Ergosta jälleen...
Onko lapsi helppo laittaa reppuun selkään yksinkin? Onko kokemuksia käytöstä raskauden aikana? Meillä kannettavana noin 8-9 kg kokoinen yksivuotias, olen raskaana 22 rvk. Täytyisi päästä liikkumaan lentokentällä ja myös käyttöön lyhyille kauppareissuille.
Kommentit (2)
Uskoisin, että isompaa lasta on helpompi laittaa selän puolelle kuin pienempää vauvaa. Mutta onnistuu siten, että ottaa lapsen lonkan päälle, pujottaa jalan oikeasta aukosta läpi, nojaa itse eteenpäin ja laittaa repun toisen hihnan myös päälle. Lapsi on tällöin jo turvallisesti repussa. Voi tietysti olla hankalampi kumartua eteenpäin, jos on raskaana, mutta kantaminen on varmasti melko helppoa. Tosin sen alemman hihnan tietysti joudut laittamaan kiinni vatsan alle, mutta ei varmaankaan ongelma.
Selkään laittaminen onnistuu helposti yksinkin, esimerkiksi nojatuolissa tai sohvalla. Kun lapsi on isompi, hänet voi ottaa " reppuselkään" ja laittaa soljet kiinni. Raskaana kantamisesta mulla ei oo kokemusta, mutta luulisin, että ainakaan loppuvaiheessa ei kannata.