koulunkäyntiavustajaksi
Kannattaako opiskella? Haku päättyy tällä viikolla ja en osaa päättää. Avustajaksi haluaisin, mutta mietityttää saako koulutuksen jälkeen töitä?! Miten asvustajiin suhtautuvat opettajat työelämässä yms. kertokaa kokemuksia?
Kommentit (4)
Koulunkäyntiavustajia orjuutetaan/kasataan kohtuuton määrä töitä mitkä ei opelle kelpaa.
Mukava työ. Ei ole helppoa homma, mutta todella antoisaa. Osa työllistyy hyvin. Ei tietenkään ole mikään automaatio. Kannattaa kuitenkin hakeutua koulutukseen, kun ala kiinnostaa
Minä olen opettajana 500 oppilaan yläkoulussa. Meillä ei koko urani aikana ole ollut koulunkäyntiavustajaa paitsi yhdellä vammaisella oppilaalla, joka tarvitsi kantamista portaissa (meillä ei ole hissiä).
Olisin mielissäni koulunkäyntiavustajasta. Hän voisi vaikka kopioida kokeita tai opiskelumateriaalia tai opastaa luokasta poistettavia yksilöitä tai valvoa rästikoetta tyhjässä luokassa tai kiertää kanssani luokassa tehtävien tekemisen aikana ja antaa henkilökohtaista opetusta jossain hankalassa tehtävässä sitä tarvitsevalle oppilaalle. Koulunkäyntiavustajasta olisi siis kyllä minulle paljon apua, varsinkin kopiointihommissa, koska meille ei säästösyistä ole otettu enää pitkään aikaan tehtäväkirjoja vaan tehtävät ovat monisteita.
Mutta en usko sen päivän koittavan, kun saisin avustajan. Meillä on 30 opettajaa ja minä olen ns. normaaliopettaja.
Serkkuni on koulunkäyntiavustaja pienemmässä kaupunkikoulussa. Hänen tehtäviinsä kuuluu esim. postissa käyminen ja pihan hiekoitus ja oppilaiden kuljettaminen hammaslääkäriin.
Open palvelijaksi siis :)