Työkkäri juoksuttaa turhaan
Käykö muillekin niin, ettei työkkäristä peruta sitä sovittua aikaa jos virkailijalle on tullut este? Mulle on käynyt näin jo 3 kertaa, ettei ole otettu yhteyttä edes tuntiakaan ennen jos virkailija on sairastunut tms. ettei se olekaan paikalla. Viimeksi istuin siinä oven edessä melkein puoli tuntia odottamassa ja sitten lopulta rupesin kyselemään, että eikö mulla olekaan aikaa ja sitten suvaitsivat kertoa, että ei ole, aika on peruttu. Harmittaa tuollainen kyykytys.
Kommentit (19)
Jospa se on doku ja pitää rokulipäivää eikä ole ilmoittanut esimiehelle siitä. Siksi kukaan ei ilmoita koska kukaan ei tiedä sen poissaolosta
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:40"]
Jos lapsi sairastuu, on työntekijällä työkkärissä oikeus jäädä kotiin hoitamaan lasta. Silloin ei kukaan ota niitä ajanvarausasiakkaita vastaan, mutta kyllähän te äiteinä ymmärrätte, että lapset menee työn edelle. Lisäksi aika outoa, että joku kutsutaan työkkäriin: asiat hoidetaan verkossa tai puhelimitse.
[/quote]
Ymmärrätkö sinä, että ajan peruutusta ei voitu tehdä puhelimella?
Me kaikki emme asu työkkärin vieressä , vaan sinne voi olla matkaa kymmeniä kilometrejä. Järjestämme lastenhoidon siksi aikaa, matkustamme - ja istumme odottamassa, turhaan.
Henkilökohtaisen käynnin syynä on joku erityinen palvelutarve, jota ei verkossa hoideta.
Muilleko ei käy näin? Kysyn siksi, että onkohan se tämän työkkärin tyyli vai laajemminkin tapana. Vai onko sillä ko. virkailijalla vaan ihan tarkoituksenakin ilkeillä mulle.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:29"]Mihin sulla olisi kiire?
[/quote]
Ai että jos on työtön, niin ei voi/saa olla mitään muuta tekemistä kuin olla työkkärin juoksutettavana turhaan? Mulla ainakin työkkärireissuihin kuluisi matkojen takia reilusti aikaa, jonka voisin käyttää paljon hyödyllisemmin. Esimerkiksi työhakemuksien kirjoittamiseen.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:29"]
Mihin sulla olisi kiire?
[/quote]
Vaikka työnhakemusten tekoon. Työnhaku on kokopäivätyötä nykyään jos et ole sitä vielä huomannut. Mutta toivottavasti pääset pian sinäkin työttömäksi, ettet jää sitäkään kokemusta köyhemmäksi.
Jos lapsi sairastuu, on työntekijällä työkkärissä oikeus jäädä kotiin hoitamaan lasta. Silloin ei kukaan ota niitä ajanvarausasiakkaita vastaan, mutta kyllähän te äiteinä ymmärrätte, että lapset menee työn edelle. Lisäksi aika outoa, että joku kutsutaan työkkäriin: asiat hoidetaan verkossa tai puhelimitse.
Minut kutsutaan työkkäriin aina kirjeellä !
Näin on, ja tällöin soitat palvelunumeroon ja yrität asioida sitä kautta.
Ikävämpi tilanne jos sattuu olemaan pidempi matka työkkäriin. Harvassa on ne ammatit jossa voi jäädä kotiin ja viis veisata asiakkaista. Myötätuntoni on puolellasi.
[/quote]
Outoa se on minustakin. Mutta mulle annetaan aika noin 3-4 kuukuden välein sinne paikan päälle tunnin nöyryytys ja ahdistussessioon. Tällä ko. muijalla ei ole enää pieniä lapsia, satun tietämään. Mutta eikö se ole kummaa ettei tekstareita voi lähettää tai sähköpostiakaan ettei ihmiset turhaan tule sinne. Tai ettei kukaan sitten tuuraan sitä ja hoida sen asiakkaita. Luulis, että työkkärikin toimisi kuten normali työpaikka kuitenkin.
