Voiko puolisoa oppia rakastamaan?
14 vuotta oltu yhdessä enkä vieläkään rakasta. Ensin meillä oli seksisuhde, sitten tulin raskaaksi ja muutimme yhteen. Vanhempani painostivat menemään naimisiin. Emme voi erota koska vanhempamme eivät hyväksyisi eroa, en pärjää yksin eikä lapsenkaan takia voi erota.
Pitäisikö puolisoa rakastaa?
Kommentit (3)
Jos kunnioitat häntä ja luotat häneen, jos arvostat häntä ihmisenä, esim. että on hyväsydäminen, huolehtiva, kiltti, ja jos teillä on yhteiset arvot ja yhteisiä tavoitteita, niin missä tahansa pitkässä liitossa minä jo lukisin tuon rakkaudeksi. Ei se missään pitkässä liitossa ole sitä huumaa ja ihanaa kuin ehkä alussa hetken aikaa. Sitten sen tilalle tulee kunnioitus, arvostus ja luottamus, ja jaetut yhteiset asiat.
Mutta jos et kunnioita, arvosta, etkä luota, minusta ei myöskään pitäisi pysyä yhdessä.
Mun kokemusteni mukaan ei. Ja itse olen kyllä hienosti pärjännyt lapsen kanssa kaksin vaikka aluksi olikin ihan helvetin raskasta. Ihan varmasti sinäkin oppisit pärjäämään ja se on muuten hieno tunne. Se, miten elämääni elän ei taas kuulu vanhemmilleni, kuten heidänkään parisuhdeasiansa eivät kuulu minulle.
No eipä ennenkään puolisoa olla rakastettu, kun ei sitä ole saanut edes itse valita. Miksi sinua kiinnostaa vamhempiesi hyväksyntä noin paljon? Koetko itsesi kuitenkin onnelliseksi tai tyytyvöiseksi elämääsi vaikka oletkin rakkaudettomassa suhteessa?