Hiukset pilalla, pohdin hiustenpidennystä?
Olin hiusmallina taannoin ja hiukseni leikattiin olkapäämitasta 2cm korvien alapuolelle. Olen siitä lähtien ollut surullinen, nämä hiukset ei vain ole minua ja en totu näihin millään. Tahtoisin siis pidentää nämä sellaiseksi millaiset olivat ennen tätä virhettä. Hinnasta viis, olen valmis maksamaan hyvästä työstä korkeammankin hinnan.
Onko teillä kokemusta hiustenpidennyksistä? Olivatko kalliit(luin netistä, että maksaisivat 300-400€)? Entä mikä menetelmä paras (sinetti, teippi, puuvillalanka.. mitä niitä nyt on)
Ja hei, asun Helsingissä eli saa suositella kampaamoita tältä alueelta!
Kommentit (21)
Pidennykset hiertävät tukkasi ihan rispaantuneeksi tollukaksi. Älä tee sitä. Koristele hiuksesi mielummin vaikka huiveilla ja odottele niiden kasvua.
Okei.. Koska mietin just, et pitäisin pidennyksiä vaikka sen 2-3 kk ja sit ottaisin pois :) ja vaatiihan ne hoitamista erilailla, mut oon valmis siihen kyllä. Oon kyllä lukenut kauhutarinoita siitä, että pidennykset aiheuttaa kaljuja länttejä sinne tänne päätä :/ Mut kaipa noiki jutut on vaa kii siitä, kuinka niitä hoitaa.
Teippipidennykset on noista "kesto"pidennyksistä parhaat eivätkä juurikaan kuluta hiusta. Voithan ostaa myös klipsipidennykset ja pitää silloin tällöin. Ne on halvemmatkin.
No entäs klipsit? Tilaat netistä ja sitten voi aina itse laittaa päähän kun siltä tuntuu. Helpompi pestä hiuksetkin, kun ei tarvi aina niitä pidennyksiäkin pestä ja kuivata jne.
Äläkä koskaan ota ainakaan sinettipidennyksiä. Ne katkoo tukan.
-5-
Mun hiuksia ei pidennykset pilanneet. Pari kertaa on ollut. Ekalla kerralla sinetit ja toisella kerralla teippi. Sineteistä tykkäsin enemmän, näyttivät luonnollisemmilta. Hiuksia täytyy hoitaa tosi hyvin, jotta pysyvät hyvänä. Täysin kyllä riippuu kampaajastakin, että kuka laittaa. Kaverini pidennykset olivat kamalat. En osaa suositella hyvää kampaajaa Helsingistä.
8 jatkaa. Pidennyksistä pitää olla taukoa.. Itse olin ilman pidennyksiä vuoden. Ja sitten laitoin uudelleen. N. 3kk pysyi hyvänä. Monilla on pidennykset monta vuotta putkeen, ja silloin omat hiukset menevät kyllä pilalle.
8 ja 9 jatkaa. Nyt olen ollut ilman pidennyksiä monta vuotta. Olen kasvattanut omia hiuksiani, ja olen tyytyväinen näihin. Pidennysten kanssa on vähän inhottava nukkua ja käydä suihkussa.
Rapunzel of sweden ja aitohius klipsit ehdottomasti!!!(ne voi vielä myydä eteenpäinkin jos ei natsaa)
Mulla ollu teipit ja microrenkaat.. En suosittele. Vaikea pestä ja jos yks hius karkaa väliköistä kireäksi, nipistää päänahkaa, aina pitää letittää ja harjaa kaikenmaan erikoisharjoilla... Jos on taitava kampaaja ja hoidat pidennyksiä hyvin, sitten ei tuu ongelmia. Tiedän että 500€ budjetillakin saattaa tulla pettymys... Ja kk välein +100€ huoltoon.... NoGo!
Klipsit 5min ja päässä.
