Häät + isän uusi naisystävä
Olen menossa naimisiin kesäkuussa ja kutsut on lähetetty jo. Nyt juuri ennen vappua isä kertoi seuristelevansa naisen kanssa, joka on 19 vuotta nuorempi ja vieläpä ystäväni isosisko.
Olen nyt siis vähän kahden vaiheilla. Olen nähnyt läheltä isäni yksinäisyyden vanhempieni eron jälkeen ja nyt kun hänellä on elämässään rakkaus vuosien yksinolon jälkeen, haluaisin avoimesti näyttää hänelle tukeni asiassa. Vaikkakin hänen naisystävänsä on vain kuusi vuotta minua vanhempi. Ei olisi iso asia lisätä vieraslistaan ja pöytäkarttaan yhtä henkilöä mutta pelkään sukulaisten reaktiota. Tottakai isä ja naisystävä päättävät itse tulevatko yhdessä, jos kutsun esitän, mutta tulisiko tästä vain iso draama. Pikkusiskoni, kaasoni, ei ottanut asiaa ihan yhtä kevyesti kuin minä. Pitäisikö minun silti vain rohkeasti tehdä oma valintani ja esittää kutsu?
Kommentit (2)
Jättäisitkö isän rakkaan kutsumatta, jottet pahottaisi kaason mieltä? Nielköön kiukkunsa. Jos draama syntyy, se ei ole sinun, isäsi tai naisystävän vika, vaan sen, joka alkaa kiukutella läheisensä hääpäivänä.
Vaikea tilanne. Mä varmaan kaikesta huolimatta kutsuisin. Vaikka nieleskellen. Jos se tekee isän onnelliseksi. Toisaalta, ei se nainen välttämättä sinne edes tule, koko suvun näytille.