Tulevan ekaluokkalaisen aamut
millaisia virityksiä olette suunnitelleet aamuihin ensi syksyksi? Mitä jos koulu alkaakin klo 9 tai klo 10 ja vanhempien pitää olla kahdeksaksi töissä?
huolestuttaa!
Kommentit (19)
Sitä pitää vaan harjoitella.
munakello mittaamaan aikaa ja vanhempi soittaa kun on aika lähteä kouluun.
Meillä hömelö diabeetikko, jota en uskalla jättää yksin!! Ideoita kaipaan!
Aamupäiväkerho oli meidän ratkaisuu.
Missä tuollaisia aamukerhoja on?
ei ainakaan Vantaalla :(
Viritän höpönassuni huoneen oven päälle vesiämpärin. Vanha kikka, mutta toimii edelleen! :D
Nimenomaan Vantaalla on aamukerhoja, muista kaupungeista en sitten tiedä.
:D kyllä on vaikeet kun joku puoltuntia/tunti pitää oikein yksin Jessica-Lucan olla aamulla... :D meidän ekaluokkalainen on yksin klo 05.45-> Toki ollaan sitten jo iltapäivällä klo 14.30 kotona.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 21:20"]
Missä tuollaisia aamukerhoja on?
[/quote]
mun lapsen koululla on, Vantaalla. Ap- ja ip- kerhoa ylläpitää vanhempainyhdistys. Siis on palkattu henkilökunta erikseen, vanhempainyhdistys hoitaa paperiasiat ja toimii työnantajana.
No lapsella on hyvä kaveri muutaman talon päässä. Saa mennä kaverille aamulla leikkimään, tai kaveri tulla meille. Herätän lapsen ennen kun lähden töihin. Lapsi onneksi osasi kellon, ennen kuin lähti kouluun. Meillä on siis reipas ekaluokkalainen. Soitan myös lapselle aina, että onhan muistanut lähteä kouluun. Tsemppiä teille koulun alkuun syksyllä!! :)
meillä ekaluokkalainen jää 9 aamuna aamupalapöytään kun lähden töihin. Ulkovaatteet, reppu, bussilippu on eteisessä lähtövalmiina. Avain kaulassa jos paiskaa ulko-oven kiinni ja huomaa vasta sitten että reppu on vielä eteisessä. Kännykkä hälyttää kun on aika laittaa ulkovaatteet päälle ja lampsia pysäkille.
Ihan hyvin on sujunut, lapsi tosin itse inhoaa noita yksinäisiä aamuja ja on välillä tullut mun kyydillä aiemmin ja kuluttanut sitten aikaansa koulun pihalla.
Kaarinassakin on aamukerhot. Ja aamu- ja iltapäiväkerhoja pitää Kaarinan kaupungissa koulut. Hyvä järjestely. Aamukerho avautuu klo 7.30
Näitä mietitään täälläkin.. Aamukerhoja ei ole ja lapsen pitäisi olla yksin kotona ennen koulun alkua, joskus jopa 6.30 lähtien. Ei uskalla jäädä yksin, saa antaa vinkkejä!
Meillä oikein tomera toppu mutta niin huithapeli ja haaveiluun taipuvainen ettei aamulla voi jättää kotiin. Tämä vuosi on mennyt hyvin, mutta ensi syksynä pitäisi palata töihin ja nyt jo pelottaa. Mitä kautta voisi saada edullisen lastenhoitajan aamuiksi, tietääkö kukaan?
Onko sairaille/ vammaisille lapsille saatavissa jotain erityistukea aamuihin?
Meillä koululainen on herännyt silti hyvissä ajoin ennen minun lähtöäni. Eli syö, pesee hampaat, pukee, minä laitan hiukset (tyttö, jolla pitkät hiukset). On siis ulkovaatteita vaille valmis, kun vanhemmat lähtevät töihin..
Sitten katselee kakkosen aamu-tv:n lastenohjelmia noin tunnin. Tietää katsoa kellosta, milloin pitää lopettaa. Yleensä joku tietty lastenohjelma loppuu just silloin (ne on fiksusti ajoitettu tiettyihin sykleihin). Käy pissalla ja pukee mun eteisen lattialle valmiiksi heittämät ulkovaatteet päälle.
Tämä on toiminut meillä. Lapsi tykkää, kun ei hänen tarvitse stressata yksikseen muusta kuin lähtemisestä.. Varmaan iän tullessa alkaa sitten heräillä myöhemmin ja hoitaa aamutoimet täysin itsenäisesti.
No minä herätin lapsen aina hieman ennen kuin lähdin itse kouluun ja tein aamupalan hänelle. Soitin lapselle, kun piti laittaa ulkovaatteet päälle ja mennä odottamaan koulutaksia (käy erityiskoulua 20 kilsan päässä). Iltapäivällä soittelin aina jossakin vaiheessa ja varmistin että kaikki on kunnossa. Välipalan tein valmiiksi jääkaappiin.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 21:20"]Missä tuollaisia aamukerhoja on?
[/quote]Kuusikon koululla Vantaalla esim.on
Täällä on ainakin aamutoiminta klo 8 alkaen iltapäiväkerhon tiloissa koululla.