sinun tapauksessa, että eivät ole halunneet häiritä, kun noin kova kokemus äidillä ja lapsella takana.
Olisiko niin, että hankala kohdata ihminen, joka melkein kuoli. Onnitella, kauhistella vai mitä... Ja vaikka vauva olisi ollut teholla niin kyllä olisit itse ansainnut toivomasi vieraat synnärille. Kyllä kahdessa viikossa ehtii vaikka presidentti aikataulunsa järkkäämään, jos samassa kaupungissa ollaan!
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 23:47"]Meillä ei vauvan teholle saanut tulla vieraita kuin äiti, isä ja sisarukset ja ehdottoman terveenä vain. Hyvä jos sinne ei kukaan pöpöjään vienyt. Sua ois voitu käydä kattomassa kun sitä halusit ja siitä saat olla loukkaantunut. Äitisi on naurettava jos tommosesta on nokkaan pallon vetäny. Itse taas toivuin mielellään rauhassa.
[/quote]
Hyksissä teholle sai tulla vieraita monta kävikin. Kurjaa että ette saaneet spua.
Nari nari! Lapsesi sai sentään hoitoa. Sairaalat ei ole mitään treffailu ja hengailupaikkoja, vaan ihmisten parantamista varten. Aivan käsittämätöntä valitusta. Minä en olisi tuossa tilanteessa edes muistanut ajatella omaa pitkästymistäni. N26
Sori kirjoitusvirheet... ei jaksa korjata älypuhelimen kaikkia jälkiä.. ☺ -ap