Kyllä ne kasvaa sieltä. Ei ehkä kannata pilata hiuksia pidennyksillä. Kohta saat ne jo pienelle ponnarille. Uskon kyllä että harmittaa, itsekin kasvatan tässä ja meinaa olla tuskaista. Piti leikata liiat käsittelyt pois.
Itse olen kyllä nähnyt, että noista klipsien käytöstä on tullut juuri niitä kaljuja läikkiä... Jos siis joka päivä pitkään käyttää, niin kyllähän hiuksia lähtee siitä kiinnityskohdasta.
Voi ei, hiustenpidennykset on siis ehdoton ei? Ei hitsi jos olisin tiennyt miten tulen pettymään tähän tukkaan, olisin maksanut kampaajalla hiustenleikkuusta vaikka 100€. Tää on vaan niin kauhea tanttatukka ettei mitään rajaa. Oon vasta 23, ja tää tukka vanhentaa mua hirmuisesti.
Kyllä nää kasvaa joo, mutta ei paljoa lohduta kun sitä kasvatttamista on edessä puoli vuotta. Ja myötätuntoni annan niille, joilla on tää sama "ongelma". Voi &%/() argh :(
Suosittelen kasvattaan kärsivällisesti. Voit käydä toki kampaajalla jossain vaiheessa ja sanoa että jotain ihan pientä pitäs tälle tehä kun ei nyt oikeen nappaa.
Mago-pidennys. Uusi tekniikka jossa käytetään "merimiessolmua". Hellävarainen. Tehdään kampaamoissa Helsingissä ja Espoossa ainakin. Hiuksesi ovat kuitenkin aika lyhyet, joten maltilliset avout olkapäille vähän yli pidennykset olisivat ehkä parhaat näin alkuun. Olen itse kuullut magoista vain yhden negatiivisen kokemuksen ja sekin oli ettei solmu pysynyt ja pidennyksiä irtosi, mutten mitään mikä olisi vahingoittanut hiuksia. Tiedän myös pari asiakasta jotka tulevat nimenomaan "peittämään kaljuaan" magojen avulla.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:45"]
Voi ei, hiustenpidennykset on siis ehdoton ei? Ei hitsi jos olisin tiennyt miten tulen pettymään tähän tukkaan, olisin maksanut kampaajalla hiustenleikkuusta vaikka 100€. Tää on vaan niin kauhea tanttatukka ettei mitään rajaa. Oon vasta 23, ja tää tukka vanhentaa mua hirmuisesti.
Kyllä nää kasvaa joo, mutta ei paljoa lohduta kun sitä kasvatttamista on edessä puoli vuotta. Ja myötätuntoni annan niille, joilla on tää sama "ongelma". Voi &%/() argh :(
[/quote]
Olen ihan erimieltä tästä. Teippipidennykseni eivät vaurioittaneet omia hiuksiani ollenkaan! Päinvastoin, käytin noin vuoden ja omat hiukset kasvoivat todella hyvin siellä alla kärsimättä mitään vaurioita. Jos joskus vielä leikkaan lyhyeksi, kyllästyn ja alan haikailla pitkiä hiuksia niin otan ehdottomasti pidennyksen! Paras tapa kasvattaa omaa tukkaa. :)
Kysymys on mielestäni ainoastaan rahasta. Jos ostat osaavalta kampaajalta laadukkaat hiukset (Omani oli Simply Naturalit) ja käyt oikeasti huollattamassa ne suositelluin välein niin sun hiukset eivät kärsi ollenkaan. Mutta se maksaa. Mulla oli teipit ja ne oli hyvät kun voi vaan huoltaa nopeasti, kampaaja ottaa pois ja laittaa uudet teipit ja tukan takaisin. :)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:59"]
Mago-pidennys. Uusi tekniikka jossa käytetään "merimiessolmua". Hellävarainen. Tehdään kampaamoissa Helsingissä ja Espoossa ainakin. Hiuksesi ovat kuitenkin aika lyhyet, joten maltilliset avout olkapäille vähän yli pidennykset olisivat ehkä parhaat näin alkuun. Olen itse kuullut magoista vain yhden negatiivisen kokemuksen ja sekin oli ettei solmu pysynyt ja pidennyksiä irtosi, mutten mitään mikä olisi vahingoittanut hiuksia. Tiedän myös pari asiakasta jotka tulevat nimenomaan "peittämään kaljuaan" magojen avulla.
