Miksi mautoja vihataan?
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että vihaatteko te myös mopoja ja moottoripyöriä vai vain mopoautoja?
Kommentit (7)
Vihaan mautoja ja yliäänekkäitä prätkiä. Muut on ok
Mopoja en vihaa, jos niillä osataan ajaa nätisti pientareella niinkuin kuuluukin, mutta jos niillä keulitaan tai muuten pelleillään niin, että vaarannetaan muidenkin turvallisuus niin vihaan sitä kuskia. Sama moottoripyörissä, jos osataan ajaa nätisti jonossa eikä valloiteta koko tietä ja tehdä idioottimaisia ohituksia kun niillä nyt yleensä autoa kovempaa mennään niin ok mulle. Mopoautot taas saa raivon aikaan, koska niillä ei ole edes mitään mahdollisuutta ajaa pientareella niin, että niistä esim maantiellä pääsis omalla kaistalla turvallisesti ohi, kaupungissa ne ei juurikaan haittaa, kun siellä nyt ei paljon yli neljää-viittäkymppiä muutenkaan pysty ajamaan.
Mautoilijat ajaa AINA ihan keskellä tietä, ohi ei turvallisesti pääse eikä mautoilija myöskään tajua että jos takaatuleva lähtee ohittamaan, niin voisi pikkusen ajaa sivummalle. Sen lisäksi aja päivittäin tietä jolla on ohituskielto suurimmaksi osaa (koska mutkainen tie), ruuhka-aikaan aina sattuu mautoilija letkan eteen. Ja ei, vaikka takana olisi 10 autoa ja rajotus 70km/h, niin mautoilija putkuttaa 50km/h vauhtia eikä tajua pysähtyä bussipysäkille jotta autot pääsis ohi. Siksi vihaan mautoilijoita.
Lähinnä siksi, kun mautoilijat eivät osaa liikennesääntöjä, pelleilevät, estävät ohittamisen ajamalla siksakkia omalla ja vastaantulevien kaistalla, mautoilijat ovat yleensä itseään täynnä olevia kakaroita ja niissä on aina ylilastia.
Itse ajan mautolla ja olen 15.v niin noudatan AINA liikennesääntöjä ja mautollahan ei saa ajaa yli 45km/h joten ei kannattais tulla valittaa niitten hitaudesta. Ja omalla asuinalueellani minulle sanotaan jatkuvasti, että " Vie se saa***an mautos muualle täält! ", vaikka pysäköin mautoni aina oikein ruutuun, ajan sääntöjen mukaan, minulla ei ole koskaan poppi edes päällä jne...
Itse minulla on mauto enkä täytä YHTÄKÄÄN mainitsemaasi "stereotypiaa" teinien ajosta mautolla!
Sen jälkeen kun olet ajanut kehä I mauton perässä ruuhka-aikaan, etkä ole päässyt ruuhkan vuoksi ohittamaan, ymmärrät sinäkin.