Silloin kun muutama vuosi sitten olin työkkärissä töissä, meillä ainakin aina joko peruttiin sairastuneen työkaverin asiakkaan aika tai sitten joku muu hoiti asian. Pidän outona, ettei kumpaakaan ole sun tapauksessa tehty.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:03"]
Silloin kun muutama vuosi sitten olin työkkärissä töissä, meillä ainakin aina joko peruttiin sairastuneen työkaverin asiakkaan aika tai sitten joku muu hoiti asian. Pidän outona, ettei kumpaakaan ole sun tapauksessa tehty.
[/quote]
TYökkärissä on vähennetty 30% porukasta pois, ei siellä enää ole mitään tuuraajia.
Ei siihen mitään tuuraajaa tarvita. Asiakas otetaan vastaan jos jollain on vapaata aikaa ja jos ei ole niin joku soittaa ja peruu.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:22"]
Ei siihen mitään tuuraajaa tarvita. Asiakas otetaan vastaan jos jollain on vapaata aikaa ja jos ei ole niin joku soittaa ja peruu.
[/quote]
Kuka soittaa? Ei siellä ole mitään vapaita aikoja, jolloin soitellaan toisen asiakkaille. Ne päätyökseen asiakassoittoja tekevät voi olla jopa eri rakennuksessa kuin ne, joilla käy asiakkaita, ei siellä ole aikaa toisen työlistoja tutkia ja miettiä, että otanpa jossain välissä nuo asiakkaat.
Siis mitä hittoa te käytte aina siellä työkkärissä? Viimeks kun olin työttömänä, ni sillon piti käydä jossain "alkuhaastattelussa", mut sekin oli 1,5 tunnissa ohi (ja siitäkin yli tunti oli odottamista). Kaikki hommat olin tehnyt valmiiks netissä, ja lähinnä siks ne halus mut nähdä, kun muutin sillon ulkomailta Suomeen. Muuten yhteydenotot hoitu netissä ja puhelimitse. Nyt kun ilmoittauduin lomautusten takia työkkäriin, ni täytin tiedot netissä ja joku soitti muutaman tarkentavan kysymyksen. Missä vaaditaan paikanpäällä käyntejä? Tai kauanko pitää olla työtön, että työkkärin työntekijöitä alkaa epäilyttää?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:22"]
[/quote]
Kuka soittaa? Ei siellä ole mitään vapaita aikoja, jolloin soitellaan toisen asiakkaille. Ne päätyökseen asiakassoittoja tekevät voi olla jopa eri rakennuksessa kuin ne, joilla käy asiakkaita, ei siellä ole aikaa toisen työlistoja tutkia ja miettiä, että otanpa jossain välissä nuo asiakkaat.
[/quote]
Teillä on huonosti organisoitu asiat tai sitten sellaista porukkaa jonka mielestä mikään ei kuulu mulle. Meillä ainakin esimies ilmoittaa aamulla jos joku on sairaana ja ilman eri käskyä työkaverit sopivat keskenään miten asiakkaat hoidetaan. Varmasti joku ehtii vaikka tekstarin lähettää ennen kuin ovet aukeavat.
No kyllä minua ainakin ottaisi päähän, jos saapuisin sovittuna aikana työkkäriin, lapsille järjestettynä hoitopaikka ja bussilla ajettu tunti suuntaansa (kaksikymppiä köyhempänä) vain kuullakseni, että aikani on peruttu!
Mä en ole käynyt työkkärissä kuin toimittamassa kopiot todistuksista. Muuten on kaikki hoitunut netin kautta (oma asiointi) ja kerran on virkailija soittanut minulle. Olen ollut puoli vuotta työttömänä.
[/quote] Kyse olikin nyt siitä ettei poissaolosta ilmoiteta, paitsi sitten kun olet ensin puoli tuntia istunut yliaikaa toimiston oven takana ja sitten mennyt itse virkailijalta tiedustelemaan mahtaako aikaa ollakaan.