[/quote]
Miten näitä huolletaan? Muistaakseni luin jostain että ne voisi laittaa vain kerran hiuksiin ja sitten kun ne huolletaan niin menevät roskiin? Kuinka pitkä tuo huoltoväli sitten on? Kuulostaa kauhean kalliilta.
Jos pitäsit niitä pidennyksiä sen kertomasi 2kk, niin oma tukkasi olisi kasvanut maksimissaan 3cm eli 1,5 cm kuukaudessa. Ei taitaisi vielä paljon tilannetta korjata?
Itsellä on ollut sinetit, teipit ja klipsut.
Sineteillä ei ollut tarkoitus hakea pituutta, vaan lisää paksuutta omaan tukkaan, joten niitä ei kovin paljoa ollut. Itse en niistä tykännyt, ja niiden mukana lähti kamalasti omia hiuksia.
Teippejä käytin puolisen vuotta, ja niistä tykkäsin hirveästi, oli tosi huomaamattomat päässä ja luonnollisen näköiset. Huoltaminen oli helppoa ja nopeaa. Nopeasti tottui siihen että laittaa hiukset yöksi letille.
Klipsejä käytin varmaan parisen vuotta, ja nekin oli tosi kivat. Sai pistää päähän silloin kun halusi, mutta ei ollut pakko laittaa joka päivä. Jos oli vaikka menossa viihteelle ja halusi kihartaa tukan, pystyi klipsiy kihartamaan jo vaikka edellisenä päivänä ja säästämään aikaa sitten kun laittaa itseään.
Itsellä ei ole omat hiukset pidennyksistä kärsinyt, paitsi noista sineteistä. Enkä ole koskaan kuullutkaan jonkun mainitsemasta erikoisharjasta. Ihan tavallisella harjalla ja kammalla olen hiuksia oikonut, ja silti kampaajat ovat aina kehuneet pidennysteni kuntoa. Teippien ja klipsujen kanssa ainoa ongelma oli ensimmäisen viikon verran peseminen. Pidennyksiä kun ei saisi shampoolla mielellään pestä, niin piti opetella levittämään shampoo vain päänahkaan ja hoitoaine pituuksiin (mutta välttää teippiin laittamista. Sama hiuksiin jätettävän hoitoaineen kanssa). Mutta tosiaan viikossa senkin oppi.
Itse siis lämpimästi kyllä suosittelen pidennyksiä :)
En suosittele Magoja. Ovat hiuksille hellempiä lankakiinnityksen vuoksi mutta myös hyvin ikävät "pötköt" Eli Magoja et voi jakaa pieniin osioihin niin kuin sinetit. Pötkö näkyy tukasta matomaisena tuubina, samoin valkoinen lanka, oli sitten vaikka miten paksu tukka ( saatika ohut) Hinta on myös kallis. Sinetti kuluttaa hiusta mekaanisellarasituksellaan....mutta sen voi jakaa hyvin ohueksi lisäkkeeksi, jolloin kevyempi. Nykyisin joka tytöllä on lisätukkaa...ja isot harjakset silmissä....on muotia olla kuminen barbara. Kaikkia ei siis haittaa että kiinnikkeet kuultaa kallosta läpi.
En suosittele. Ne tuhoaa tosi paljon omaa tukkaa ja joutuu ottaa Sit aina uutta vanhan tilalle.
Kokemusta on :(